SUSTAINABLE ECONOMY SUMMIT

30-31 maja 2022, Sheraton Grand Warsaw

Konferencja skierowana jest do firm wdrażających oraz realizujących cele zrównoważonego rozwoju, reprezentujących wiele sektorów gospodarki. Jest to wyjątkowy projekt Executive Club, mający na celu promowanie idei zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnego biznesu. Zwieńczeniem wydarzenia jest uroczysta gala wręczenia nagród ,,Diamentów Sustainable Economy”.

Program

KONFERENCJA: dzień 1 (30 maja)

  • Osiągnięcie celów klimatycznych poprzez zaangażowanie całego sektora finansowego. Jak zwiększyć skalę inwestycji przyjaznych środowisku dzięki zielonym produktom finansowym?

  • Transformacja sektora bankowego w kierunku zrównoważonych modeli finansowania. Czy banki czeka zmiana strategii, modeli biznesowych, a nawet konstrukcji produktów finansowych?

  • Instrumenty „zielonego” finansowania – skala zastosowania, typowe rodzaje, korzyści. Istniejące uwarunkowania i regulacje, planowane zmiany. 

  • Wymogi finansujących przed zamknięciem finansowym – w tym ESG oraz due diligence.

  • Zrównoważona produkcja – jak zmniejszać negatywne oddziaływanie na środowisko na każdym etapie wytwarzania produktu?
  • Innowacyjne technologie oraz nowoczesne systemy w gospodarce odpadami i recyclingu.
  • Dekarbonizacja gospodarki dzięki zintegrowanym planom mobilności. Jakie są główne determinanty kształtowania nisko – emisyjnego transportu?
  • Cyfryzacja a gospodarka o obiegu zamkniętym. Kluczowe czynniki ułatwiające wdrażanie zrównoważonych rozwiązań dzięki nowym technologiom.

“Najbardziej niezmiennym i ważnym pytaniem życia jest: Co robisz dla innych?” Martin Luther King Jr.

  • Przedsiębiorczy w każdym wymiarze. Jak biznes zmobilizował siły by walczyć z największym kryzysem humanitarnym w Europie XXI wieku?
  • Zaangażowany społecznie pracownik to dobry pracownik? Jak CSR, w tym aktywny wolontariat wpływa na lojalność wobec organizacji?
  • Różnorodność jako element kultury organizacyjnej przyjaznej firmy. Dlaczego w zróżnicowanym środowisku pracy wzrasta poziom kreatywności, innowacyjności i zaangażowania zespołu?
  • Siła managementu kobiet. Dlaczego firmy zatrudniające na menedżerskich stanowiskach podobną liczbę kobiet i mężczyzn mają wyższe przychody?

DIAMENTY SUSTAINABLE ECONOMY

KONFERENCJA: dzień 2 (31 maja)

  • Na czym polega racjonalne wykorzystanie surowców i zarządzanie zasobami w świetle GOZ? Co zmieni się po wprowadzeniu w Polsce systemu kaucyjnego?
  •  Jak minimalizować ilości wytwarzanych odpadów na każdym etapie procesu produkcji oraz jak najbardziej efektywnie je zagospodarować?
  • Proekologiczne rozwiązania technologiczne racjonalnego wykorzystania materiałów i odpadów, surowce z odpadów – przykłady i dobre praktyki.
  • Co z plastikiem? Innowacje w GOZ we wprowadzaniu tworzyw biodegradowalnych jako alternatywy dla tradycyjnych tworzyw polimerowych.
  • Polityka proekologiczna w polskiej branży energetycznej. Jakie kroki muszą podjąć przedsiębiorstwa z sektora energetycznego by realizować cele klimatyczne?

  • Malejące złoża zasobów naturalnych a energetyka odnawialna. Które technologie pozwolą na zmniejszenie eksploatacji zasobów naturalnych i oszczędność kosztów?

  • Efektywność energetyczna w biznesie. Jak kontrolować zużycie energii, wprowadzić większy udział paliw alternatywnych i oszczędzać energię?

  • Waste to Energy – najciekawsze wdrożenia i przykłady dobrych praktyk w zakresie wykorzystania odpadów do produkcji energii i ciepła. 

  • Na czym polegają wyzwania dekarbonizacji sektora budowlanego?  Jak zarządzać budowami by ograniczyć emisje zanieczyszczeń i zużycie energii?

  •  Jakie nowe rozwiązania technologiczne w budownictwie pomagają redukować negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne i mieszkańców?

  • Dlaczego sektor nieruchomości decyduje się na inwestycje proekologiczne? Czy inwestycja w zielone projekty jest długofalowo bardziej opłacalna?

  • Dlaczego inwestorzy stawiają na prefabrykację, czy jest to szansa dla szybszego zaspokojenia potrzeb budowlanych? Główne zalety budownictwa opartego na prefabrykatach.

GOŚCIE SPECJALNI

Prof. Witold Orłowski

Prof. Witold Orłowski

Ekonomista, wykładowca Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej

Członek Rady Klubu, ekonomista, Członek Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, Szef Zespołu Doradców Ekonomicznych Prezydenta 2001-2005. Założyciel Niezależnego Ośrodka Badań Ekonomicznych NOBE, 2002-05 szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, wykładowca z dziedziny makroekonomii, autor wielu książek naukowych i publikacji w tej dziedzinie. Od 2003 r. pełni funkcję Dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Dr Guy Standing

Dr Guy Standing

Profesor School of Oriental and African Studies, University of London, członek Academy of Social Sciences.

