Sposoby na promocję wizerunkowo-marketingową firmy
Budowanie wizerunku firmy to stały proces, wymagający konsekwentnych działań. Jak poprawić wizerunek firmy? Na które elementy należy w szczególności zwrócić uwagę? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule!
Wizerunek firmy – dlaczego wizerunek przedsiębiorstwa jest taki ważny?
Wizerunek firmy to sposób, w jaki biznes istnieje w świadomości wielu osób – nie tylko klientów, ale także partnerów biznesowych, przedstawicieli medialnych oraz pracowników. Wizerunek przedsiębiorstwa to wszystkie wyobrażenia i odczucia na temat firmy, jej produktów i usług. Dlaczego budowanie wizerunku firmy jest takie ważne? Przede wszystkim z uwagi na dużą konkurencyjność na rynku.
Pozytywna reputacja firmy przedkłada się na jej przewagę wśród konkurencji. Klienci znacznie chętniej korzystają z usług przedsiębiorstwa, które nie tylko oferuje sprawdzony produkt, ale także uznaje podobne wartości. Większość klientów docenia firmy, które rozwijają się i są na bieżąco z najnowszymi technologiami, a ponadto prowadzą szeroko pojętą działalność charytatywną lub/i dbają o wdrażanie proekologicznych rozwiązań. Bardzo ważna w tym wszystkim jest jakość obsługi klienta. Konsument, który raz zawiódł się i nie otrzymał rekompensaty za błędne działanie ze strony firmy, nie skorzysta z oferty ponownie i będzie odradzał współpracę osobom ze swojego najbliższego otoczenia.
Poza lepszą sprzedażą i wypracowaniem większej stabilności finansowej, zarządzanie wizerunkiem firmy wpływa także na jakość pozyskiwanych pracowników oraz partnerów biznesowych, a co za tym idzie – rozwój przedsiębiorstwa na wielu różnych płaszczyznach. Firma o dobrej reputacji szybciej wdroży nowe technologie i wprowadzi na rynek innowacyjne produkty, dzięki czemu w perspektywie długofalowej odniesie ona większy sukces.
Kształtowanie wizerunku firmy to stały proces
Wizerunek firmy to nie tylko strona internetowa czy wizytówka. Kształtowanie wizerunku firmy to długofalowy proces, dotyczący wielu różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa. Istotna jest zarówno komunikacja z klientem, jak i współpraca z partnerami biznesowymi. Bardzo ważne elementy wizerunku firmy to także prowadzona strategia biznesowa oraz dbałość o zatrudnionych pracowników.
Budowanie wizerunku firmy wymaga planowania oraz konsekwentnego działania, nie tylko ze strony zarządu firmy, ale i pracowników. Dzięki wspólnej pracy, wielu przedsiębiorstwom udaje się zoptymalizować większość obszarów prowadzenia działalności na tyle, że biznes jest pozytywnie postrzegany przez otoczenie.
Budowanie wizerunku firmy – od czego zacząć?
Od czego zacząć budowanie wizerunku firmy? Na samym początku warto zebrać opinie klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych i ocenić, jaka jest obecna reputacja przedsiębiorstwa. Dopiero na tej podstawie będzie można określić, co trzeba zmienić oraz które elementy wizerunku firmy wymagają optymalizacji.
Pierwszy podstawowy krok do tego, by zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa to poprawa relacji z klientem. Należy wyeliminować wszelkie sytuacje, w których klient jest wprowadzany w błąd, a także poprawić jakość świadczonych usług. Warto zainwestować w to, by dostarczane produkty były jak najwyższej jakości. Jakość obsługi klienta można poprawić także poprzez zautomatyzowanie logistyki i procesów zakupowych, przełoży się to w naturalny sposób na wzrost zadowolenia zarówno klientów, jak i pracowników. Warto wdrożyć również najnowsze rozwiązania technologiczne, które poprawiają komunikację z klientem, takie jak np. szybki czat z pracownikiem czy też możliwość zgłaszania usterek za pomocą dedykowanej mobilnej aplikacji.
Zarządzanie wizerunkiem firmy – o jakie jeszcze elementy wizerunku firmy trzeba zadbać?
Zarządzanie wizerunkiem firmy polega także na optymalizacji marketingu – począwszy od zmodernizowania strony internetowej, tak by była ona zadbana i estetyczna wizualnie, przez spersonalizowanie reklam internetowych, do zaktualizowania opisów produktów oraz usług w ofercie i poprawie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Inne istotne elementy wizerunku firmy to:
- ciągłe rozbudowywanie bazy klientów i tym samym – posiadanych referencji;
- kreowanie reputacji eksperta, np. poprzez pojawianie się na ważnych branżowych wydarzeniach lub publikowanie eksperckich artykułów;
- monitoring opinii w Internecie, zapobieganie czarnemu PR-owi;
- podążanie za trendami i nowościami – stały rozwój zarówno kadry zarządzającej i pracowników, jak i infrastruktury IT oraz stosowanych technologii;
- przejrzystość prowadzonych działań – warto mówić jasno o celach firmy, jej misji oraz uznawanych wartościach, klient nie powinien mieć wątpliwości co do tego, czym zajmuje się przedsiębiorstwo;
- wygląd siedziby głównej, a w szczególności miejsc, w których organizowane są spotkania z klientami i partnerami biznesowymi;
- zaangażowanie w CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu);
- zorientowanie na potrzeby klienta – regularne okresowe badanie potrzeb i następnie – dostosowywanie do nich oferowanego produktu.
Last Updated on 3 lutego 2021 by 1 1