gis2024-tytul

22 października 2024, Stara Zajezdnia Kraków by DeSilva

„Green Industry Summit” to wyjątkowa konferencja, będąca platformą wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat zrównoważonego rozwoju przemysłu. Podczas tegorocznej edycji omówimy kluczowe tematy: innowacyjne rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami i odpadami w przemyśle, najnowsze trendy i technologie zmniejszające ślad węglowy, konkretne strategie i kroki do osiągnięcia zeroemisyjności w przemyśle, zrównoważony łańcuch wartości produktów oraz zielona energia i finansowanie dla sektora przemysłowego. Zwieńczeniem wydarzenia będzie gala wręczenia „Diamentów Zielonego Przemysłu”, którymi uhonorowani zostaną pionierzy innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w sektorze przemysłowym. Konkurs ma na celu promowanie firm oraz osób, które przyczyniają się do zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju przemysłu.

Konferencja i Gala

2900 zł netto

Konferencja

1900 zł netto

PROGRAM

KONFERENCJA

09:30

Rejestracja Gości

10:00

Otwarcie Konferencji

10:10

Wystąpienie inauguracyjne: Paweł Ścigalski – Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Jakości Powietrza 

10:25

Wystąpienie

10:40

Panel 1: Neutralność klimatyczna w produkcji i logistyce

  • Jakie są koszty wdrażania GOZ w przemyśle? Główne wyzwania i przeszkody z jakimi boryka się przemysł na drodze do zeroemisyjności?
  • Automatyzacja i digitalizacja procesów produkcyjnych. Jak wykorzystać IoT, big data i sztuczną inteligencję dla wsparcia dekarbonizacji?
  • Optymalizacja łańcucha dostaw. Znaczenie analizy danych i Big Data w produkcji i logistyce. Jak minimalizować wpływ działalności logistycznej na środowisko?
  • Kompensacja emisji CO₂. Czy offsetowanie emisji to rozwiązanie przejściowe, czy stały element polityki klimatycznej firm?

11:40

Przerwa networkingowa

12:10

Wystąpienie: Michał Sosiński – Head of Marketing, SmartLunch 

„Oszczędności i ekologia w fabryce. Efektywność procesu żywienia poprzez wdrożenie naczyń wielokrotnego użytku.”

12:25

Panel 2: Zielona energia dla przemysłu

  • Zielona energia jako kluczowy element transformacji przemysłu, pozwalający na redukcję emisji gazów cieplarnianych. Jaki potencjał ma przemysł do wdrożenia OZE?

  • Zarządzanie energią – na ile energooszczędne technologie i wdrożenie zaawansowanych systemów zarządzania energią (EMS) mogą zoptymalizować efektywność energetyczną?

  • Stabilność, wydajność i uniwersalność, czyli potencjał offshore na Bałtyku. W jakim zakresie elektrownie morskie oferują przewagę nad lądowymi i jak ją skutecznie skapitalizować?

  • Oszczędność energii poprzez efektywne wykorzystanie zasobów – recykling i ponowne użycie wody jako sposób na zmniejszenie poboru energii w procesach produkcyjnych.

13:25

Przerwa lunchowa 

14:25

Panel 3: Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

  • W jakim stopniu ROP może zmniejszyć negatywny wpływ sektora produkcyjnego na środowisko? Czy zachęci firmy do projektowania bardziej zrównoważonych, trwałych i łatwych w recyklingu produktów?

  • Perspektywa regulacyjna i nadchodzące terminy implementacji. Jak ustawodawca zamierza wspierać producentów we wdrażaniu ROP?

  • System kaucyjny jako narzędzie komplementarne dla Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Jakie są pierwsze doświadczenia z testów systemu kaucyjnego i jak integruje się on z wymogami ROP?

  • Omówienie doświadczeń w zakresie ROP w kontekście zrównoważonego rozwoju przemysłu. Które rozwiązania z innych krajów powinny być przeniesione na polski rynek?

  • ROP jako narzędzie zwiększenia odzysku zużytego oleju kuchennego: zapobieganie zanieczyszczeniom i promowanie recyklingu.

15:25

Przerwa networkingowa

15:50

Panel 4: Okrągły stół polskiego przemysłu – Debata liderów branży

  • Co napędza polski przemysł? Innowacje, wykwalifikowane kadry i automatyzacja jako podstawa budowy przewagi konkurencyjnej. Droga do Przemysłu 5.0.

