AGENDA
CONFERENCE
- How does business combat climate change? What kind of technologies allow us to achieve climatic neutrality?
- Alternative energy sources and their role in the curbing of CO2 emission- To what extent can the implementation of renewable energy and distributed generation impact the betterment of the natural environment?
- Diminishing natural resources- Will innovations in the chemical industry allow to limit the reliance on natural resources?
- Introducing green markets- New business models –new business models on effective resource management
- Innovations for green construction- Tried and proved standards and solutions allowing to implement sustainable construction.
Moderator: prof. Bolesław Rok – Department of Entrepreneurship and Ethics in Business, Koźmiński Academy
Panelists:
- Wojciech Hann – President of the Board, Bank Ochrony Środowiska SA
- Maciej Korbasiewicz – President of the Board, BOLIX
- Marek Łuczak – President of the Board, Syngenta Polska
- Marcin Ujejski – President of the Board, Blue Timber
- Katarzyna Zawodna-Bijoch – President and CEO, Skanska office development in CEE
- Sustainable production and responsible consumption. How does climate change influence consumer choices and their business expectations?
- Circular economy and its sustainable resource management as a way to induce economic growth. Will multinational corporations become pioneers?
- Increased manufacturer’s responsibility: how to modernize recycling and give products a second life? Regional and global goals for limiting waste.
- Eco-innovations for sustainable production – How companies adjust to the current requirements? The most interesting case studies.
- Eco-transformation of the automotive industry. Perspectives on the development of electromobility and alternative power systems in the light of high-tech industry development
Moderator: Prof. dr hab. Piotr Wachowiak – Rector, Warsaw School of Economics
Panelists:
- Robert Daniluk – Quality, Security and Sustainable Development Director, Lyreco Polska
- Iwona Jacaszek-Pruś – Corporate Director, Kompania Piwowarska
- Marek Jagieła – Head of Sales Industrial Chemicals & Market Development, BASF Polska
- Tomasz Kuklo – Member of the Board, Director of the tire manufacturing plant „Agro”, Member of the Board of Directors of the Manufacturing Plant, Michelin Poland
- Artur Pollak – President of the Board, APA Group
The organizer reserves the right to make changes in the agenda.
honorary patron
strategic partner
main PARTNER
gold PARTNERs
PARTNERs









Działając w 42 krajach na 4 kontynentach, Lyreco plasuje się wśród światowych liderów w dziedzinie dostarczania rozwiązań dla biur i miejsc pracy. Obecne w Polsce od 1998 roku obejmuje swoją siecią dostaw obszar całego kraju i jest największą firmą biuro-serwisową w Polsce. Strategia Lyreco opiera się na połączeniu sił i wspólnym użytkowaniu systemów. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie pracowników wszystkich filii, Grupa Lyreco jest w stanie zaoferować lokalnym i międzynarodowym klientom taki sam zakres usług i produktów na całym świecie. Mając w stałej dostępności prawie 8000 produktów, w każdym roku wprowadzanych jest do oferty około 1000 nowości. Od markowych artykułów po ekskluzywne produkty marki własnej Lyreco w alternatywnych cenach. Rozszerzając swoją ofertę, Lyreco wprowadziło w ostatnich latach do swojego katalogu rozwiązania w kilku nowych obszarach: BHP – Produkty Ochrony Osobistej, Print Services – usługa druku, a także Nespresso Business Solutions jako wyłączny dystrybutor marki Nespresso. Niezależnie od tego, jakiej wielkości jest firma, Lyreco jest w stanie zapewnić najwyższy standard zarządzania zakupami, w celu osiągnięcia założonych celów, bez ponoszenia niepotrzebnych kosztów. Dzięki wyjątkowym ludziom i rozwiązaniom technologicznym gwarantuje dostawę o bezkonkurencyjnym współczynniku realizacji 99,7%. Od wielu lat realizujemy strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Już w roku 2004 przystąpiliśmy do inicjatywy ONZ – United Nations Global Compact. Jest to zobowiązanie do dostosowania w swoich działaniach i strategii dziesięciu powszechnie przyjętych zasad w zakresie praw człowieka, pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. W roku 2012 przygotowaliśmy i wdrażamy pięcioletnią strategię zrównoważonego działania EKO PRZYSZŁOŚĆ w Polsce i na całym świecie. Naszą misją jest bycie najlepszym dostawcą rozwiązań dla biznesu w zakresie tworzenia efektywnego środowiska pracy i zapewnienie w przyszłości zrównoważonego rozwoju dla wszystkich interesariuszy. Strategia oparta jest na 3 filarach, w których określiliśmy i realizujemy nasze zobowiązania i sprawdzamy ich realizację poprzez zdefiniowane wskaźniki sukcesu (KPI).


