
17 Marca 2025, Airport Hotel Okęcie
Celem konferencji jest debata nad kondycją polskiego budownictwa infrastrukturalnego i kubaturowego. Dobrze rozwinięta infrastruktura to fundament, na którym opiera się rozwój Polski. Budownictwo, poprzez inwestycje w infrastrukturę i rozwój miast, przyczynia się do długoterminowego rozwoju gospodarczego i stabilności. Dobre drogi, koleje, lotniska i porty umożliwiają efektywny transport towarów, redukując koszty logistyki. Poprawa jakości infrastruktury w Polsce zdecydowała o większej atrakcyjności dla inwestorów zagranicznych. Inwestycje w ten sektor generują bezpośrednie miejsca pracy w budownictwie oraz pośrednie w usługach wspierających. Branża budowlana jest jednym z największych pracodawców, ponadto budownictwo generuje popyt na produkty i usługi innych sektorów (np. materiały budowlane, sprzęt, transport), co z kolei stwarza dodatkowe miejsca pracy w tych branżach. Podczas konferencji w gronie wybitnych ekspertów z sektora i strony publicznej pokazujemy iż budownictwo odgrywa kluczową rolę w gospodarce gdyż napędza wzrost, tworzy miejsca pracy, stymuluje innowacje i technologiczny postęp, a także przyczynia się do stabilizacji ekonomicznej.
PROGRAM
KONFERENCJA
09:30
Rejestracja Gości
10:00
Otwarcie konferencji
10:15
Wystąpienie inauguracyjne: Kamil Wyszkowski – Krajowy Przedstawiciel, Dyrektor Wykonawczy, UN Global Compact Network Poland, Przedstawiciel, UNOPS w Polsce “W kierunku neutralności klimatycznej: Rola infrastruktury i budownictwa w realizacji globalnych zobowiązań”
10:30
Panel 1: Zamówienia Publiczne
Jak usprawnić zasady zamówień publicznych na polskim rynku budowlanym? Zmiany w prawie zamówień publicznych a płynność procesów inwestycyjnych. PZP po nowelizacji.
Partnerstwo zamiast rywalizacji – współpraca generalnego wykonawcy z inwestorem a skuteczność inwestycji. Jak utrzymać dobre relacje między Zamawiającym a Wykonawcą wobec wzrostów cen i waloryzacji kontraktów?
Kryteria wyboru ofert. Racjonalne zdefiniowanie roli ceny w stosunku do pozostałych kryteriów. Jak właściwie zdefiniować kryteria pozacenowe? Uczciwa konkurencja i równe traktowanie Wykonawców.
Finansowanie branży budowlanej przez instytucje bankowe. Czy zrównoważenie warunków kontraktowych w zamówieniach publicznych zwiększyłoby skłonność sektora finansowego do większego zaangażowania w sektor budownictwa?
Zabezpieczania stosowane przez inwestorów a optymalizacja ryzyka finansowego Wykonawcy. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe jako forma zabezpieczenia realizacji projektu.
11:30
Przerwa networkingowa
11:55
Case study: Anna Prigan – Radca Prawny, Partner, Wardyński i Wspólnicy i dr hab. Marcin Lemkowski – Prof. UAM, Adwokat, Wspólnik, Wardyński i Wspólnicy „Zarządzanie sporem z zamawiającym jako forma zarządzania kontraktem na różnych etapach życia projektu.”
12:15
Panel 2: Inwestycje kolejowe i transport
- Wizja kolei przyszłości. Krajowa sieć kolejowa na tle głównych połączeń transeuropejskich. Skala potrzeb i kierunki inwestycji w obszarze infrastruktury kolejowej. Jak przyspieszyć wykorzystanie środków z KPO?
- Kluczowe inwestycje na rynku przewozów pasażerskich. Zwiększenie środków w Krajowym Planie Odbudowy na zakup taboru i jego utrzymanie. Czy inwestycje wpłyną na wzrost komfortu podróży oraz pomogą w walce z wykluczeniem komunikacyjnym?
- Rozwiązania wspierające cyfrową transformację kolei. W jaki sposób nowe technologie mogą przyczynić się do rozwoju zintegrowanej i bezpiecznej infrastruktury?
- Jakie są największe wyzwania w organizacji transportu publicznego? W jaki sposób usprawnić integrację różnych środków transportu? Przykłady innowacyjnych rozwiązań w transporcie, które można wdrożyć w Polsce.
- Jakie działania powinny zostać podjęte w najbliższych latach, aby kolej jako najbardziej ekologiczny środek transportu stawała się coraz bardziej popularna?
13:15
Lunch
14:15
Case study: Przemysław Wyrzykowski – Dyrektor ds. Rozwoju Sieci, Schüttflix Polska „Wykorzystanie nowoczesnych metod cyfrowych w procesie zakupu i logistyki kruszyw”
14:30
Panel 3: Infrastruktura drogowa
- Co czeka polskie budownictwo drogowe w najbliższej przyszłości? Rozwój krajowych sieci drogowych i kluczowe trendy dla sektora drogowego. Jakie projekty są priorytetowe? Prognozy realizacji inwestycji drogowych do roku 2027.
- Utrzymanie dróg. Jak kalkulować koszty? Remonty, bezpieczeństwo, aspekty środowiskowe. Wyzwania i ryzyka związane z eksploatacją i modernizacją dróg i mostów.
- Pomiędzy jakością a ceną. Innowacyjne technologie, samonaprawiające się nawierzchnie, czyli jak nowoczesne materiały budowlane zwiększają trwałość, bezpieczeństwo i ekologię polskich dróg. Czy realne jest, by firmy wprowadzały droższe, lecz długofalowo bardziej opłacalne rozwiązania?
- Dodatkowe źródła finansowania budownictwa drogowego. Realizacje w formule PPP jako przykład sprawnego finalizowania projektów i dobrej współpracy między sektorem publicznym a prywatnym.
- Inwestycje infrastrukturalne w miastach i regionach – rola samorządów w rozwoju sieci drogowej. Jak wspomagać mobilność i zapewniać bezpieczeństwo ruchu na drogach lokalnych?
15:30
Przerwa networkingowa
15:50
Case study: Emilia Błach – Dyrektor Działu Ofertowo–Projektowego, Soletanche Polska “Jak posadowione są strategiczne inwestycje infrastrukturalne? Studium przypadku na przykładzie wybranych realizacji Soletanche Polska”
16:05
Panel 4: Inwestycje Strategiczne – Debata Liderów polskiego budownictwa
Inwestycje publiczne w sytuacji spowolnienia gospodarczego mogą pełnić funkcję koła zamachowego gospodarki. Jakie są szanse i zagrożenia dla kontynuacji strategicznych projektów infrastrukturalnych?
Jak KPO może zmienić polski rynek budowlany i w jaki sposób można zwiększyć efektywność wydatkowania środków?
Jakie regulacje i mechanizmy mogą wesprzeć firmy działające na rynku polskim od wielu lat w utrzymaniu konkurencyjności względem rosnącej konkurencji z Azji? Czy certyfikacja firm byłaby dobrym rozwiązaniem?
Korzyści i wyzwania związane z oddziaływaniem CPK na infrastrukturę kolejową i drogową. Jakie znaczenie ma inwestycja dla całej gospodarki oraz polskiego sektora budowlanego?
Infrastruktura krytyczna a bezpieczeństwo narodowe. Jak modernizować i budować obiekty strategiczne pod kątem odporności na cyberzagrożenia i ataki fizyczne?
WIECZORNA GALA “DIAMENTY INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA”
19:00
Rejestracja na Galę i Networking Cocktail
20:00
Uroczyste Otwarcie Gali
20:10
Wystąpienie: Antoni Gibowicz – Pełnomocnik Zarządu ds. Systemu Zarządzania Jakością, Sokołów „Bezpieczeństwo i jakość żywności w żywieniu zbiorowym.”
20:20
Ceremonia rozdania nagród
21:20 – 24:00
Wieczorny bankiet
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie
partnerzy
Patroni Honorowi
partner STRATEGICZNy
partnerzy główni
GŁÓWNY PARTNER MERYTORYCZNY
partnerzy ZŁOCI
partnerzy
PARTNER społeczny
PARTNER techniczny
główny partner gali
partnerzy gali
główni patroni medialni
patroni medialni
Goście specjalni