  • Zielona transformacja sektora przemysłowego – proces dekarbonizacji, wykorzystanie OZE, dostosowanie do wymogów regulacyjnych. Na jakim jesteśmy etapie?

  • Inflacja, wzrost kosztów wynagrodzeń i produkcji, spadek konsumpcji, cyfrowe zagrożenia – bieżące wyzwania, którym należy sprostać. Jakie systemowe reformy są konieczne? Formy pomocy ze strony państwa.

  • Rola instytucji finansowych i inwestorów w pobudzaniu zielonej transformacji przemysłu. Jakie formy wsparcia oferują i czy wkrótce kapitał dostępny będzie wyłącznie dla zrównoważonych projektów?

  • Rozwój czy stagnacja? Obecna kondycja polskiego sektora przemysłowego, perspektywy na przyszłość oraz kluczowe uwarunkowania skutecznej rywalizacji na międzynarodowych rynkach.

WIECZORNA GALA „DIAMENTY ZIELONEGO PRZEMYSŁU”

19:30

Rejestracja na Galę i Networking Cocktail

20:15

Uroczyste Otwarcie Gali

20:25

Ceremonia wręczenia nagród

21:40

Wieczorny bankiet 

* Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie


Wydarzenie towarzyszące „Before Party” by Nowy Styl
(dla Partnerów i firm członkowskich Executive Club lub na specjalne zaproszenie).

21 października o godz. 19:00

Office Inspiration Centre – Nowy Styl przy ul. Eljasza-Radzikowskiego 182 w Krakowie.

Prelegenci

Ignacy Niemczycki

Ignacy Niemczycki

Wiceminister,
Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Ignacy Niemczycki, na wniosek ministra Krzysztofa Hetmana, został powołany przez premiera Donalda Tuska na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Ignacy Niemczycki ukończył socjologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz politologię w Szkole Nauk Społecznych (dyplom Uniwersytetu Lancaster). Ma tytuł licencjata z zarządzania przedsiębiorstwami na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie. Podyplomowo ukończył także rolnictwo na SGGW w Warszawie oraz rolnictwo ekologiczne na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Stypendysta programu IVLP Departamentu Stanu USA oraz Landecker Democracy Fellowship. W trakcie studiów założył Inicjatywę Wolna Białoruś, by wesprzeć w tym kraju walkę o demokrację. Był członkiem Zarządu Fundacji Akcja Demokracja oraz kierował Fundacją Centrum im. Prof. Bronisława Geremka. Założył i koordynował koalicję organizacji społecznych Front Europejski. W latach 2008-2012 pracownik administracji rządowej – m.in. KPRM, UKIE, MSZ, Przedstawicielstwa przy UE w Brukseli, gdzie uczestniczył w negocjacjach unijnych funduszy dla Polski. W latach 2013-2015 Ignacy Niemczycki kierował działem ds. europejskich w Polityce Insight. W latach 2015-2017 menedżer ds. public affairs i p.o. dyrektora ds. komunikacji międzynarodowej korporacji. Prowadzi ekologiczne gospodarstwo rolne na Mazurach.

Ireneusz Borowski

Ireneusz Borowski

Country Manager Poland,
Dassault Systèmes

Ireneusz Borowski od lipca 2019 roku pełni funkcję Country Managera w Dassault Systèmes. Na tym stanowisku odpowiada za wzmocnienie lokalnej obecności i rozszerzenie pozycji rynkowej Dassault Systèmes w Polsce. Ireneusz Borowski dołączył do Dassault Systèmes w 2008 roku i do tej pory, piastując stanowisko Senior Managera Sales & Business Development Eastern Europe, przygotowywał plany rozwoju biznesu dla Polski, Czech, Słowacji, Węgier i zarządzał sprzedażą w Europie Wschodniej. Wcześniej, na stanowisku Senior Sales Manager w Europie Wschodniej, Partner Success Management EUROCENTRAL, kierował sprzedażą w kanałach pośrednich. Ireneusz Borowski rozpoczął karierę zawodową w 1998 roku w AutoR KSI, następnie pracował jako Account Manager i Special Program Manager w CNS Solutions. W 2000 roku dołączył do Premium Technology jako Product Manager i przez kolejne 8 lat był zaangażowany na różnych poziomach zarządzania. Ireneusz Borowski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, posiada dyplom w zakresie inżynierii pojazdów i maszyn ciężkich.