social partners

Fundacja Dziecięca Fantazja jest Organizacją Pożytku Publicznego, której misją jest wnoszenie radości w życie dzieci nieuleczalnie chorych i zmagających się z chorobami zagrażającymi życiu poprzez spełnianie ich najskrytszych marzeń i fantazji. Działa na terenie całego kraju, a jej siedziba znajduje się w Warszawie. Fantazja spełnia marzenia dzieci w wieku od 3 do 18 lat cierpiących na ciężkie choroby genetyczne, choroby nowotworowe i inne schorzenia stanowiące zagrożenie życia. Fundacja Dziecięca Fantazja w 2004 roku otrzymała status OPP – tym samym jest jedną z pierwszych organizacji pozarządowych w Polsce, które posiadają taki status.

W skrócie o Integracji: Od prawie 25 lat walczymy z wszelkimi rodzajami barier przeciwko osobom z niepełnosprawnością i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Jesteśmy ekspertem w dziedzinie dostępności architektonicznej, cyfrowej i komunikacyjnej. W ramach dostępności architektonicznej troszczymy się o tworzenie przyjaznej przestrzeni publicznej dla każdej osoby i pomagamy w dostosowaniu budynków i otoczenia. Naszą misją jest także edukacja na temat wrażliwości i szkolenie w zakresie obsługi klienta z niepełnosprawnością. Pracujemy z wieloma instytucjami przystosowując m.in budynki, biurowce, osiedla mieszkaniowe, lotniska, centra handlowe, oddziały bankowe i pocztowe, które powinny być projektowane i tworzone, aby dostosować się do różnorodności wieku i kondycji ludzkiej. Celem naszego procesu certyfikacji jest określenie, w jaki sposób należy projektować, budować i zarządzać środowiskiem zbudowanym, aby umożliwić ludziom samodzielne dostęp, wchodzenie, wychodzenie z budynku i ewakuację, w sposób sprawiedliwy i godny, a także w jak największym stopniu możliwy. Podsumowując pokrótce obszary, w których współpracujemy z naszymi Partnerami: – Dostępność architektoniczna – Audyt architektoniczny Dostępność projektów i budynków jest usługą mającą na celu określenie istniejących barier i przygotowanie zaleceń dotyczących ich usunięcia. Obiekt jest oceniany przez naszych audytorów w celu potwierdzenia zgodności ze specjalnym programem audytu opracowanym przez Integrację. – Dostępność stron internetowych, – Szkolenia dla pracowników – wrażliwość na temat niepełnosprawności, Savoir Vivre wobec osób z niepełnosprawnością, – Doradztwo w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych.

Polska Akcja Humanitarna niesie pomoc osobom poszkodowanym w konfliktach zbrojnych i katastrofach naturalnych. Zapewnia m.in. schronienie, wodę, żywność, dostęp do edukacji. Od 1992 roku PAH udzieliła pomocy w 44 krajach. Obecnie organizacja pomaga w Somalii, Sudanie Południowym, Syrii, Iraku i na Ukrainie. W ramach programu Pajacyk PAH wspiera także stołówki w szkołach i placówkach środowiskowych poprzez dofinansowanie posiłków. Dzięki bogatemu doświadczeniu PAH działa zgodnie z najwyższymi standardami: dba o udzielanie skutecznej pomocy oraz o transparentność działań. PAH cieszy się zaufaniem zarówno darczyńców indywidualnych, jak firm i organizacji. Partnerów PAH łączą te same wartości humanitarne.


Pracownia Zrównoważonego Rozwoju powstała 12 lat temu. Podstawą naszych działań jest dialog. Wspieramy lokalne samorządy, różnorodne organizacje i przedsiębiorstwa w procesach podejmowania decyzji z udziałem różnych grup interesariuszy. W naszej pracy kładziemy duży nacisk na rzetelną diagnozę lokalną podejmowanej kwestii czy problemu. Dzięki prowadzonym przez nas procesom powstają lepsze instytucje, projekty, przestrzeń publiczna. Lepsze, bo omówione i uzgodnione z szerokim gronem interesariuszek i interesariuszy.