Tomasz Kwieciński
Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad

Agnieszka Olszewska
Prezes,
Urząd Zamówień Publicznych
Od 1998 roku specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach stosowania przepisów dotyczących udzielania zamówień publicznych. Kierowała projektami transformacji organizacji zakupowych w celu zapewnienia zwiększenia efektywności procesu zakupowego przy wykorzystaniu najlepszych praktyk rynkowych. Pełniła m.in. funkcję dyrektora odpowiedzialnego za obszar zakupów w SPEC S.A., PGNiG S.A., OGP GAZ-SYSTEM S.A., GA ZAP S.A. oraz PAŻP.

Jarosław Orliński
Dyrektor Departamentu Programów Infrastrukturalnych,
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
I
PRELEGENCI
Panel 1: Zamówienia Publiczne

Jędrzej Witaszczak
Radca prawny,
DSK Kancelaria
Ekspert w zakresie prawa zamówień publicznych oraz kontraktów realizowanych na podstawie warunków FIDIC. Specjalizuje się w kompleksowym doradztwie przy realizacji inwestycji budowlanych, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi roszczeń, negocjacji z inwestorami i podwykonawcami oraz bieżącej oceny ryzyk. Reprezentuje klientów przed Krajową Izbą Odwoławczą (KIO) i wspiera zarówno wykonawców, jak i zamawiających na wszystkich etapach postępowań przetargowych. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zespołami prawnymi obsługującymi strategiczne projekty infrastrukturalne w skali kraju. Współpracuje z największymi podmiotami na rynku, a jego koncepcje doradcze przyniosły klientom wymierne korzyści, wspierając sukcesy realizacyjne i ekonomiczne zarządzanych projektów. Trener i prelegent na licznych szkoleniach oraz konferencjach branżowych. Podczas wydarzenia będzie moderatorem panelu dyskusyjnego poświęconego najnowszym wyzwaniom i praktykom w obszarze prawa zamówień publicznych.

Arkadiusz Arciszewski
Prezes Zarządu,
Transkol,
Dyrektor Działu Budownictwa Kolejowego,
MIRBUD
Doświadczony manager z wieloletnim doświadczenie w branży budowlanej. Zrealizował kilkanaście projektów infrastrukturalnych jako Kierownik Budowy oraz Dyrektor Kontraktu (między innymi Trasa Mostu Północnego w Warszawie). Członek Izby Inżynierów Budownictwa, posiada uprawnienia budowlane polskie i litewskie. Zdobywał doświadczenie zawodowe również po stronie Zamawiającego oraz Nadzoru. W przeszłości członek zarządu czołowej spółki budowlanej w Polsce notowanej na GPW. Aktualnie Dyrektor Działu Budownictwa Kolejowego w MIRBUD S.A. oraz Prezes Zarządu Transkol Sp. z o.o.

Anna Łopaciuk
Dyrektor ds. inwestycji infrastruktury transportu,
Bank Gospodarstwa Krajowego
Ekspert w dziedzinie finansowania projektów inwestycyjnych. Z bankowością związana od 2012 r., gdzie zajmowała się głównie oceną i finansowaniem inwestycji zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym a także analizami rynkowymi w sektorach budowlanym i infrastrukturalnym. Od 2016 roku pracuje w Banku Gospodarstwa Krajowego. Aktualnie dyrektor ds. inwestycji infrastruktury transportu odpowiedzialny również za obszar inwestycji partnerstwa publiczno-prywatnego. Przed dołączeniem do BGK pracowała w PKO BP oraz PBP SA.