dr inż. Marcin Chełkowski

dr inż. Marcin Chełkowski

Prezes Zarządu, IVW Polska, Członek Zarządu Krajowej Izby Gospodarki Odpadami

dr inż. Marcin Chełkowski, prezes zarządu firmy doradczej IVW Polska oraz członek zarządu Krajowej Izby Gospodarki Odpadami. Z wykształcenia jest inżynierem budownictwa oraz doktorem nauk ekonomicznych, od 30 lat związanym z gospodarką odpadami. Na początku kariery zawodowej pracował w niemieckich firmach związanych z gospodarką odpadami. Był wiceprezesem i prezesem zarządu Tatrzańskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego TESKO Sp. z o.o. w Zakopanem. Od roku 2005 zajmuje się doradztwem w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi i projektowaniem zakładów gospodarki odpadami, w latach 2005-2010 i od roku 2018 w firmie IVW Polska, natomiast w latach 2010-2018 w brytyjskiej firmie inżynierskiej ARUP. Wykładowca akademicki w zakresie gospodarki odpadami (Politechnika Krakowska, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University). Współautor monografii z zakresu gospodarowania odpadami, autor licznych artykułów w czasopismach branżowych. Członek Krajowej Izby Gospodarki Odpadami i Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. Posiada uprawnienia zawodowe w gospodarce odpadami dla zakresów kierowania składowiskami oraz kierowania spalarniami odpadów oraz uprawnienia budowlane.

Wojciech Homik

Wojciech Homik

Dyrektor Generalny,
Layher

Dariusz Jasak

Dariusz Jasak

Prezes Zarządu,
Seen Technologie

Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej na Politechnice Łódzkiej. Studia podyplomowe w zakresie przetwarzania obrazów medycznych w University Hospital College w Londynie. Od 1991 związany z Siemens Sp. z o.o. gdzie pełnił funkcje Dyrektora Sprzedaży w Biurze Medycyny , a następnie Dyrektora Branży Industrial Solutions & Services. Odpowiedzialny za stworzenie oferty i potencjału wykonawczego „pod-klucz” rozwiązań Siemens dla przemysłu. W roku 2009 obejmuje stanowisko Prezesa Zarządu Veolia Water Technologies Sp. zo.o., będącej częścią francuskiego koncernu Veolia Environment. W roku 2019 pełni funkcję Prezesa Zarządu firmy SEEN Technologie Sp. z o.o. lidera na rynku uzdatniania wody i oczyszczania ścieków w Polsce.

Tomasz Jeleń

Tomasz Jeleń

Chief Commercial Officer,
Rohlig SUUS Logistics

Ekspert do spraw logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Doświadczony menadżer. W SUUSie od 13 lat odpowiada za dział sprzedaży. Z branżą TSL związany od 2004 roku. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat

Prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat

Dyrektor Centrum Energetyki Jądrowej PG, Profesor,
Katedra Elektroenergetyki Wydział Elektrotechniki i Automatyki, Politechnika Gdańska

Waldemar Kamrat – profesor tytularny, Prorektor ds. Kształcenia i Rozwoju Politechniki Gdańskiej (kadencja: 2008–2012). Aktualnie Dyrektor Centrum Energetyki Jądrowej Politechniki Gdańskiej i profesor w Katedrze Elektroenergetyki /Wydział Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej (1977 r.) oraz Wydziału Ekonomiki Produkcji Uniwersytetu Gdańskiego(1982 r.). Dyrektor Generalny Górnictwa III –go stopnia . Ukończył również studia specjalistyczne w zakresie polityki i efektywności energetycznej w USA, uzyskując w roku 1996 Certificate of the Institute for Young Investigators in Energy Efficiency – Berkeley/Washinghton DC. Jego pasją naukową jest rozwój energetyki i jej możliwości stymulowania rozwoju gospodarki. Specjalista ds. energetyki kompleksowej, łączącej w sobie trzy pojęcia - elektroenergetyki, ciepłownictwa i gazownictwa. Od ponad 40 lat związany z Politechniką Gdańską, ale równolegle przez wiele lat pracował w przemyśle na stanowiskach kierowniczych, budując obiekty energetyczne (w kraju i zagranicą). Pełnił szereg najwyższych stanowisk kierowniczych w przemyśle, szczególnie energetycznym( w zarządach i radach nadzorczych dużych firm energetycznych. Autor 4 monografii i ok. 250 publikacji i opracowań naukowych w zakresie elektroenergetyki i gospodarki energetycznej.