Stowarzyszenie SIEMACHA od blisko 25 lat tworzy społeczności młodzieżowe, które korzystają z sieci placówek edukacyjnych, sportowych i terapeutycznych. To jedna z największych w Polsce organizacji społecznych, którą wyróżnia silna tożsamość ideowa i wyraźna struktura instytucjonalna. Każdego dnia SIEMACHA zapewnia opiekę ponad 2 tys. wychowanków, którzy pod opieką pedagogów budują trwałe relacje rówieśnicze, zdobywają nowe umiejętności i rozwijają talenty. Organizacja działa w 30 lokalizacjach, prowadząc placówki dzienne (SIEMACHA Spot), całodobowe (SIEMACHA Spot 24/7), wakacyjne (SIEMACHA Spot Camp), sportowe (Centra Rozwoju Com-Com Zone), Akademię Sportu Progres Jerzego Dudka oraz oddziały Krakowskiego Instytutu Psychoterapii. Więcej informacji: www.siemacha.org.pl

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce ma pod opieką prawie 1400 dzieci opuszczonych, osieroconych i zagrożonych utratą rodzicielskiej opieki. W Polsce działa już 33 lata. W tym czasie powstały cztery Wioski SOS, czyli osiedla domów dla Rodzin SOS. W każdej rodzinie wychowuje się 5 – 8 dzieci. Bardzo często są to liczne, biologiczne rodzeństwa. W Wiosce SOS odnajdują to, czego nie zaznały w rodzinie pochodzenia – miłość i bezpieczeństwo. Poza Wioskami SOS, Stowarzyszenie prowadzi także 3 Młodzieżowe Wspólnoty Mieszkaniowe oraz 1 Dom Młodzieży, w których starsi podopieczni przygotowują się do wejścia w dorosłe życie. W ciągu 33 lat działalności ponad 350 podopiecznych opuściło SOS Wioski Dziecięce, są dziś samodzielnymi, szczęśliwymi ludźmi. Ich historie są różne, ale wszyscy zgodnie twierdzą, że Stowarzyszenie odegrało w ich życiu kluczową rolę. Stowarzyszenie prowadzi także Programy Umacniania Rodziny, czyli działania profilaktyczne skierowane do rodzin zagrożonych rozpadem. W ramach Programów funkcjonuje 14 świetlic środowiskowych. Wszystko po to, by dzieci mogły pozostać w rodzinie pochodzenia. Sprawdź jak możesz pomóc: www.wioskisos.org

Od 70 lat nieprzerwanie UNICEF walczy, aby każde dziecko na świecie mogło być po prostu dzieckiem. Aby dzieci nie musiały być żołnierzami, czy też ofiarami wojen dorosłych. Aby nie musiały pracować, ale mogły chodzić do szkoły i bawić się z rówieśnikami. Dzięki wsparciu Darczyńców UNICEF finansuje szczepienia przeciw odrze, tężcowi i polio, leczy maluchy cierpiące z powodu niedożywienia. W sytuacji klęski humanitarnej, jako jedna z pierwszych organizacji UNICEF niesie pomoc w miejscu tragedii. Wykorzystuje wiedzę i doświadczenie w walce o przestrzeganie prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony
media patrons

report from previous edition of the conference and gala
The fifth edition of the Sustainable Economy Summit conference closed a very intense year performed by the Executive Club. The event took place on November 27 at Sheraton Grand Warsaw. During three discussion panels and five speeches we discussed the most important issues related to sustainable and responsible development. The culmination of the day was the evening gala of “Sustainable Economy Awards”, during which we honored enterprises and people who particularly distinguished themselves in the field of responsible business.
panelists

Robert Daniluk
Quality, Security and Sustainable Development Director, Lyreco Polska
Doktor nauk ekonomicznych. Absolwent UMCS w Lublinie i Politechniki Warszawskiej. Zdobywał doświadczenie w obszarze zarządzania i organizacji w BRE Banku (mBank) oraz Inter Polska. Z firmą Lyreco Polska związany od 2004, wchodząc w skład kadry zarządzającej spółki. Odpowiedzialny za obszary zarządzania jakością, bezpieczeństwa oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Równolegle do aktywnego życia zawodowego, realizuje się jako wykładowca uniwersytecki w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Systemów Zarządzania. Czynnie reprezentuje Lyreco Polska SA w organizacjach i stowarzyszeniach takich jak: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Executive Club, Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej oraz Komisjach ds. CSR w Ministerstwie Rozwoju oraz Środowiska. Prywatnie pasjonuje się czytaniem i słuchaniem książek oraz zdrowym trybem życia. Aktywny sportowo: pływa, gra w tenisa, chodzi. Do rozwijania aktywności fizycznej zachęca także pracowników firmy.