Marcin Mochocki
Członek Zarządu, Dyrektor ds. realizacji inwestycji,
PKP Polskie Linie Kolejowe
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Zarządzania. Karierę zawodową rozpoczął w firmie audytorskiej Ernst & Young, w której realizował liczne projekty dla sektora kolejowego, lotniczego i drogowego, będąc członkiem zespołu doradztwa infrastrukturalnego. Z branżą kolejową związany początkowo pracując w PKP S.A., gdzie nadzorował realizację strategicznych projektów inwestycyjnych dla całej Grupy PKP, zwłaszcza w zakresie modernizacji i rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce. W latach 2013 – 2016 związany z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. na stanowiskach Pełnomocnika Zarządu oraz Członka Zarządu, odpowiadając m.in. za realizację inwestycji w ramach unijnej perspektywy finansowej wdrażanej w latach 2007 – 2015. W latach 2016-2024 związany z IPOPEMA Financial Advisory, pełniąc funkcję Dyrektora Zarządzającego obszaru corporate/projekt finance oraz M&A, nadzorującego realizację projektów dot. infrastruktury i transportu, modelowania finansowego oraz transakcji i pozyskiwania finansowania. Od marca 2024 r. ponownie w Zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na stanowisku Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji. Doświadczony specjalista w obszarze zarządzania inwestycjami infrastrukturalnymi z praktyką w sektorze publicznym i prywatnym.

Agnieszka Olszewska
Prezes,
Urząd Zamówień Publicznych
Od 1998 roku specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach stosowania przepisów dotyczących udzielania zamówień publicznych. Kierowała projektami transformacji organizacji zakupowych w celu zapewnienia zwiększenia efektywności procesu zakupowego przy wykorzystaniu najlepszych praktyk rynkowych. Pełniła m.in. funkcję dyrektora odpowiedzialnego za obszar zakupów w SPEC S.A., PGNiG S.A., OGP GAZ-SYSTEM S.A., GA ZAP S.A. oraz PAŻP.

Bartosz Tokarski
Zastępca Dyrektora Biura Ubezpieczeń Klientów Strategicznych,
EIB
Bartosz Tokarski – Zastępca Dyrektora Biura Ubezpieczeń Klientów Strategicznych EIB SA, Lider Praktyki Finansowej, ekonomista. Absolwent kierunku Zarządzanie finansami na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył z wyróżnieniem podyplomowe studia MBA na Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2007 roku związany z ubezpieczeniami, początkowo w koncernie petrochemicznym, następnie w EIB S.A. W 2008 r. przed Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) złożył egzamin brokerski. Odpowiedzialny za obsługę klientów z sektora energetycznego, paliwowego oraz dużych przedsiębiorstw. Przez lata szczególnie związany z ubezpieczeniami finansowymi, gwarancjami, dzięki którym może oddawać się swojej pasji do analizy finansowej spółek oraz oceny projektów inwestycyjnych.
Panel 2: Inwestycje kolejowe i transport

Maciej Ziomek
Lider Doradztwa w sektorach Transportu i Infrastruktury, Partner,
EY Polska
Maciej odpowiada za usługi doradcze dla sektorów transportu i infrastruktury w różnych obszarach doradztwa finansowego, transakcyjnego i biznesowego, w tym w zakresie Partnerstwa Publiczno - Prywatnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie we współpracy z klientami z sektorów infrastruktury, transportu oraz przemysłu, zarówno po stronie publicznej jaki i prywatnej. Zaangażowany w realizację wielu flagowych projektów w zakresie infrastruktury i transportu w Polsce m.in. w obszarze kolei, lotnictwa, transportu morskiego i śródlądowego, transportu publicznego i drogowego, jak również w projekty realizowane na zlecenie Komisji Europejskiej. Maciej jest członkiem międzynarodowych zespołów EY zrzeszających ekspertów sektora transportu, infrastruktury oraz doradztwa na rzecz sektora publicznego w krajach EU, regionie CESA i EMEIA wspierając realizację projektów infrastrukturalnych w tych krajach. Aktywnie udziela się publicznie na konferencjach i w debatach sektorowych. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada międzynarodowe kwalifikacje analityka finansowego CFA (Chartered Financial Analyst) wydawane przez amerykańskie stowarzyszenie CFA Institute.

Krzysztof Celiński
Przewodniczący Rady Przewoźników,
PKP Polskie Linie Kolejowe
Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej od ponad 40 lat związany z branżą kolejową w Polsce. Zarządzał największymi instytucjami kolejowymi w naszym kraju - PKP S.A, PKP PLK, PKP Intercity, a także m.in. Metrem Warszawskim. Pełnił również funkcję dyrektora Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej oraz dyrektora w brytyjskiej spółce Halcrow Group Limited. Od 2016 r. związany z firmą Siemens. Z początkiem lipca 2018 r. pełni funkcję prezesa zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