Janusz Komurkiewicz

Janusz Komurkiewicz

Członek Zarządu ds. Marketingu,
FAKRO

Absolwent Politechniki Krakowskiej oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Po studiach pracował jako inżynier w firmie POLGRAPH w Nowym Sączu, a od 1994 r. zatrudniony jest w firmie FAKRO. Należy do ścisłego zespołu jej twórców. Zaczynał jako kierownik działu Promocji i Reklamy, a w 2008 r. został Dyrektorem Marketingu Polska. Obecnie jest członkiem Zarządu FAKRO sp. z o.o. Obecnie jest też powołanym przez ministra nadzorującego członkiem Rady Naukowej Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie. Od 2008 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi - organizacji zrzeszającej producentów, dostawców i dystrybutorów stolarki budowlanej. Dzięki wspólnym staraniom firmy FAKRO oraz Związku Polskie Okna i Drzwi pod kierownictwem Prezesa Janusz Komurkiewicz, branża stolarki budowlanej uznana została za polską specjalność eksportową i była objęta specjalnym programem Ministerstwa Gospodarki - Branżowym Programem Promocji. Prywatnie zapalony narciarz i żeglarz. Swoje pasje sportowe realizuje również w działalności firmowej. W ramach marketingowej działalności firmy FAKRO był organizatorem m.in. Narciarskich Mistrzostw Polski Branży Budowlanej, Narciarskich Mistrzostw Świata Dekarzy oraz Mistrzostw Polski Branży Budowlanej w Żeglarstwie Morskim.

Grzegorz Lot

Grzegorz Lot

Prezes Zarządu,
TAURON Polska Energia

Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, na kierunku mechanika i budowa maszyn ze specjalizacją procesy innowacyjne i zarządzanie w energetyce. Ukończył Menedżerskie Studia Podyplomowe Zarządzanie Przedsiębiorstwem na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, International Managerial and Marketing Studies na Uniwersytecie Technicznym w Brnie, Międzynarodowe Studia Menedżersko-Finansowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach i studia Master of Business Administration na The Brennan School of Business of Dominican University, River Forest Illinois w USA. Od ponad 27 lat związany z sektorem energetycznym. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu efektywnych strategii sprzedażowych i marketingowych oraz zarządzaniu zmianą, jest ekspertem m. in. w zakresie projektowania i wdrażania nowych produktów i usług, kampanii marketingowych, kanałów kontaktu oraz narzędzi i systemów informatycznych. Prowadził i wdrożył liczne projekty związane z poprawą efektywności procesów.

Damian Michalak

Damian Michalak

Doradca Zarządu,
Emka

Studiował Socjologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczynał w branży FMCG, a następnie zdobywał doświadczenie w sektorze bankowym, gdzie przez wiele lat pracował w CitiBanku. Z pasją prowadził szkolenia, warsztaty oraz coaching, zarządzał zespołami doradców klienta oraz realizatorów. Kierował wieloma placówkami bankowymi oraz biurem sprzedaży w departamencie klientów detalicznych. Rozwijał ogólnopolską sieć sprzedaży związaną ze środkami pomocowymi z Unii Europejskiej. Praktyk, który umiejętnie porusza się w polu zarządzania zasobami ludzkimi. Przez wiele lat aktywnie tworzył i rozwijał sieć zrzeszającą pośredników finansowych, rozszerzając w ten sposób kanały sprzedaży w bankach. W ostatnich latach zaangażowany w optymalizację oraz wdrażanie nowoczesnych rozwiązań z obszaru zarządzania gospodarką odpadami. Obecnie jest jedną z osób odpowiedzialnych za wdrożenie innowacyjnego Ogólnopolskiego Programu Zbiórki UCO z gospodarstw domowych.

Michał Mikołajczyk

Michał Mikołajczyk

Pokurent, Dyrektor ds. sprzedaży i relacji zewnętrznych,
Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań

Michał Mikołajczyk – prawnik, wolontariusz i pracownik Polskiego i Międzynarodowego Czerwonego Krzyża, studia podyplomowe w zakresie CSR na Akademii L. Koźmińskiego. Od 2004 roku związany z Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. Autor wielu projektów i akcji promujących segregację odpadów i świadome zakupy np. ogólnopolskiej kampanii „Dzień bez Śmiecenia”. Organizator przedsięwzięć z zakresu „zielonego CSR-u” prowadzonych wspólnie przez przedsiębiorców, samorząd, firmy gospodarki odpadami, organizacje pozarządowe. Od 2009 roku dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, od 2014 prokurent. Uczestnik prac nad Circural Economy Package prowadzonych przez BusinessEurope w Brukseli oraz nad koncepcją gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w Polsce. Prelegent i panelista licznych konferencji i seminariów dotyczących m.in. Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta i Agendy ONZ 2030.