Wojciech Hann
President of the Board, Bank Ochrony Środowiska SA

PhD Dorota Hryniewiecka-Firlej
President of the Board, Pfizer
Absolwentka Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, ze specjalizacją i doktoratem z chorób wewnętrznych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży farmaceutycznej. W życiu kieruje się zasadą, że ludzie są najważniejsi. Jej wyjątkowa umiejętność motywowania pracowników i zarządzania zmianą pozwala na osiąganie przez nich wysokiego stopnia zaangażowania oraz uzyskiwanie doskonałych wyników. Równolegle do aktywnego życia zawodowego Dorota Hryniewiecka-Firlej działa również społecznie.


Iwona Jacaszek-Pruś
Corporate Director, Kompania Piwowarska
Od 2017 roku dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej SA odpowiadająca za całokształt działań public relations firmy, członek zespołu zarządzającego firmą. W latach 2003 – 2016 odpowiadała za podobny obszar będąc członkiem zespołu zarządzającego Coca-Cola HBC Polska. Zdobywała także doświadczenie zawodowe w British-American Tobacco Polska, w agencji Burson-Marsteller, w Gdańskim Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową oraz w firmie ABC Consulting. Prowadziła ponadto wykłady z zakresu strategii marketingowych oraz zintegrowanej komunikacji marketingowej w Canadian International Management Institute. Jest absolwentką Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim. Pełni funkcję wiceprzewodniczącej Komitetu Wykonawczego Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. W latach 2004 – 2016 członek Zarządu, od 2010 roku pełniąc funkcję wiceprezesa Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców. W latach 2003-2016 członek Rady Nadzorczej Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA, od 2006 pełniąc rolę Przewodniczącej Rady.


Marek Jagieła
Head of Sales Industrial Chemicals & Market Development, BASF Polska


Maciej Korbasiewicz
President of the Board, BOLIX


Tomasz Kuklo
Member of the Board, Director of the tire manufacturing plant „Agro”, Member of the Board of Directors of the Manufacturing Plant, Michelin Poland


Marek Łuczak
President of the Board, Syngenta Polska



Prof. Witold Orłowski
Economist, professor of economic sciences, academic teacher and journalist
The founder of the NOBE Independent Center for Economic Studies, in 2002-2005 the Head of the Council of Economic Advisers to the President of the Polish Republic, a lecturer in the field of macroeconomics, the author of numerous books and scientific publications in this field.


Artur Pollak
President of the Board, APA Group
ekspert w zakresie komputerowych systemów sterowania. Przewodził realizacji kilkunastu projektów związanych z automatyzacją skomplikowanych procesów technologicznych, tworząc fabryki określane mianem Industry 4.0 w Europie i Chinach, współpracując z takimi koncernami jak: VW, GM, Daimler oraz Siemens. Był konsultantem technicznym podczas budowy fabryki VW Poznań, gdzie odpowiadał za standaryzację i optymalizację procesu produkcyjnego. Obecnie pełni rolę Prezesa Zarządu APA Sp. z o.o. i APA Innovative Sp. z o.o, jest także Członkiem Rady Programowej Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej.



Prof. Bolesław Rok
Department of Entrepreneurship and Ethics in Business, Koźmiński Academy
Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego. Od trzydziestu lat związany z biznesem jako przedsiębiorca i doradca. Współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm dla Dziennika Gazety Prawnej, koordynator międzynarodowych projektów z zakresu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pełnomocnik Zarządu ds. etyki w PGNiG SA. Członek m.in. Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka, Komisji Sędziowskiej Polish National Sales Awards, konkursu Dyrektor Marketingu Roku, Rady Nadzorczej mFundacji, Rady Programowej United Nations Global Compact, Sieci Sensownego Biznesu.