Michał Jasiak
Dyrektor Biura Wdrażania Strategii i Planowania Podprogramu Kolejowego,
Centralny Port Komunikacyjny
Dyrektor Biura Wdrażania Strategii i Planowania w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Od początku kariery zawodowej związany z obszarami strategii, planowania i analiz w branży kolejowej. Najpierw w PKP PLK S.A., a od ponad 5 lat w CPK kieruje zespołem tworzącym narzędzia oraz koncepcje i wdrażającym je w inwestycjach, ruchu i rynku kolejowym. Wraz z zespołem kształtował przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Kieruje zespołem, który wdrażał mikrosymulacje ruchu kolejowego, tworzy Pasażerski Model Transportowy oraz realizuje projekty Horyzontalny Rozkład Jazdy oraz Zintegrowana Sieć Kolejowa. Opracował architekturę procesu studialnego CPK i nadzorował jego przebieg w kilkunastu dokumentacjach dla budowy nowych linii kolejowych. Za cel przyjmuje kształtowanie racjonalnych rozwiązań opartych na liczbach i analizach, wypracowanych w dialogu z interesariuszami oraz jak najbardziej dostosowanych do potrzeb pasażerów. Magister inżynier logistyki i technologii transportu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej, absolwent studiów podyplomowych zarządzania projektami na Uniwersytecie Koźmińskiego. Kolejarz od dzieciństwa.

dr inż. Jerzy Lejk
Prezes Zarządu,
Metro Warszawskie
Doktor nauk technicznych. Członek Komitetu Transportu Polskiej Akademii Nauk. Rozprawę doktorską bronił na Politechnice Poznańskiej w dyscyplinie naukowej – transport. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł mgr inż. budownictwa lądowego . Ukończył studia podyplomowe „MBA dla inżynierów” na Akademii im. L. Koźmińskiego. Pracę zawodową rozpoczął w Biurze Planowania Rozwoju Warszawy, a następnie zdobywał wiedzę i doświadczenie pracując w Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie, Zarządzie Dróg Miejskich oraz w Budimex S.A. W latach 1994 - 1999 był wiceprezydentem Miasta Stołecznego Warszawy. W Metrze Warszawskim pracuje od 2002 r., początkowo jako Zastępca Dyrektora, a następnie jako członek Zarządu Metra Warszawskiego Sp. z o. o. W zarządzie Spółki zajmował się problematyką rozbudowy metra oraz zagadnieniami jego eksploatacji. Od stycznia 2006 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Spółki. Jest adiunktem na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej . Prowadzi działalność dydaktyczno-badawczą w Zakładzie Geotechniki, Mostów i Budowli Podziemnych . Uczestniczył w wielu specjalistycznych szkoleniach zawodowych, z zakresu budownictwa i ochrony środowiska w aspekcie przepisów Unii Europejskiej, prawa zamówień publicznych oraz prowadzenia procesów inwestycyjnych. Przez trzy kadencje, w latach 2013–2019, jako przedstawiciel Polski, zasiadał w Radzie ds. Polityki w Międzynarodowej Unii Transportu Publicznego (UITP) pełniąc funkcję Członka „Policy Board”.

dr Jakub Majewski
Prezes Zarządu,
Fundacja Pro Kolej
dr Jakub Majewski – analityk i specjalista w zakresie mobilności, logistyki oraz planowania systemów transportowych, inwestycji infrastrukturalnych i organizacji publicznego transportu zbiorowego. Adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych. Zawodowo związany z planowaniem przestrzennym i rynkiem kolejowym. Od 2001 r. specjalista w Mazowieckim Biurze Planowania Regionalnego. Następnie członek rad nadzorczych i zarządów przewoźników kolejowych – w tym m.in. PKP Przewozy Regionalne, Warszawskiej Kolei Dojazdowej, Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. W latach 2012 - 2014 wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego odpowiedzialny za regulację rynku i prawa pasażerów. Od 2014 Prezes Fundacji „Pro Kolej”, a od 2024 Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zespołu ds. wielkoskalowych projektów infrastrukturalnych Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Rady naukowej projektu „Zintegrowana Sieć Kolejowa” oraz Rady ds. transportu kolejowego przy Prezesie UTK. Licencjonowany maszynista kolejowy i jednocześnie branżowy komentator prasowy i telewizyjny.

Marcin Mochocki
Członek Zarządu, Dyrektor ds. realizacji inwestycji,
PKP Polskie Linie Kolejowe
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Zarządzania. Karierę zawodową rozpoczął w firmie audytorskiej Ernst & Young, w której realizował liczne projekty dla sektora kolejowego, lotniczego i drogowego, będąc członkiem zespołu doradztwa infrastrukturalnego. Z branżą kolejową związany początkowo pracując w PKP S.A., gdzie nadzorował realizację strategicznych projektów inwestycyjnych dla całej Grupy PKP, zwłaszcza w zakresie modernizacji i rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce. W latach 2013 – 2016 związany z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. na stanowiskach Pełnomocnika Zarządu oraz Członka Zarządu, odpowiadając m.in. za realizację inwestycji w ramach unijnej perspektywy finansowej wdrażanej w latach 2007 – 2015. W latach 2016-2024 związany z IPOPEMA Financial Advisory, pełniąc funkcję Dyrektora Zarządzającego obszaru corporate/projekt finance oraz M&A, nadzorującego realizację projektów dot. infrastruktury i transportu, modelowania finansowego oraz transakcji i pozyskiwania finansowania. Od marca 2024 r. ponownie w Zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na stanowisku Członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji. Doświadczony specjalista w obszarze zarządzania inwestycjami infrastrukturalnymi z praktyką w sektorze publicznym i prywatnym.