Guy Standing jest profesorem School of Oriental and African Studies, University of London, członek Academy of Social Sciences. Wcześniej był profesorem bezpieczeństwa ekonomicznego na University of Bath i profesorem ekonomii pracy na Monash University, był również dyrektorem programu bezpieczeństwa społeczno-ekonomicznego w Międzynarodowej Organizacji Pracy ONZ. Jest współzałożycielem i honorowym współprzewodniczącym Basic Income Earth Network. Napisał między innymi A Precariat Charter: From Denizens to Citizens (2014); The Precariat: The New Dangerous Class (2011), Workafter Globalization: Building Occupational Citizenship (2009) oraz Basic Income – A Transformative Policy for India (2015).

Kamil Wyszkowski

Kamil Wyszkowski

Przedstawiciel i Dyrektor Wykonawczy, United Nations Global Compact Network Poland

Prawnik, specjalista prawa międzynarodowego. W latach 2009-14 był dyrektorem biura UNDP w Polsce. Od 2004 roku krajowy przedstawiciel i Dyrektor Generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce. Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE.

Prelegenci

DZIEŃ 1

PANEL 1: Zielone finansowanie

Ewa Mochocka

Ewa Mochocka

Associate Partner, EY-Parthenon

Ewa świadczy usługi z zakresu pozyskania finansowania oraz restrukturyzacji. Posiada blisko 20- letnie doświadczenie w zakresie doradztwa finansowego w szczególności w obszarze pozyskania finansowania oraz restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw. W swojej karierze Ewa doradzała przy wielu procesach pozyskiwania finansowania, w tym transakcjach finansowania projektów typu greenfield i brownfield, a także procesach restrukturyzacji, obsługując klientów z różnych branż, takich jak w szczególności energetyka (w tym projekty związane z energetyką odnawialną), infrastruktura, produkcja, handel detaliczny, dystrybucja czy usługi finansowe. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada certyfikaty ACCA i PMP.

Michał Popiołek

Michał Popiołek

Prezes Zarządu, mInvestment Banking

Absolwent finansów i bankowości w SGH oraz IESE Business School w Barcelonie. Od 25 lat jest związany z obszarem bankowości inwestycyjnej ( Bank Handlowy i Polski Bank Inwestycyjny). Z mBankiem związany od 22 lat , gdzie od 2008 pełnił funkcje Dyrektora Departamentu Finasowania Strukturalnego i Mezzanine. Ponadto, członek Rady Nadzorczej mBanku Hipotecznego oraz Prezes mInvestment Banking S.A. Od 2017 zarządza pionem Bankowości Globalnej i Inwestycyjnej

Paweł Strączyński

Paweł Strączyński

Wiceprezes Zarządu, Pekao SA

Paweł Strączyński jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydziału Gospodarki Narodowej, kierunku: finanse i bankowość oraz Master of Business Administration – Executive MBA o specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu Tauron Polska Energia S.A. oraz był Członkiem Rady Zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Wcześniej był Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych w PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Pracował także w zarządach m.in.: Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., ZOWER Sp. z o.o., PGNiG Termika Energetyka Przemysłowa S.A., Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. w Jastrzębiu-Zdroju i Polskiej Grupy Biogazowej S.A.

Andrzej Stosio

Andrzej Stosio

Partner, Współkierujący Departamentem Bankowości i Finansów, Kancelaria Clifford Chance

Andrzej Stosio jest adwokatem. Specjalizuje się w bankowości i rynkach kapitałowych, z perspektywy transakcyjnej i regulacyjnej. Doradzał licznym instytucjom finansowym i korporacjom w zakresie różnych rodzajów finansowania, w tym w związku z finansowaniami z elementami ESG. Doradzał również w związku ze skomplikowanymi restrukturyzacjami zadłużenia, emisjami obligacji, produktami rynków finansowych, systemami clearingowymi i rozliczeniowymi, zabezpieczeniami, zarządzaniem ryzykiem kredytowym oraz liniami gwarancyjnymi. Według niezależnych międzynarodowych rankingów kancelarii prawnych, w tym Chambers Global, Chambers Europe, Legal 500 EMEA oraz IFLR1000, Andrzej należy do grona wiodących prawników w sektorze bankowości i finansów, dłużnych rynków kapitałowych oraz restrukturyzacji i upadłości w Polsce.

PANEL 2: Neutralność klimatyczna w biznesie

Piotr Maciak

Piotr Maciak

Prezes Zarządu Nordkalk Sp. z o.o. / Dyrektor Handlowy Regionu Centralnej Europy

Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej Od 1991 roku pracuje na stanowiskach kierowniczych w obszarze sprzedaży i zarządzania w dużych międzynarodowych organizacjach, głownie w segmencie materiałów budowlanych. W Nordkalk pracuje od 12 lat, w tym od 11 lat zajmuje stanowisko Prezesa Zarządu Nordkalk Sp. o.o. Od 2019 roku pełni obowiązki v-ce prezesa grupy Nordkalk odpowiedzialnego za region Europy Centralnej.

Małgorzata Malinowska

Małgorzata Malinowska

Dyrektor ds. współpracy z Klientami Korporacyjnymi.  Lyreco Polska S.A.