Rafał Rudziński
President of the Board,
Robert Bosch


Marcin Ujejski
President of the Board,
Blue Timber



Prof. Piotr Wachowiak
Rector, Warsaw School of Economics
Od 26 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach, m.in. był zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa-Śródmieście, Dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa-Centrum oraz zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członkiem Zarządu Dzielnicy i Kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce zarządzania ludźmi w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi badania naukowe na temat: polityki personalnej w przedsiębiorstwach działających w Polsce, negocjacji, pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, MBA i podyplomowych. Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadr menedżerskich.



Kamil Wyszkowski
Representative and President of the Board of Global Compact Network Poland Initiative of the UN Secretary General
Prawnik, specjalista prawa międzynarodowego. W latach 2009-14 był dyrektorem biura UNDP w Polsce. Od 2004 roku krajowy przedstawiciel i Dyrektor Generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce. Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE.



Katarzyna Zawodna-Bijoch
President of the Board, Skanska office development in CEE
SUSTAINABLE ECONOMY AWARDS
Sustainable Economy Awards is a way of presentig and honoring companies for outstanding achievements in the field of sustainable activity and building employee engagement, loyalty and satisfaction. The statuettes are awarded to companies and entrepreneurs who implement investments in accordance with the highest environmental and social standards. The aim of the competition is to distinguish entities that promote ethical activities on a daily basis, being a role model for their colleagues, clients and contractors.
winners of ”Sustainable Economy Awards” 2019
SUSTAINABLE CONSTRUCTION
LEADER


Winner
Segro Poland


F.B.I. TASBUD SA


Polimex Mostostal SA


Unibep SA
SUSTAINABLE PRODUCTION
LEADER


Winner
Fabryki Mebli Forte SA


Ricoh Polska


VELUX Polska


Wawel SA
ECOLOGY LEADER
IN THE ENERGY
INDUSTRY


Winner
TAURON Polska Energia SA


Distinction
Grupa GPEC


innogy Polska SA


Polskie Sieci Elektroenerge-tyczne SA
SUSTAINABLE DEVELOPMENT TECHNOLOGY LEADER


Winner
Michelin


Distinction
DekoEko


Biotrem


DOW
BUSINESS ETHICS
LEADER


Winner
Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA


CF Cefarm SA


ERGO Hestia


PwC Polska
SUSTAINABLE FINANCING
LEADER


Winner
BNP Paribas Bank Polska SA


Bank Handlowy
w Warszawie SA


mBank SA


Bank Millennium SA
CONSULTING LEADER FOR
SUSTAINABLE DEVELOPMENT


Winner
Deloitte Polska


Dentons


Domański Zakrzewski Palinka


KPMG


WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr
EMPLOYEE INVOLVEMENT
LEADER


Winner
Lafarge Polska


Benefit Systems SA


Intrum


Netguru


Nokia
VISIONARY OF RESPONSIBLE
BUSINESS


Winner
Olga Malinkiewicz, Saule


Distinction
Robert Jacek Moritz,
Alta SA



Małgorzata Adamkiewicz, Adamed Pharma


Marek Maruszak, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska


Maciej Korbasiewicz,
Bolix SA
SPECIAL
AWARD



Winner
Małgorzata Adamkiewicz, Adamed Pharma
Jury of „Sustainable economy Awards”


Andrzej Stanisław Augustyński
President of the Board, SIEMACHA Association
The initiator and the president of the board of the SIEMACHA Association, a public benefit organisation operating in the field of education, sports and therapy; President of the board of the DEMOS Foundation; member of the international organisation for social entrepreneurs Ashoka. Since 1986 he has collaborated with social organisations in Malta. He is a connoisseur of Maltese culture and its promoter. Since 1999 he has collaborated with the local government of Krakow as the coordinator of the Municipal Program for Juvenile Delinquency Prevention, the representative and social advisor of the President of Krakow in the field of Youth. A member of the Priesthood Council of the Archdiocese of Krakow 2001-2011. In 2000 he started the construction of the multifunctional children’s centre in Odporyszów with reverend Kazimierz Augustyński. The centre comprises: an orphanage, a day care facility, a holiday centre and a modern sports centre. Reverend Andrzej Augustyński received many awards i.a. the title of the Cracovian of the Year 2014 in the category “Society”. In 2014 he received the Grand Prix Amicus Hominum, Pro Publico Bono and the Medal of Merit for the Lesser Poland Voivodeship Palatinatus Poloniae Minoris Meriti. In 2012 he received the Medal of St. George of the “Tygodnik Powszechny” weekly. In 2009 he received the Knight’s Cross of the Order of Polonia Restituta for his outstanding merits in his activities for the needy and for his achievements in his professional and social work. He wrote the books “Coca kocha colę” (Coca Loves Cola), “Czyja jest socjoterapia?” (Who Owns Sociotherapy?) and “Wędrowiec” (Wanderer). He initiated and published “Dziennikarstwo i polityka” (Jurnalism and Politics) and “Jan Wnęk. Między niebem a ziemią” (Jan Wnęk. Between the Sky and Earth).