dr Hubert Wysoczański
Partner, Adwokat,
SSW Law & Beyond
dr Hubert Wysoczański, partner w SSW, adwokat, kieruje praktyką infrastruktury. Wspiera także zespoły rozwiązywania sporów oraz energetyki. Specjalizuje się w doradztwie w sprawach cywilnych, gospodarczych, administracyjnych, a także w negocjacjach umów i wsparciu przy realizacji projektów infrastrukturalnych. Reprezentuje klientów w sporach przed sądami oraz w arbitrażu krajowym i międzynarodowym. W szczególności zajmuje się zagadnieniami prawnymi w obszarach budownictwa, infrastruktury, energetyki, ochrony środowiska, zamówień publicznych. Jest ekspertem w obszarze umów o roboty budowlane i Warunków Kontraktowych FIDIC. Jest Inżynierem Konsultantem – członkiem Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR) – jedynej organizacji członkowskiej FIDIC w Polsce. Doradzał klientom przy ponad 100 wielomilionowych projektach infrastrukturalnych o łącznej wartości ponad 40 miliardów USD. Posiada bogate doświadczenie przy realizacji projektów dotyczących m.in. budowy autostrad, dróg ekspresowych, linii kolejowych, instalacji oil&gas, elektrowni konwencjonalnych, linii energetycznych, farm wiatrowych offshore i onshore, fotowoltaiki, kopalni, lotnisk i nieruchomości komercyjnych. Działa również jako rozjemca w sporach budowlanych (był rozjemcą w ponad 15 komisjach rozjemstwa w sporach dot. odcinków dróg ekspresowych S-61, S-6, S-19).
Panel 3: Infrastruktura drogowa

dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz
Dyrektor,
Instytut Badawczy Dróg i Mostów
Dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz jest inżynierem budownictwa drogowego, specjalistą zajmującym się zagadnieniami projektowania dróg i inżynierii ruchu oraz oddziaływań ruchu drogowego na środowisko, a także rozwiązaniami ekoinfrastrukturalnymi. Autor i współautor ponad 100 prac naukowych, wytycznych, poradników w zakresie dróg i mostów. Kierował i brał udział w wielu projektach o charakterze praktycznym i wdrożeniowym głównie z zakresu drogownictwa i kolejnictwa: studia techniczno-ekonomiczne, projekty koncepcyjne, projekty budowlane i budowlano-wykonawcze, ekspertyzy techniczne, mapy akustyczne, programy ochrony środowiska przed hałasem, raporty o oddziaływaniu przedsięwzięć drogowych i kolejowych na środowisko, analizy porealizacyjne, przeglądy ekologiczne. W latach 2016-2021 kierował Katedrą Dróg i Mostów Politechniki Lubelskiej, a obecnie jest Dyrektorem Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Członek Światowego Stowarzyszenia Drogowego PIARC od 2019 r. do 2023 r. brał udział w pracach Komitetu Technicznyego TC.3.4. „Environmental Sustainability in Road Infrastructure and Transport” oraz Grupie Zadaniowej TF.4.1 „Road Design Standards, a od 2024 r. jest Przewodniczącym Komitetu Technicznego TC 4.5 „Decarbonization of Road Construction and Maintenance”.

Tomasz Kwieciński
Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad

Michał Siembab
Radca Prawny,
Partner, GKR Legal
Specjalizuje się w prawie budowlanym, w prawie nieruchomości, obsłudze prawnej procesu inwestycyjnego oraz w postępowaniach administracyjnych i sądowych. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych związanych z wykonywaniem umów o roboty budowlane, w tym dotyczących zapłaty wynagrodzenia za roboty budowalne, kar umownych czy rozliczenia robót dodatkowych. Reprezentował klientów w licznych postępowaniach administracyjnych i sądowoadministracyjnych związanych z prowadzeniem procesu inwestycyjnego, w tym w postępowaniach dotyczących decyzji środowiskowych, warunków zabudowy i pozwoleń na budowę. Przed podjęciem współpracy z GKR Legal przez wiele lat pracował w dużej polskiej kancelarii prawnej, a także był zatrudniony w jednej z największych polskich spółek kapitałowych jako radca prawny w dziale spraw procesowych. Świadczy obsługę prawną także w języku angielskim.

Kamil Simka
Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Zarządu,
EUROVIA Polska
Od początku swojej kariery zawodowej związany z budownictwem drogowym, pełniąc między innymi funkcje: dyrektora marketingu, dyrektora oddziału oraz wiceprezesa wykonawczego. Od 2021 r. pełnił rolę Dyrektora Regionu Północ EUROVIA Polska SA i Wiceprezesa Zarządu EUROVIA Polska SA. W styczniu br. został mianowany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego wszystkich obszarów działalności EUROVIA w Polsce, a także kontynuuje funkcję Wiceprezesa Zarządu EUROVIA Polska SA.

Jan Styliński
Prezes Zarządu,
Polski Związek Pracodawców Budownictwa
Jan Styliński - prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, wiceprezes Polskiego Klastra Eksporterów Budownictwa, wiceprzewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich. Z powołania Ministra Rozwoju – członek Radzie Zamówień Publicznych oraz z powołania Ministra Infrastruktury – Rady Ekspertów ds. Drogowych. Jan Styliński jest adwokatem, prowadzi praktykę prawa inwestycji, koncesji i PPP. Jest autorem licznych publikacji poświęconych tematyce inwestycyjnej, a także prelegentem i panelistą na wielu konferencjach i szkoleniach.

Michał Ziajowski
Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający LSO,
Aebi Schmidt Polska
Absolwent University of Minnesota MBA oraz Politechniki Warszawskiej kier. Budownictwo Hydrotechniczne. Karierę związał z czołowymi firmami z branży przemysłowej i automatyki. Obecnie zaangażowany w projekty utrzymania bezpieczeństwa dróg i pasów startowych.
Panel 4: Inwestycje Strategiczne – Debata Liderów polskiego budownictwa

Konrad Wyrwas
Dyrektor Strategiczny,
Polski Związek Pracodawców Budownictwa
Dyrektor strategiczny Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, Przewodniczący Konwentu Budowlanego PZPB Polska-Ukraina. Autor i realizator wielu działań rozwojowych, marketingowych i Public Relations w różnych obszarach społeczno-gospodarczych. Kreator strategii rozwoju PZPB od roku 2016. Twórca idei powołania Rady Koordynacyjnej Organizacji Budowlanych, wielu wydarzeń edukacyjnych, relacyjnych i integracyjnych branży budowlanej. Inicjator Kongresu Budownictwa Polskiego oraz koordynator przygotowań i realizacji tego przedsięwzięcia. Inicjator i koordynator dorocznej Konwencji Budownictwo Polska-Ukraina, autor i koordynator programów BAIK (Budownictwo Architektura Infrastruktura Kultura), Polska Wizja Zero, etc. Wydawca i redaktor magazynu Euroinfrastruktura XXI. Wcześniej pracował m.in. dla: ministerstwa infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dla marek: Orbis, Toyota Motor Poland, Orlen, Axel Springer Polska, Meble Kler, Saferoad, Pekao SA, etc.