Związana ze sprzedażą B2B od ponad 25 lat. Z wykształcenia filolog i metodyk.  Z zamiłowania propagatorka i edukatorka rynku w ramach zrównoważonej współpracy z ukierunkowaniem na wzajemne korzyści i interesy wszystkich interesariuszy. Aktywna uczestniczka konferencji i spotkań biznesowych np. POLZAK, CCIFP, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fair Trade i inne. Z puli różnych studiów podyplomowych ostatnie uczyniły z niej absolwentkę studiów podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego w zakresie CSR lub lepiej rozumianego zwrotu „gospodarka pozytywnego wpływu”.  Wraz z zespołem przyczyniła się do zdobycia przez Lyreco ogólnopolskich nagród CSR/ESG: Lider Odpowiedzialnego Biznesu, Lider Etyki czy też najbardziej ekologiczna flota dekady.

Andrzej Losor

Andrzej Losor

członek zarządu, dyrektor rozwoju sprzedaży i marketingu Górażdże Cement SA

Z Grupą Górażdże związany od ponad 15 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w strukturach sprzedażowych, pełniąc m.in. funkcję szefa regionu sprzedaży. W latach 2003-2008 pełnił funkcję konsultanta ds. sprzedaży z ramienia koncernu HeidelbergCement Group na Ukrainie, odpowiadając za budowę zespołu sprzedażowego i procesy sprzedażowego. Podobną rolę pełnił w latach 2011-2012 w Kazachstanie.  Od 2013 roku zarządza działem marketingu i komunikacji Grupy Górażdże, pełniąc jednocześnie funkcję wiceprzewodniczącego rady programowej Fundacji Górażdże – Aktywni w Regionie. Jest aktywnie zaangażowany w prace stowarzyszeń branżowych m.in. Stowarzyszenia Producentów Cementu, Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego, a także Polish Green Building Council. Ekonomista, absolwent Uniwersytetu Opolskiego i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, a także prestiżowych międzynarodowych programów rozwojowych. Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania procesami sprzedaży i doświadczeniami klientów, zarządzania zmianą i zrównoważonego rozwoju, a także trenerem biznesu.

Wiesław Szafrański

Wiesław Szafrański

Dyrektor Zarządzający ds. Operacyjnych. Polregio

Ireneusz Borowski

Ireneusz Borowski

Country Manager Poland, Dassault Systèmes

Ireneusz Borowski od lipca 2019 roku pełni funkcję Country Managera w Dassault Systèmes. Na tym stanowisku odpowiada za wzmocnienie lokalnej obecności i rozszerzenie pozycji rynkowej Dassault Systèmes w Polsce. Zajmuje się także wspieraniem klientów Dassault Systèmes w transformacji cyfrowej oraz rozwojem biznesu w Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Ireneusz Borowski dołączył do Dassault Systèmes w 2008 roku i do tej pory, piastując stanowisko Senior Managera Sales & Business Development Eastern Europe, przygotowywał plany rozwoju biznesu dla Polski, Czech, Słowacji, Węgier i zarządzał sprzedażą w Europie Wschodniej. Wcześniej, na stanowisku Senior Sales Manager w Europie Wschodniej, Partner Success Management EUROCENTRAL, kierował sprzedażą w kanałach pośrednich. Ireneusz Borowski rozpoczął karierę zawodową w 1998 roku w AutoR KSI, następnie pracował jako Account Manager i Special Program Manager w CNS Solutions. W 2000 roku dołączył do Premium Technology jako Product Manager i przez kolejne 8 lat był zaangażowany na różnych poziomach zarządzania. Ireneusz Borowski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, posiada dyplom w zakresie inżynierii pojazdów i maszyn ciężkich.

PANEL 3: Firma przyjazna i odpowiedzialna społecznie

Iwona Jacaszek-Pruś

Iwona Jacaszek-Pruś

Dyrektorka ds. korporacyjnych, Kompania Piwowarska SA

Iwona Jacaszek-Pruś – związana z Kompanią Piwowarską SA od 2017 r. jako dyrektorka ds. korporacyjnych. Szefowa zespołu odpowiedzialnego za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, reputację firmy, zrównoważony rozwój i działania z zakresu public relations, członkini zespołu zarządzającego firmy. W latach 2003–2016 pełniła podobne funkcje jako członkini zespołu zarządzającego Coca-Cola HBC Poland. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywała pracując dla British-American Tobacco Polska, agencji Burson-Marsteller, Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową oraz ABC Consulting. Ponadto prowadziła wykłady z dziedziny strategii marketingowych oraz zintegrowanej komunikacji marketingowej w Kanadyjskim Instytucie Międzynarodowego Zarządzania. Należy do Komitetu Wykonawczego Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. W latach 2004-2016 była członkinią Zarządu, a od 2010 r. sprawuje funkcję wiceprezesa Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców. W latach 2003-2016 była jednym z członków Rady Nadzorczej Rekopol Organizacji Odzysku Opakowań SA, natomiast od 2006 r. obejmuje stanowisko przewodniczącej Rady. Jest absolwentką handlu zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim.