Markus Baltzer
President of the Board, Bayer CEE



PhD Dorota Hryniewiecka-Firlej
President of the Board of Pfizer Polska, Internal Medicine Lead;President of the Board of INFARMA
Dorota Hryniewiecka-Firlej graduated from the Medical University in Poznań, with a Ph.D. and the specialization in internal medicine. She has many years of experience in the pharmaceutical industry: Medical Representative and Hospital Treatment Department Manager in Janssen-Cilag, key managerial functions in Novo Nordisk and Wyeth. In Pfizer since 2009, currently Dorota Hryniewiecka-Firlej holds the position of Country Manager Pfizer Poland and Pfizer Internal Medicine Poland Lead, being also a member of Pfizer Innovative Health European Management Board. She is a member of numerous organizations and associations, e.g. INFARMA, Employers of Poland, Executive Club, Business Centre Club. Parallel to an active professional life, she acts for the local community. In spare time, she is dedicated to her passion Gothic manuscripts: she creates and paints illuminations using dyes prepared by herself on the base of medieval recipes.


Prof. Michał Kleiber
Chairman of the Enterprise, Management and Innovation Council, Vice President of the European Academy of Sciences and Arts, President of ECCOMAS
He was the Academy’s President in the years 2007-2010, re-elected for the term 2011-2014. Between 1995 and 2002, Professor Kleiber was the director of the Institute of Fundamental Technological Research of the Polish Academy of Sciences, where since 1986 he has been chairman of the Department of Computational Science and Engineering. In the years 1998-2002 he was member of the Academy’s Presidium and between 1997-2001 he chaired the Board for Directors of the Academy’s research institutes. Prof. Michał Kleiber pursues research in theoretical and applied mechanics as well as information science and applied math. The main subject of his research are applications of state-of-the-art computational techniques in different areas of scientific research, technology and medicine – particularly for modeling, analyzing, simulating and visualizing of complex non-linear thermo- mechanics phenomena. In recent years, he has been actively involved in research and promotion of national innovation policies. Professor Kleiber is an author or co-author of over 240 scientific works and 7 books published by internationally renowned publishing houses. He is a member of editorial boards of 17 leading international scientific journals and the editor-in-chief of the prestigious Archives of Computational Methods in Engineering (Springer). He has also been active in popularizing science by, among others, being a scientific board member for the popular-science journal Wiedza i Życie (Science and Life). Prof. Kleiber is a winner of many awards, including the most prestigious Polish scientific award conferred by the Foundation for Polish Science and the medal granted by the Kingdom of Belgium for innovation achievements. He has been awarded the title of doctor honoris causa by the universities in Lublin, Kraków, Warsaw, Darmstadt (Germany), Mons (Belgium) and The Polish University Abroad, London, U.K. He also holds the ingenieur honoris causa title from the Ecole National d’Ingenieurs in Metz (France). He is a foreign member of the Austrian Academy of Sciences, member of the European Academy of Sciences and Arts in Salzburg and member of the Academia Europaea in London. He is a full member of the Warsaw Learned Society.Prof. Kleiber lectured and did research during long-term stays at a number of renowned universities world-wide: in Stuttgart, Hannover, Darmstadt and Bochum in Germany; Berkeley, CA and Stoors, CN, USA; Tokyo, Japan; Hong Kong, among others.In the years 1998-2001 Michał Kleiber represented Poland in the EU Joint Research Centre as a member of the Board of Governors and in the “Sustainable Growth” Steering Committee in the 5th Framework Programme. Between 2001 and 2005, he headed the Ministry of Science and Information Technology in the Polish government. From 2002 to 2005, Prof. Kleiber was also the chairman of the Governmental Committee for Offset Contracts. In 2005, he was elected member of the European Research Council (Brussels) and chairman of the European Materials Forum (Strasbourg). In the years 2008 – 2010 he was member of the Governing Council Steering Committee of the European Science Foundation in Strasbourg. He also served as the pro bono science and technology advisor to the President of the Republic of Poland (2006 – 2010).