Stefan Bekir Assanowicz
Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny,
Grupa Trakcja
Stefan Bekir Assanowicz - Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy Trakcja S.A., absolwent Politechniki Warszawskiej, SGH oraz INSEAD Fontainbleau. Pracę zawodową rozpoczął w Biurze Projektów KOLPROJEKT, gdzie był projektantem konstrukcji mostowych, a następnie w latach 1977-1979 pracował w PRK-15, gdzie awansował do stanowiska Dyrektora Technicznego. W latach 1979–1982 pracował w Libii jako Kierownik Grupy Robót Mostowych w PEBK DROMEX, a następnie w latach 1982 -1986 jako Dyrektor Techniczny – Naczelny Inżynier w Zarządzie PEBK DROMEX, nadzorując rynki w Libii i Iraku, zaś w latach 1986 -1989 pracował jako Dyrektor DROMEX Libia. Po powrocie do Polski od końca 1989 roku pracował jako Dyrektor Handlowy w BUDIMEX S.A., w 1995 roku rozpoczął pracę w Grupie LAFARGE w Paryżu na stanowisku Dyrektora ds. Rozwoju rynku polskiego, wprowadzając na rynek polski Grupę Lafarge . W latach 1999–2007 był Wiceprezesem Zarządu ds. rozwoju w BUDIMEX S.A. wchodzącym w skład hiszpańskiej Grupy Ferrovial , gdzie kierował fuzją pięciu firm budowlanych tworząc spółkę Budimex-Dromex w której był Prezesem Zarządu od 2002 do 2007 roku. Od 2008 do 2012 roku był głównym akcjonariuszem i zarządzał firmą nadzorów inwestycyjnych ZBM Inwestor Zastępczy S.A., a od 2012 roku prowadził własną firmę konsultingową PROINFRA‒EKO. W latach 2012 -2022 był Prezesem Zarządu RUBAU Polska Sp. z o.o. wchodzącej w skład hiszpańskiej Grupy Construcciones Rubau. Obecnie pełni również funkcje Wiceprezesa Krajowej Izby Gospodarczej, Prezesa Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej oraz Prezesa Oddziału Mazowieckiego Związku Tatarów RP. Był Konsulem Honorowym Republiki Gwatemali w Warszawie w latach 2021–2023.

Dariusz Blocher
Członek Rady Nadzorczej,
Unibep
Dariusz Blocher – czołowy menedżer branży budowlanej. Absolwent Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Częstochowskiej. W latach 1992- 1994 pracował w Fabryce Kotłów Przemysłowych Ahlstrom – Fakop, a następnie w firmie dystrybucyjnej „Proman" s.c. w Katowicach. Od maja 1994 r. do lutego 2002 r. był związany z Pepsi Co. Polska. Od lutego 2002 r. był członkiem Zarządu, Dyrektorem ds. zarządzania kadrami Budimex S.A. Od listopada 2007 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu, Dyrektora Naczelnego Budimex Dromex S.A. i członka Zarządu Budimex S.A. Od września 2009 r. do kwietnia 2021 r. był Prezesem Zarządu, Dyrektorem generalnym Budimex S.A. Od kwietnia 2019 r. do kwietnia 2021 r. pełnił funkcję Dyrektora Wykonawczego na Europę Ferrovial Construction, od maja 2021 r. do kwietnia 2023 r. - członka Rady Nadzorczej Budimex S.A. oraz członka Zarządu Ferrovial Construction International SE w Amsterdamie. W maju 2023 roku decyzją Rady Nadzorczej Unibep SA został mianowany na stanowisko prezesa zarządu spółki, kierował Unibep SA do 31 grudnia 2024 r. Od 1 stycznia 2025 r. członek Rady Nadzorczej Unibep SA.

Nicolas Dépret
Prezes Zarządu,
VINCI Construction Polska, WARBUD i spółek EUROVIA w Polsce
Od 1997 roku związany z Grupą VINCI, kluczowym graczem z branży koncesji i budownictwa na świecie. Od roku 2000 wspierał rozwój działalności EUROVIA w Polsce. W latach 2014-2017 odpowiadał za działalność oddziałów EUROVIA w Rumunii, Chorwacji oraz w krajach bałtyckich. Obecnie zarządza holdingiem VINCI Construction Polska, w skład którego wchodzą WARBUD i spółki EUROVIA w Polsce.