Michał Orłowski

Michał Orłowski

Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Majątkiem i Rozwoju,
TAURON Polska Energia

Wiceprezes Zarządu TAURON Polska Energia ds. Zarządzania Majątkiem i Rozwoju Absolwent Politechniki Wrocławskiej na kierunku zarządzanie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku finanse i rachunkowość spółek. Posiada tytuł CFA (Chartered Financial Analyst). Od ponad 10 lat związany z sektorem energetycznym. Posiada bogate doświadczenie m. in. w zakresie przygotowywania strategii biznesowych, oceny projektów inwestycyjnych i rozwojowych, procesach fuzji i przejęć, due diligence, a także tworzenia biznesplanów dla wielu firm z Europy Środkowej oraz Bliskiego Wschodu.

Katarzyna Pluta

Katarzyna Pluta

Kierownik ds. Marketingu i PR, Armatura Kraków

W życiu i w KFA Armatura zaangażowana w promowanie eko działań. Zainicjowała i poprowadziła projekt wydania pierwszego (i kolejnych) w ponad stuletniej historii firmy raportu zrównoważonego rozwoju. Działania CSR-owe są z nią od czasów studiów: pracę magisterską „Społeczna odpowiedzialność biznesu. Strategia działań w sektorze MSP.” obroniła w 2006 roku na Uniwersytecie Jagiellońskim. Na co dzień bliska jest jej filozofia less waste, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Z marką KFA Armatura mocno działa w obszarze edukacji ekologicznej, także wśród najmłodszych.

Rafał Staśkiewicz

Rafał Staśkiewicz

Product Manager,
Ekovoltis

Rafał Staśkiewicz, Product Manager odpowiedzialny za koordynowanie rozwiązań związanych z ESG. Przedstawiciel Ekovoltis w Radzie Innowatorów Polskiego Stowarzyszenia ESG, Towarzystwie Obrotu Energią oraz Izbie Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii. Wcześniej związany z Towarową Giełdą Energii jako ekspert zaangażowany we wdrażanie giełdowych rozwiązań dla sektora OZE, a także w prowadzenie szkoleń, warsztatów oraz konferencji związanych z szerokorozumianym rynkiem energii i transformacją energetyczną. Doświadczenie zdobywał także jako analityk w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii zaangażowany w prace nad stworzeniem Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR).

Wystąpienia

Michał Sosiński

Michał Sosiński

Head of Marketing,
SmartLunch

Absolwent programu MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ze sprzedażą i marketingiem związany od ponad 20 lat, czego efektem jest udział w ponad 100 projektach zrealizowanych dla sektora IT, TSL, e-commerce i ubezpieczeń. Ma doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami marketingu i sprzedaży, controllingu oraz wdrażaniu systemów pomiaru efektywności procesów koncentrujących się na kliencie. Większość projektów, które zrealizował dotyczyła firm i usług technologicznych działających w modelu SaaS.

Diamenty zielonego przemysłu

Diamenty Zielonego Przemysłu to prestiżowe statuetki mające na celu uhonorowanie tych spółek i przedsiębiorców, którzy w sposób szczególny wyróżnili się na polskiej scenie przemysłowej i osiągnęli sukces w nowej rzeczywistości gospodarczej. Ideą Diamentów jest promowanie najnowszych i innowacyjnych technologii poprzez nagrodzenie reprezentantów biznesu wdrażających aktualne trendy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej. Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora przemysłowego.

Lokalizacja

Relacje z Konferencji

Kontakt

Współpraca Partnerska/Konferencje:

Aleksandra Łysiak
aleksandra.lysiak@executiveclub.pl
tel: +48 504-296-185

Mirosław Witkowski
miroslaw.witkowski@executiveclub.pl
tel: +48 510-105-474

Joanna Wakulińska
joanna.wakulinska@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-421

Karla Głodek
karla.glodek@executiveclub.pl
tel: +48 530-306-046

Uczestnictwo:

Angelika Pius
angelika.pius@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-450

Media i Patronaty:

Anastazja Lach
anastazja.lach@executiveclub.pl
tel: +48 509-031-577

Organizacja konferencji:

Karla Głodek
karla.glodek@executiveclub.pl
tel: +48 530-306-046