Marek Krupiński
Executive Director, UNICEF Polska
A graduate of Adam Mickiewicz University in Poznań, in French Philology. His professional career began in the mid-seventies in tourism sector, followed by LOT Polish Airlines in the sales department as well as abroad as the head of LOT’s representative office in Tunisia and North Africa; in 1992 he was appointed the head of the Management Board’s Office, and next the 1st term PLL LOT.SA.’s Management Board member. After system changes in Poland, he was seconded to the Ministry of Defence as the first civilian director of the International Cooperation Department responsible for implementing civilian governance structures. In the years 1996-2002 Director of the Polish commercial office in the French aviation industry group Aerospatiale. In 2003-2006 he worked as the President/Managing Director in one of the most prominent advertising agencies in the Polish market, carrying out a successful programme of debt reduction and restructuring. In the years 2006 to 2007 he returned to LOT Polish Airlines as its Commercial Vice President/Management Board member. In mid-2007, he was appointed by the Council of the Polish National Committee for UNICEF as its Executive Director.


Piotr Mirosław
President of the Board, Lyreco Polska
Piotr Mirosław has almost 25 years of experience in management of sales, marketing and operations in international companies, both in B2C and B2B markets, in different cultures and organizational structures. Since 2014 heading up Lyreco Poland, being market leader in workplace products and services. Before head of Tech Data in Poland, one of top global IT distributors. Board member of Philips Poland, leading consumer sales and marketing in Poland and Central Europe. Sales Director and Managing Director in LG Electronics Poland. Graduate of Warsaw University of Technology, postgraduate study at Warsaw University, postgraduate program in Business School of Warsaw University of Technology and MBA graduate at University of Illinois.



Prof. Witold Orłowski
Economist, professor of economic sciences, academic teacher and journalist
The founder of the NOBE Independent Center for Economic Studies, in 2002-2005 the Head of the Council of Economic Advisers to the President of the Polish Republic, a lecturer in the field of macroeconomics, the author of numerous books and scientific publications in this field.


Beata Pawłowska
Regional Director, Central Europe, Oriflame Poland


Beata Radomska
CEO of Executive Club
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości. Ukończyła studia MBA. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menedżerskie. Pracowała w instytucjach finansowych: austriackiej firmie brokerskiej Allfinanz i Skarbiec Asset Management Holding. Od kilku lat związana z branżą doradztwa personalnego, w szczególności jako Managing Partner w Cigno Consulting, która prowadzi działalność z zakresu selekcji i rekrutacji oraz doradztwa personalnego. Pomysłodawczyni oraz Prezes Zarządu Executive Club, najbardziej elitarnej organizacji zrzeszającej top management. Odpowiada za strategię klubu, który integruje elity biznesowe oraz jest platformą wymiany poglądów i inspiracji dla najwyższej kadry menedżerskiej.


Barbara Rajkowska
National Director SOS, Children’s Villages Poland
Born in 1972. She held the position of the Board President in Poland between 2010 and 2016, in March 2016, at the Board’s request, she was appointed the National Director as the person who knows the organisation like no other. She has been linked for many years to the Association and the Children’s Village in Karlino, developed near her home. By education she is an environmental engineer, a graduate of many postgraduate studies in management and the author of publications in the area of leading construction works. She has always acted and worked for the local community. She used to work as the manager of Department of Municipal Services, Environmental Protection and Investment at the Town Hall of Swidwin, she managed significant EU budgets while integrating water and sewer management in the Parsęty basin and built sewerage system in the metropolitan area of Gryfino. Barbara divides her time between her work for one of the large companies in Szczecinek and the Association. Even though she enjoys her work and she has been highly successful in her profession, she does not hide the fact that she works professionally to be able to devote to what is the most important for her, i.e. working for the benefit of abandoned and orphaned children under the care of SOS Children’s Villages in Poland. It was under her leadership when the Association, which is most commonly perceived as SOS Children’s Villages, opened Family Strengthening Programmes in the communes of Karlino and Skórzec. These are preventive programmes for families at risk of breakdown. In the Association’s community centres, the Association’s pedagogues, psychologists and social workers do everything within their power for families to stay together and prevent children from going into foster care. In Poland, there are over 79 thousand children without parental care and nearly 1.5 million children live in poverty. Due to substantial social challenges, the Association wishes to include 3000 children into its care by 2020, that is twice as many as at this moment. This is the most important task for Barbara Rajkowska right now. Therefore she motivates her team to constantly search for new sources of financing, co-operates with many companies who are no strangers to corporate responsibility. Barabara Rajkowska actively battles the foster parenthood crisis, which has been continuing for many years in Poland, by boosting the image of this way of life in the eyes of Polish people. Owing to the efforts almost all the houses in SOS Children’s Villages are filled with children in need growing under the care of attentive SOS parents. The quality of support provided to SOS parents by pedagogues, psychologists or social workers of SOS Children’s Villages is very high. The Director of the Polish Association, being a part of SOS Children’s International, is deeply interested in helping children across the entire globe. This is the reason why she supports actions for development of SOS Children’s Villages in Cameroon. In her private life she is the mum of Hubert, loves diving and dancing.