Jorge Calabuig Ferre
Prezes Zarządu,
Mostostal Warszawa
Urodzony w 1978 roku. W 2003 roku ukończył studia wyższe na Politechnice w Walencji na Wydziale Inżynierii Lądowej, specjalność transport i urbanistyka. W 2003 roku obronił inżynierską pracę magisterską na Uniwersytecie w Rostock w Niemczech, a w 2020 roku ukończył studia MBA w EOI Escuela de Organización Industrial (Szkoła Biznesu) w Madrycie. Od początku kariery zawodowej związany z generalnym wykonawstwem. W latach 2003-2006 piastował stanowiska: od Kierownika Budowy do Dyrektora Technicznego. Z Grupą Acciona związany od 2006 roku. Z ramienia hiszpańskiej spółki w latach 2006-2008 nadzorował w Polsce modernizację drogi krajowej nr 7 na odcinku Kiezmark – Jazowa. W latach 2008-2009 koordynował również wieloetapowy proces przygotowania oferty konsorcjum Mostostal Warszawa/Acciona Infraestructuras na budowę II linii metra w Warszawie. W latach 2009-2013 sprawował funkcję Dyrektora Technicznego w Acciona Infraestructuras Oddział w Polsce. Od 2014 roku zarządzał Działem Kontrolingu i Zakupów w Mostostal Warszawa S.A. Jako Dyrektor ds. Kontrolingu i Zakupów był również odpowiedzialny za zarządzanie procesem zakupów przy jednym z największych kontraktów Spółki – budowie bloków energetycznych nr 5 i 6 w Elektrowni Opole. W dniu 5 maja 2017 roku, decyzją Rady Nadzorczej, został powołany w skład Zarządu Mostostalu Warszawa S.A. Od 9 maja 2018 r. pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu. Od 30 września 2024 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu. Jest również Członkiem Zarządu w Mostostal Power Development Sp. z o.o. oraz zasiada w Radach Nadzorczych spółek zależnych Mostostalu Warszawa S.A. (Mostostal Płock S.A., Mostostal Kielce S.A. oraz AMK Kraków S.A.). Jest Członkiem Rady Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa na okres kadencji 2020-2024 oraz Członkiem Rady Polsko – Hiszpańskiej Izby Gospodarczej na kadencję 2022-2024.

Tomasz Kwieciński
Radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad

Łukasz Marcinkiewicz
Country Manager Poland,
Hill International
Inżynier i menadżer budownictwa z 20 letnim doświadczeniem w realizacji projektów budowlanych zarówno po stronie projektanta, wykonawcy jak i inwestora zastępczego. Posiada przekrojową wiedzę i doświadczenie z obszaru zarządzania przedsiębiorstwami, programami i projektami. W swojej karierze piastował role kierownicze i dyrektorskie w spółkach z obszaru projektowania, produkcji i dostaw materiałów budowlanych, generalnego wykonawstwa a obecnie w obszarze zarządzania projektami. W spółce Hill International odpowiedzalny jest za polski oddział firmy oraz operacyjną działalność na terenie Czech.

Jarosław Orliński
Dyrektor Departamentu Programów Infrastrukturalnych,
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
I

Janusz Władyczak
Prezes Zarządu,
KUKE
Janusz Władyczak posiada wieloletnie doświadczenie w instytucjach finansowych w kraju i zagranicą. Z KUKE związany od 2016 r. Stanowisko prezesa zarządu zajmuje od 2018 r. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora departamentu produktów inwestycyjnych w PKO TFI, odpowiadając za kształtowanie strategii produktowej w zakresie funduszy inwestycyjnych, tworzenie i wdrażanie rozwiązań inwestycyjno-oszczędnościowych oferowanych klientom na rynku polskim. Pracując dla instytucji finansowej w Austrii, wdrażał strukturyzowane produkty inwestycyjne dla klientów bankowości prywatnej oraz detalicznej jak również instrumenty pochodne w formie certyfikatów oraz warrantów notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. We francuskich bankach inwestycyjnych odpowiadał za relacje oraz zawieranie transakcji z największymi przedsiębiorstwami oraz instytucjami finansowymi z krajów Europy Wschodniej oraz Azji Środkowej. Jednocześnie współpracował z największymi agencjami kredytów eksportowych (ECA) na świecie, uczestnicząc w zabezpieczaniu wielomilionowych pożyczek bilateralnych, kredytów strukturyzowanych i syndykowanych oraz transakcji export finance. Ukończył ESCP European School of Management z siedzibą w Paryżu. Studiował również na Uniwersytecie w Wiedniu, w Graduate Insititute of International and Development Studies w ramach Uniwersytetu Genewskiego oraz w Asian Institute of Technology w Bangkoku.
WYSTĄPIENIA

Emilia Błach
Dyrektor Działu
Ofertowo–Projektowego,
Soletanche Polska
Z branżą geotechniczną związana od 18 lat. Absolwent kierunku Mosty i Budowle Podziemne na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Swoją karierę w Soletanche Polska rozpoczęła w 2006 roku jako specjalista ds. ofertowania. Następnie zdobywała doświadczenie jako inżynier budowy, inżynier ds. ofertowania oraz projektant. W sierpniu 2016 roku objęła stanowisko kierownika działu ofertowego. Od stycznia 2019 roku pełni funkcję dyrektora, który połączył dział ofertowy i projektowy. Na co dzień, oprócz zarządzania zespołem, zajmuje się doborem rozwiązań geotechnicznych, które wspierają Klientów firmy Soletanche Polska w efektywnym i sprawnym realizowaniu ich projektów inwestycyjnych. Uczestniczy w projekcie od jego konsultacyjnego etapu, przez wycenę, aż po samą realizację. Z sukcesem ofertowała m.in. przetarg na budowę Komór Retkinia i Fabryczna będących częścią tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi, projekt przebudowy Dworca PKP Warszawa Zachodnia czy krańcowej stacji drugiej linii warszawskiego metra – C01 Karolin. W czasie wolnym oddaje się pasji do pływania, a wakacje regularnie spędza na Mazurach, gdzie korzysta ze swoich umiejętności jako doświadczona żeglarka.