Jolanta Wiewióra

Jolanta Wiewióra

Dyrektor zarządzająca HR i komunikacją w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Zanim jako dyrektor zarządzający HR i komunikacją dołączyła do BGK, przez 10 poprzednich lat pracowała w Banku Zachodnim WBK. Najpierw jako HR biznes partner, a następnie dyrektor HR współtworzyła strategię zarządzania zasobami ludzkimi i pracowała nad jej sukcesywną implementacją. Przez dwa ostatnie lata pracy w BZ WBK odpowiadała za transformację kulturową banku, przez ostatni rok - także za komunikację HR. Wcześniej z sukcesem realizowała projekty związane z określaniem ról dyrektora regionu i oddziału. W swojej karierze współpracowała zarówno z jednostkami sprzedaży, jak i wsparcia. Przez wszystkie lata swojej pracy zarządzała rozproszonymi zespołami: najpierw menedżerów i ekspertów ds. HR, potem także specjalistów ds. komunikacji. Pierwsze szlify merytoryczne i menedżerskie zdobywała w międzynarodowych strukturach The Coca-Cola Company. Z wykształcenia jest prawnikiem. Jest też certyfikowanym trenerem oraz diagnostą MBTI – złożonej metody badawczej określającej profile osobowości. Jej największą pasją jest praca z ludźmi. Od wielu lat angażuje się w projekty wolontariackie – między innymi przez kilka lat, jako członek Rady Fundacji banku BZ WBK. Od prawie 20 lat działa społecznie w Stowarzyszeniu Pomocy Niepełnosprawnym „Bądźcie z Nami”, które zajmuje się integracją dzieci niepełnosprawnych z dziećmi zdrowymi. Aktualnie jest przewodniczącą Rady Fundacji BGK im. JK Steczkowskiego, w której przez kilka lat była członkiem.Jest przekonana, że transformacja kulturowa firm oparta na wartościach prowadzi każdy zespół do sukcesu pod warunkiem, że obok wypracowania strategii takiej zmiany transformację zaczynamy przede wszystkim od siebie.

DZIEŃ 2

PANEL 1: Gospodarka obiegu zamkniętego

Andrzej Grzymała

Andrzej Grzymała

Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający - – Reverse Logistic Group.

Od początku kariery zawodowej aktywnie wspiera przedsiębiorców w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska, również na arenie międzynarodowej. Promuje nowoczesne rozwiązania technologiczne w zarządzaniu gospodarką odpadami, w tym systemem kaucyjnym. Ukończył Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Warszawskim, a także studia podyplomowe w zakresie auditingu ekologicznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz psychologii biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego. Rozpoczął swoją karierę w 2008 roku w Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., gdzie był odpowiedzialny za zakupy i projekty. Następnie pełnił funkcję dyrektora Polskiego Biura Regional Environmental Center oraz prezesa zarządu Fundacji REC Polska. W 2015 roku rozpoczął współpracę z RLG – Reverse Logistic Group - na stanowisku dyrektora ds. rozwoju i prokurenta, by w 2019 r. zostać dyrektorem zarządzającym i wiceprezesem zarządu w spółkach Grupy w Polsce (RLG Polska. Sp. z o.o.; RLG RELECTRA OOSEiE S.A. oraz RLG REPACK Polska OOO S.A.).

Robert Daniluk

Robert Daniluk

Dyrektor ds. Jakości, Bezpieczeństwa i Zrównoważonego Rozwoju, Lyreco Polska

Doktor nauk ekonomicznych. Absolwent UMCS w Lublinie i Politechniki Warszawskiej. Zdobywał doświadczenie w obszarze zarządzania i organizacji w BRE Banku (mBank) oraz Inter Polska. Z firmą Lyreco Polska związany od 2004, wchodząc w skład kadry zarządzającej spółki. Odpowiedzialny za obszary zarządzania jakością, bezpieczeństwa oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Równolegle do aktywnego życia zawodowego, realizuje się jako wykładowca uniwersytecki w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Systemów Zarządzania. Czynnie reprezentuje Lyreco Polska SA w organizacjach i stowarzyszeniach takich jak: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Executive Club, Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej oraz Komisjach ds. CSR w Ministerstwie Rozwoju oraz Środowiska. Prywatnie pasjonuje się czytaniem i słuchaniem książek oraz zdrowym trybem życia. Aktywny sportowo: pływa, gra w tenisa, chodzi. Do rozwijania aktywności fizycznej zachęca także pracowników firmy.

PANEL 2: Efektywność  energetyczna

Michał Skorupa

Michał Skorupa

Prezes Zarządu, E.ON Foton Sp. Z o.o., Grupa E.ON Polska S.A.

Michał Skorupa posiada ponad osiemnastoletnie doświadczenie w sprzedaży, tworzeniu i wdrażaniu strategii oraz procesów korporacyjnych, a także w budowaniu zespołów w różnych obszarach Spółki. Od dziesięciu lat związany zawodowo z energetyką, a od ponad sześciu z fotowoltaiką oraz energią odnawialną na poziomie krajowym, jak i zagranicznym. Jako ekspert tej branży bierze czynny udział w opiniowaniu aktów prawnych oraz ustaw dedykowanych energetyce. Od lipca 2019 zarządza firmą E.ON Foton Sp. z o.o. a z Grupą E.ON Polska (wcześniej innogy Polska S.A.), jest związany od 2011 roku, gdzie między innymi pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej. Z powodzeniem rozwija biznes w obszarze strategii, sprzedaży oraz operacji dzięki czemu Spółka E.ON Foton znajduje się w czołówce firm w Polsce w sektorze OZE. Dzięki doświadczeniu oraz sukcesom zawodowym zasługuje na miano lidera i stratega. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie, gdzie w 2017 roku zdobył tytuł Master of Business Administration (MBA).