Prof. Bolesław Rok
Department of Entrepreneurship and Ethics in Business, Kozminski University
Academic Director of Corporate Responsibility Executive Programme, consultant and lecturer to many professional associations, governmental and commercial organizations. He was a successful entrepreneur for almost 20 years from 1989. Founder of the Responsible Business Forum, affiliated to CSR Europe, Advisory Board Coordinator for UN Global Compact Polska, founder of Responsible Companies Ranking, prepared annually from 2007 and published in the main business newspaper in Poland. He is working as a Chief Ethical Officer for Polish Gas and Oil Company (PGNiG), one of the biggest commercial group in CEE. Member of the special advisory CSR Committee to the Ministry of Economy, Leader of Sensegiving Business Network. He is a jury member in Polish National Sales Award, Marketing Director of the Year Award, Verba Veritatis: An Award for the Best Student’s Thesis on Business Ethics, member of the Advisory Board of Institute for Innovative Economy, mFoundation, etc. He has been a member in several international projects. His research interests lie in the intersection of business ethics, social innovation, corporate responsibility, sharing economy, sustainability and strategic management.


Karolina Sołowow
President of the Council of Fundacja Fabryki Marzeń
Karolina Sołowow is the originator and founder of Fabryka Marzeń Foundation, chairwoman of Foundation’s Council. Her main goal was always to help children in need. She comes from a family which wanted to help, could help and help. These were actions triggered by impulse, the need of heart. For these years, she knows that charity should be more orderly, permanent and shows others that philanthropy is a great thing. Encouraging others, you have to set an example yourself. Activity of Karolina Sołowow initially focused on improving comfort of life for children from poor families through modernization of bathrooms. After carrying out 15 such renovations, she decided to strengthen the scale of assistance and established Fabryka Marzeń Foundation, which was registered in September 2015.



Prof. Piotr Wachowiak
Rector, Warsaw School of Economics
For 26 years he has had connections with business practice while working in managerial positions in various organizations, among others he was Deputy Director of the Board of Municipal Houses Warszawa-Śródmieście, Director of the Department of Municipal Buildings Warszawa-Centrum Municipal Office and deputy director of the District Board Żoliborz- member of the District Board and Chancellor of Warsaw School of Economics. He specializes in the issues of human resources in the organization and corporate social responsibility. He conducts research on: personnel policy in enterprises operating in Poland, negotiations, measuring intellectual capital of enterprises, knowledge management in enterprises and corporate social responsibility. Teaches at full-time, MBA and post-graduate studies. Author or co-author of many publications on negotiations, conflict resolution, human resources management, measurement of intellectual capital and knowledge management in enterprise, corporate social responsibility. Cooperates with consulting and training companies. Practices in development of expert opinions for enterprises and in trainings for managerial staff.



Kamil Wyszkowski
Representative and President of the Board of Global Compact Network Poland – Initiative of the UN Secretary General
Kamil Wyszkowski is an expert in international law. He holds the National Representative of United Nations Secretary General Initiative Global Compact in Poland – UNGC. He was working as a general director of UNDP in Poland. He also has much experience in implementing development programs abroad.



Katarzyna Zawodna-Bijoch
President of the Board, Skanska office development in CEE
contact
Partnership:
Anna Wojciechowska
anna.wojciechowska@executiveclub.pl
tel: +48 530-306-046
Participation:
Olga Suchecka
olga.suchecka@executiveclub.pl
tel: +48 516-188-118
Media:
Eliza Stańczyk
eliza.stanczyk@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-421
Patronages:
Klaudia Karasińska
klaudia.karasinska@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-464