Antoni Gibowicz
Pełnomocnik Zarządu ds. Systemu Zarządzania Jakością,
Sokołów
Antoni Gibowicz jest lekarzem weterynarii, specjalizującym się w higienie zwierząt rzeźnych oraz żywności pochodzenia zwierzęcego. Od 1993 roku związany jest z firmą Sokołów S.A., gdzie pełni funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Systemu Zarządzania Jakością. W latach 1993-2005 kierował Działem Kontroli Jakości w oddziale firmy w Czyżewie (wcześniej znanym jako FARM FOOD). Od 2005 roku odpowiada za bezpieczeństwo i jakość wyrobów w całej spółce. W ramach swoich obowiązków nadzoruje wdrażanie i utrzymanie systemów zarządzania jakością, zgodnych z międzynarodowymi standardami BRC i IFS. Jego praca obejmuje również monitorowanie dobrostanu zwierząt oraz zapewnienie zgodności procesów produkcyjnych z obowiązującymi przepisami prawa żywnościowego. Antoni Gibowicz aktywnie uczestniczy w inicjatywach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, takich jak kampania “Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro”, promująca zdrowe odżywianie i zrównoważony rozwój. Jego zaangażowanie i doświadczenie przyczyniają się do utrzymania wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa produktów oferowanych przez Sokołów S.A.

dr hab. Marcin Lemkowski
Prof. UAM, Adwokat, Wspólnik, Wardyński i Wspólnicy
Prof. UAM dr hab. Marcin Lemkowski prowadzi trudne, skomplikowane i często długotrwałe postępowania sądowe i arbitrażowe, głównie z zakresu prawa cywilnego. Doradza w sporach związanych z umowami, obrotem nieruchomościami, inwestycjami w energetyce odnawialnej czy zabezpieczeniem wierzytelności. Prowadzi procesy o odszkodowania za szkody wyrządzone m.in. niewykonaniem umowy, czynem niedozwolonym, zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego czy wydaniem przez sąd niezgodnego z prawem wyroku. Reprezentuje klientów także w sprawach dotyczących dużych inwestycji infrastrukturalnych, przede związanych z energetyką.

Anna Prigan
Radca Prawny, Partner,
Wardyński i Wspólnicy
Radca prawny w praktyce infrastruktury, transportu, zamówień publicznych i PPP w Kancelarii Wardyński i Wspólnicy. Odpowiada również za obszar projektów partnerstwa publiczno-prawnego w praktyce prawa nowych technologii. Ma znaczące doświadczenie w obsłudze projektów w formule zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane oraz transakcji PPP. Doradza stronie publicznej i podmiotom prywatnym w projektach dotyczących inwestycji w infrastrukturę, w szczególności w zakresie budowy, rozbudowy i modernizacji elektrowni i elektrociepłowni, informatyzacji sektora energetycznego, budowy gazociągów i infrastruktury gazowej, spalarni odpadów, oczyszczalni ścieków, a także w projektach transportowych, jak terminale intermodalne, drogi, autostrady, linie kolejowe. Jest Członkiem Założycielem oraz Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Prawa Zamówień Publicznych. Autorka licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych, w tym komentarza online komentarzpzp.pl.

Przemysław Wyrzykowski
Dyrektor ds. Rozwoju Sieci,
Schüttflix Polska
Ekspert planowania strategicznego i rozwoju biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem na stanowiskach zarządczych w firmach sektora budowlanego i usług inżynieryjnych. Inżynier z doświadczeniem w realizacji projektów budowlanych, Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Kamil Wyszkowski
Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy,
UN Global Compact Network Poland,
Przedstawiciel, UNOPS w Polsce
Od 2002 roku związany z Organizacją Narodów Zjednoczonych. W latach 2002-2009 w United Nations Development Programme (UNDP) odpowiadał m.in. za współpracę międzynarodową i wielostronną oraz za rozwój programów w Europie i Azji. Pracował w wielu krajach wdrażając programy i projekty rozwojowe bazujące na transferze wiedzy z Polski. Były to w szczególności takie kraje jak Irak, Indie, Tajlandia, Rumunia. Pracował także w centrali UNDP w Nowym Jorku oraz centrali UNDP na Europę i kraje WNP w Bratysławie. Od 2009 do 2014 roku Dyrektor Biura Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce. Od 2004 do 2021 Przedstawiciel Krajowy i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland – UN GCNP (ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia United Nations Global Compact współpracę z biznesem, miastami, uczelniami wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi; więcej: ungc.org.pl). Od 2021 roku Przedstawiciel Krajowy i Dyrektor Wykonawczy UN GCNP. Od 2021 roku Wiceprzewodniczący Rady United Nations Association Poland. Od 2022 roku Współprzewodniczący Platformy Zrównoważonych Finansów przy Ministerstwie Finansów. Od 2023 roku Przedstawiciel United Nations Office for Project Services (UNOPS) w Polsce. Wykładowca akademicki, ekspert w zakresie polityk ONZ i UE, w szczególności w obszarze działań na styku biznesu, administracji i nauki oraz włączania sektora prywatnego do wdrażania celów, polityk i standardów ONZ.

Celem konkursu jest promowanie osób i firm związanych z sektorem infrastruktury i budownictwa, które wyróżniają się na tle innych wysokim poziomem wykonawstwa oraz efektywnością ekonomiczną. Diamenty ukazują wartość dodaną, jaką wnoszą inwestycje infrastrukturalne i budowlane w rozwój polskiej gospodarki. Udział w konkursie to możliwość zaprezentowania dokonań i działalności spółki, a także szansa na prezentację marki wśród najważniejszych reprezentantów branży.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 17 marca 2025 r. w ramach XVI edycji konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”.
Poprzednie edycje
Kontakt
Współpraca Partnerska/Konferencje:
Aleksandra Łysiak
aleksandra.lysiak@executiveclub.pl
tel: +48 504-296-185
Mirosław Witkowski
miroslaw.witkowski@executiveclub.pl
tel: +48 510-105-474
Joanna Wakulińska
joanna.wakulinska@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-421
Media i Patronaty:
Anastazja Lach
anastazja.lach@executiveclub.pl
tel: +48 509-031-577
Uczestnicy:
Joanna Wakulińska
joanna.wakulinska@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-421