Prof. Jacek Kijeński

Prof. Jacek Kijeński

Profesor Zwyczajny, Wydział Budownictwa Mechaniki i Petrochemii, Politechnika Warszawska

Wybitny specjalista w dziedzinie chemii i technologii chemicznej w zakresie kierunków i strategii rozwoju przemysłu chemicznego, katalizy, przemysłowej syntezy organicznej i recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych. Profesor zwyczajny Politechniki Warszawskiej, profesor Instytutu Chemii Przemysłowej. Prezes SITPChem w latach 2002r. – 2018r., Wiceprzewodniczący i Członek Prezydium Komitetu Chemii PAN (2002 – 2018) , Ekspert NCN i NCBiR, Koordynator Polskiej Platformy Technologicznej Wodoru i Ogniw Paliwowych,  Ekspert Panelu Głównego Foresight Polska 2020. 250 publikacji, 55 patentów, kilkanaście projektów procesowych. Konsultant sektora wielkiej syntezy chemicznej. Przewodniczący Komitetu Biopaliw i Biokomponentów Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.

PANEL 3: Zrównoważone budownictwo 

Andrzej Losor

Andrzej Losor

Członek Zarządu, Dyrektor rozwoju sprzedaży i marketingu, Górażdże Cement SA

Z Grupą Górażdże związany od ponad 15 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w strukturach sprzedażowych, pełniąc m.in. funkcję szefa regionu sprzedaży. W latach 2003-2008 pełnił funkcję konsultanta ds. sprzedaży z ramienia koncernu HeidelbergCement Group na Ukrainie, odpowiadając za budowę zespołu sprzedażowego i procesy sprzedażowego. Podobną rolę pełnił w latach 2011-2012 w Kazachstanie.  Od 2013 roku zarządza działem marketingu i komunikacji Grupy Górażdże, pełniąc jednocześnie funkcję wiceprzewodniczącego rady programowej Fundacji Górażdże – Aktywni w Regionie. Jest aktywnie zaangażowany w prace stowarzyszeń branżowych m.in. Stowarzyszenia Producentów Cementu, Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego, a także Polish Green Building Council. Ekonomista, absolwent Uniwersytetu Opolskiego i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, a także prestiżowych międzynarodowych programów rozwojowych. Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania procesami sprzedaży i doświadczeniami klientów, zarządzania zmianą i zrównoważonego rozwoju, a także trenerem biznesu.

Piotr Uściński

Piotr Uściński

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

26 sierpnia 2021 r. premier Mateusz Morawiecki powołał Piotra Uścińskiego na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Piotr Uściński (ur. 1977) ukończył inżynierię komputerową i elektronikę na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (2004) i Akademię Menedżerską w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (2006, podyplomowo). Jest także absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie podyplomowo ukończył kierunek Psychologia biznesu (2010). Ukończył również studia MBA. Przez 17 lat był samorządowcem na różnych szczeblach samorządu terytorialnego. Starosta wołomiński w latach 2010-2014. Prowadził własną działalność gospodarczą i zarządzał spółkami prawa handlowego. Poseł na Sejm VIII i IX kadencji, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu na rzecz Życia i Rodziny, wiceprzewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju i Wsparcia Przedsiębiorstw. W resorcie rozwoju i technologii odpowiada za budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne i mieszkalnictwo. Żonaty, ojciec córki i syna.

Michał Sapota

Michał Sapota

Prezes, HRE Investments

Od ponad dekady realizuje ambitne cele na rynku nieruchomości w Polsce i zagranicą. W pracy kładzie szczególny nacisk na tworzenie długofalowych strategii rozwojowych firmy przy wykorzystaniu różnych źródeł finansowania działalności. Doskonale rozumie synergię pomiędzy rynkiem finansowym a rynkiem nieruchomości. Swoją pasję, wiedzę i doświadczenie wykorzystuje pracując nad poszerzaniem oferty inwestycyjnej dla branży nieruchomości.

Jacek Siwiński

Jacek Siwiński

Prezes Zarządu, VELUX Polska

Prezes VELUX Polska, odpowiedzialny za planowanie i wdrażanie strategii rozwoju spółki, wyznacza kierunki komunikacji i założenia polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. Absolwent Politechniki Warszawskiej, podyplomowych studiów menadżerskich w Szkole Głównej Handlowej, a także programu Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od początku swojej kariery związany z branżą budowlaną.

Diamenty Sustainable Economy 2022

Diamenty Sustainable Economy to forma zaprezentowania i uhonorowania firm za wybitne osiągnięcia w działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz budowania zaangażowania, lojalności i satysfakcji pracowników. Statuetkami nagradzane są spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi. Celem konkursu jest wyróżnienie podmiotów, które na co dzień promują etyczne działania, będąc wzorem dla swoich współpracowników, klientów i kontrahentów.

Kategorie Konkursowe

Podmiot, który swoimi działaniami zwiększa wydajność produkcji przy równoczesnym ograniczeniu zużycia surowców i wywierania negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne.

Podmiot promujący działania prowadzące do rozwoju zrównoważonego budownictwa i realizujący inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi, działając w duchu zielonego budownictwa.

Podmiot realizujący inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi, działający w duchu minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.

Podmiot, który wprowadził na rynek produkt, usługę lub rozwiązanie technologiczne o nowatorskim charakterze, które w znaczący sposób przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

Podmiot, który poprzez podejmowane działania ogranicza emisję CO2 w procesie produkcyjnym, transporcie lub zużyciu energii dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii, gospodarkę obiegu zamkniętego lub zwiększenie efektywności energetycznej.

Podmiot specjalizujący się w doradztwie z zakresu implementacji rozwiązać przyczyniających się do wzrostu ochrony środowiska i zasobów naturalnych, wyróżniający się najwyższymi standardami usług prawnych.

Podmiot oferujący usługi, które mają na celu łączenie ekologicznych i społecznych aspektów finansowania, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych efektów zarówno dla klientów, jak i społeczeństwa jako całości.

Podmiot, wykazujący dbałość o pracowników, realizujący działania prospołeczne i dobroczynne, który wyróżnia się wysokimi standardami zachowań biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem prawości i uczciwości.

Podmiot, który wyróżnia się wysokimi standardami zachowań biznesowych i moralnych, ze szczególnym uwzględnieniem prawości i uczciwości, będący wzorem dla swoich współpracowników, klientów i kontrahentów.

Osoba zarządzająca i wyróżniająca się wybitnymi osiągnięciami w zakresie budowania zaangażowania firmy w działania mające na celu rozwój zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu.

Kapituła konkursOWA

Andrzej Stanisław Augustyński

Andrzej Stanisław Augustyński

Przewodniczący Zarządu, Stowarzyszenie SIEMACHA

Inicjator powstania i Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia SIEMACHA, organizacji pożytku publicznego, działającej w zakresie wychowania, sportu i terapii; Prezes Zarządu Fundacji DEMOS; członek międzynarodowej organizacji Ashoka zrzeszającej przedsiębiorców społecznych. Od 1986 r. współpracuje z organizacjami społecznymi na Malcie. Jest znawcą i promotorem kultury maltańskiej. Od 1999 r. związany z krakowskim samorządem jako koordynator Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przestępczości Młodzieży, pełnomocnik i doradca społeczny Prezydenta Miasta Krakowa ds. Młodzieży. W latach 2001 – 2011 członek Rady Duszpasterskiej Archidiecezji Krakowskiej. W 2000 r. wspólnie z ojcem Kazimierzem Augustyńskim rozpoczął budowę wielofunkcyjnego kompleksu dla dzieci w Odporyszowie, w ramach którego działają: dom dziecka, placówka wsparcia dziennego, ośrodek wakacyjny i nowoczesne centrum sportowe. Ks. Andrzej Augustyński jest laureat wielu nagród i odznaczeń m.in. otrzymał nagrodę w plebiscycie Krakowianin Roku 2014 w kategorii „Społeczeństwo”. W 2014 przyznano mu Nagrodę Grand Prix Amicus Hominum, Pro Publico Bono oraz medal „Zasłużony dla Województwa Małopolskiego Palatinatus Poloniae Minoris Meriti”. W 2012 roku otrzymał Medal św. Jerzego przyznany przez redakcję „Tygodnika Powszechnego”. W 2009 roku za wybitne zasługi w działalności na rzecz osób potrzebujących pomocy, za osiągnięcia w pracy zawodowej i społecznej został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest autorem książek „Coca kocha colę”, „Czyja jest socjoterapia?”, „Wędrowiec” a także inicjatorem i wydawcą „Dziennikarstwo i polityka” oraz „Jan Wnęk. Między niebem a ziemią”.

Katarzyna Byczkowska

Katarzyna Byczkowska

Prezes Zarządu, BASF Polska

Ukończyła studia na Politechnice Wrocławskiej (Magister inżynierii chemicznej) oraz studia MBA na Uniwersytecie w Calgary. Przez 10 lat pracowała dla Dow Chemical na różnych stanowiskach w Warszawie i Londynie, a karierę w BASF rozpoczęła w 2005 roku jako Kierownik Sprzedaży na Europę Północną, w Wielkiej Brytanii. Następnie pełniła funkcje komercyjne w Ludwigshafen, w Niemczech (2006-2007) oraz w Warszawie, gdzie objęła stanowisko Dyrektora Handlowego EUC i Rosji (2008-2012). W latach 2013-2017 została oddelegowana do Barcelony, gdzie pełniła rolę Vice President, Sales & Regional Market Development Iberia. Lata 2017-18 spędziła we Wiedniu jako Head of Controlling and Projects na Europę Centralną. Po powrocie do Polski w maju 2018 roku Katarzyna Byczkowska objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej BASF Polska, spółki, która jest wśród największych krajowych oddziałów koncernu BASF w Europie. Obecnie BASF Polska to ponad 870 pracowników i blisko 860 milionów EURO obrotu (2019).

Wiesław Hałucha

Wiesław Hałucha

Prezes Zarządu Alventa SA

Absolwent Wydziału Zarządzania na Akademii Ekonomicznej, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Grupą Kapitałową na SGH w Warszawie oraz studiów MBA na Uniwersytecie Minnesota. Od 2003 roku związany zawodowo z „Alventa” S.A. Twórca Grupy Kapitałowej „Alventa Invest”. Radca w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Krakowie.

Wojciech Hann

Wojciech Hann

Prezes Zarządu,
Bank Ochrony Środowiska SA

Wojciech Hann koordynuje działalność banku oraz nadzoruje obszar zarządczy. Absolwent studiów fizyki teoretycznej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów MBA (finanse) na University of Rochester (USA). Ma 25-letnie doświadczenie w bankowości inwestycyjnej i finansowaniu przedsiębiorstw. Doradzał przy pięćdziesięciu transakcjach w sektorze energetycznym, bankowym, maszynowym, budowlanym i innych, w Polsce i zagranicą. W latach 2016 - 2019 był członkiem Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego, nadzorującym Obszar Sprzedaży i Produktów. W 2016 roku był dyrektorem zarządzającym departamentu rynków kapitałowych Ipopema Securities. Wcześniej, jako Partner w Deloitte, był odpowiedzialny za tworzenie i realizację projektów doradztwa w zakresie fuzji i przejęć w Europie Środkowej w sektorze energetycznym. Pracował w UniCredit Markets & Investment Banking / CA IB , gdzie pełnił między innymi funkcję dyrektora departamentu Energy&Utilities.

Prof. Michał Kleiber

Prof. Michał Kleiber

Wiceprezes Europejskiej Akademii Nauk i Sztuk, Prezydent międzynarodowej organizacji The European Community on Computational Methods in Applied Sciences (ECCOMAS)

Jest specjalistą w zakresie zastosowań nowoczesnych technik komputerowych w badaniach naukowych, technice i medycynie. Zajmuje się także problematyką prorozwojowej polityki państwa, a w szczególności strategią rozwoju edukacji, nauki i innowacyjności gospodarki. Jest autorem bądź współautorem ponad 240 prac naukowych oraz 7 książek opublikowanych w wydawnictwach o światowej renomie.

Marek Krupiński

Marek Krupiński

Dyrektor Generalny, UNICEF Polska

Pracę zawodową rozpoczął w połowie lat siedemdziesiątych w sektorze turystyki; następnie pracował w wydziale handlowym Polskich Linii Lotniczych LOT oraz kierował przedstawicielstwem LOT w Tunezji . W roku 1992 został powołany na stanowisko Dyrektora Biura Zarządu LOT, a następnie członka Zarządu PLL LOT SA. Po zmianach systemowych w Polsce został oddelegowany do Ministerstwa Obrony Narodowej jako pierwszy cywilny dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej, odpowiedzialny za wdrożenie cywilnych struktur zarządzania. W latach 1996-2002 Dyrektor polskiego biura handlowego Aerospatiale – francuskiej grupy działającej w sektorze lotniczym. W latach 2003-2006, Dyrektor Zarządzający jednej z najbardziej znanych agencji reklamowych na polskim rynku, gdzie z sukcesem wdrożył program redukcji i restrukturyzacji zadłużenia. W latach 2006-2007 powrócił do LOT jako Wiceprezes ds. Handlowych i członek Zarządu. W połowie roku 2007 został powołany przez Radę Polskiego Komitetu Narodowego UNICEF na stanowisko Dyrektora Generalnego.

Piotr Maciak

Piotr Maciak

Prezes Zarządu, Nordkalk

Absolwent wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej Doświadczenie zawodowe: Od 1991 roku pracuje na stanowiskach kierowniczych w obszarze sprzedaży i zarządzania w dużych międzynarodowych organizacjach w segmencie B2B i B2C (Henkel, General Electric, Miele, Lafarge, Ursa). W Nordkalk pracuje od 10 lat, w tym od 9 lat zajmuje stanowisko Prezesa Zarządu Nordkalk Sp. o.o. Od 2016 roku pełni obowiązki Dyrektora Handlowego w Regionie Centralnej Europy (Polska, Niemcy, Ukraina, Czechy i Słowacja). Osiągnięcia zawodowe: Zmiana modelu organizacyjnego oraz sprzedażowego w Nordkalk. Odpowiedzialny za projekt wapna granulowanego (nazwa handlowa Nordkalk AtriGran) prowadzony z sukcesem od 2009 r. Od kilku lat koncentruje się na rozwoju sprzedaży i inwestycjach na Ukrainie, głównie w obszarze produktów dla rolnictwa.

Piotr Mirosław

Piotr Mirosław

Prezes Zarządu, Lyreco Polska

Piotr Mirosław posiada prawie 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem i operacjami w korporacjach międzynarodowych, na rynkach B2C oraz B2B, w różnych kulturach i strukturach organizacyjnych. Od 2014 roku kieruje Lyreco Polska, będącego liderem w branży produktów i usług dla miejsc pracy. Wcześniej szef polskiego oddziału Tech Daty, jednego z największych globalnych dystrybutorów IT. Przez kilka lat pełnił funkcję członka zarządu Philips Polska, kierując sprzedażą i marketingiem produktów konsumenckich w Polsce i Europie Centralnej. Był także Dyrektorem Sprzedaży i Dyrektorem Zarządzającym w LG Electronics. Absolwent Politechniki Warszawskiej, studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz MBA Uniwersytetu w Illinois.

Prof. dr hab. Roman Niżnikowski

Prof. dr hab. Roman Niżnikowski

Członek Państwowej Rady Ochrony Środowiska, Katedra Hodowli Zwierząt, Instytut Nauk o Zwierzętach, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Nauki rolnicze, zootechnika i rybactwo, ochrona i pielęgnacja środowiska (w tym krajobrazu), systemy chowu, genetyczne i środowiskowe uwarunkowania produkcji zwierzęcej. Studia ukończył w 1977 roku w SGGW. Stopień doktora r. 1981, dr hab. w r. 1989, tytuł profesora w r. 1996. Był promotorem w 13 przewodach doktorskich, 93 magisterskich. Od 2015 r. jest członkiem Rady Nadzorczej NFOŚiGW (od 20.11.2015 do 24.02.2020 jej przewodniczący). W latach 2017-2018 był członkiem Rady Nadzorczej WFOŚiGW w Lublinie. Od 2017 r. jest przewodniczącym Rady Naukowej IOŚ – PIB, członkiem Rady Naukowej IZ – PIB oraz Rady Naukowej IUNG – PIB. Od 2021 r. jest członkiem PROŚ . Kierował 24 projektami. Jest autorem 604 publikacji. Posiada odznaczenia państwowe, resortowe oraz statuetki okolicznościowe.

Prof. Witold Orłowski

Prof. Witold Orłowski

Ekonomista, wykładowca Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej

Założyciel Niezależnego Ośrodka Badań Ekonomicznych NOBE, 2002-05 szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, wykładowca z dziedziny makroekonomii, autor wielu książek naukowych i publikacji w tej dziedzinie. Od 2003 r. pełni funkcję Dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Dr Jacek Pawlak

Dr Jacek Pawlak

Prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe

Absolwent Politechniki Warszawskiej (Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych – lata 1982-1987) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (studia doktoranckie na kierunku „Instytucje Finansowe i Strategie Gospodarcze Firm” – lata 2003-2006) . Tytuł doktora nauk ekonomicznych uzyskany na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (2012). Rozprawa doktorska: „Fuzje i przejęcia jako strategia alternatywna dla rozwoju organicznego przedsiębiorstw – badania długookresowych efektów ekonomicznych na przykładzie sektora motoryzacyjnego”. Jacek Pawlak, po 5 latach spędzonych w Toyota Motor Europe na stanowisku Dyrektora Sprzedaży i Projektów Strategicznych Toyoty w Europie, w 2012 roku został pierwszym w historii Polakiem zarządzającym polskim oddziałem koncernu.

Beata Radomska

Beata Radomska

Prezes Executive Club

Absolwentka Wydziału Nauk Humanistycznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości. Ukończyła studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W latach 1995-1996 pracowała jako tłumacz języka niemieckiego w Hit Centrala Usługowa (obecnie Tesco), w latach 1996-1998 w austriackiej firmie brokerskiej Allfinanz (instytucji finansowej związanej z branżą ubezpieczeń i funduszy emerytalnych). Od 1998 do 2002 Manager ds. Sprzedaży w Skarbiec Emerytura i Skarbiec Serwis Finansowy. Od 2003 do 2005 Dyrektor ds. Rozwoju w grupie HRC. Od 2005 r. Prezes Zarządu Executive Club.

Prof. Bolesław Rok

Prof. Bolesław Rok

Profesor nadzwyczajny, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego

Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego. Od trzydziestu lat związany z biznesem jako przedsiębiorca i doradca. Współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm dla Dziennika Gazety Prawnej, koordynator międzynarodowych projektów z zakresu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pełnomocnik Zarządu ds. etyki w PGNiG SA. Członek m.in. Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka, Komisji Sędziowskiej Polish National Sales Awards, konkursu Dyrektor Marketingu Roku, Rady Nadzorczej mFundacji, Rady Programowej United Nations Global Compact, Sieci Sensownego Biznesu.

Wojciech Rosa

Wojciech Rosa

Członek Zarządu, Polpharma

Ukończył studia na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej, Finanse i Rachunkowość na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia MBA prowadzone przez GFKM z Erasmus University Rotterdam. Swoja karierę rozpoczął od pracy naukowej specjalizując się w matematyce finansowej oraz strategiach inwestycji kapitałowych. W roku 2003 rozpoczął pracę w Grupie Polpharma jako kontroler finansowy Jednostki Biznesowej Chemia w Starogardzie Gdańskim. W kolejnych latach pełnił kluczową dla obszaru krajowych i międzynarodowych operacji przemysłowych rolę jako Dyrektor Kontrolingu Operacyjnego. W roku 2017 objął stanowisko Dyrektora Finansów Korporacyjnych i odpowiada za finanse Grupy Polpharma w Polsce.

Marcin Ujejski

Marcin Ujejski

Prezes Zarządu, Blue Timber

Prof. Piotr Wachowiak

Prof. Piotr Wachowiak

Rektor, Szkoła Główna Handlowa

Od 26 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach, m.in. był zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa-Śródmieście, Dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa-Centrum oraz zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członkiem Zarządu Dzielnicy i Kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce zarządzania ludźmi w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi badania naukowe na temat: polityki personalnej w przedsiębiorstwach działających w Polsce, negocjacji, pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, MBA i podyplomowych. Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadr menedżerskich.

Kamil Wyszkowski

Kamil Wyszkowski

Przedstawiciel i Dyrektor Wykonawczy, United Nations Global Compact Network Poland

Prawnik, specjalista prawa międzynarodowego. W latach 2009-14 był dyrektorem biura UNDP w Polsce. Od 2004 roku krajowy przedstawiciel i Dyrektor Generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce. Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE.

Katarzyna Zawodna-Bijoch

Katarzyna Zawodna-Bijoch

Prezes, spółka biurowa Skanska w CEE

Poprzednie edycje

Kontakt

Partnerstwo:
Mirosław Witkowski
miroslaw.witkowski@executiveclub.pl
tel: +48 510-105-474

Uczestnictwo:
Małgorzata Topolska
malgorzata.topolska@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-450

Media:
Piotr Snochowski
piotr.snochowski@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-464

 

Patronaty:
Jowita Bieda
jowita.bieda@executiveclub.pl
tel: +48 516-188-118

Lokalizacja