Relacja z drugiej edycji debaty „Digital People – cyfrowa transformacja biznesu”

7 października w hotelu Bristol w Warszawie mieliśmy przyjemność zorganizować klubową debatę skupiającą się na dwóch zagadnieniach: cyfrowa transformacja biznesu oraz praktyczna strona automatyzacji. Współorganizatorem debaty była firma Hexe Capital, a Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Cyfryzacji.

Moderatorem pierwszego panelu dyskusyjnego zatytułowanego „Cyfrowa transformacja biznesu” był Wiesław Paluszyński – Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji a do dyskusji zaproszeni zostali: Dariusz Kwieciński – Prezes Zarządu, Fujitsu Poland; Tomasz Uflewski – Enterprise Business Manager, East Europe w HMD Global; Juliusz Brzostek – Dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa, NASK PIB; Jacek Szczepański – Wiceprezes Zarządu, Atende SA; Michał Kanownik –  Prezes Zarządu ZIPSEE „Cyfrowa Polska”; Rafał Jaczyński – Regional Cyber Security Officer, CEE&Nordics, Huawei. Pierwszym poruszonym tematem była cyfrowa transformacja biznesu w najbliższej perspektywie czasu. Według panelistów epidemia koronawirusa niewątpliwie przyspieszyła proces transformacji, lecz z drugiej strony jest ona kapitałochłonna a w obecnej sytuacji firmy bardzo uważnie przyglądają się swoim budżetom. Na dzień dzisiejszy wydaje się, że firmy robią to co muszą a nie wychodzą przed szereg z nowymi inwestycjami, gdyż zwrot z inwestycji jest na horyzoncie zbyt odległym. Bardzo istotnym elementem akcelerującym transformację, na który zgodnie wskazali paneliści jest zmiana mentalności, czyli uświadomienie sobie, że cyfrowa transformacja jest koniecznością. Niestety w wielu przypadkach nadal jest to bariera efektywnej cyfrowej transformacji.

Kolejnym blokiem tematycznym była sieć 5G, której wartość bazuje nie na parametrach a na jej roli w połączeniu różnych ekosystemów wpływających bezpośrednio na gospodarkę. Wśród zalet sieci 5G poza większą przepustowością i małymi opóźnieniami wymienia się też możliwość połączenia dużej ilości urządzeń jednocześnie (do miliona urządzeń na 1 km2). Umożliwia to korzystanie z tej sieci lokalnie w bardzo precyzyjny sposób np. na potrzeby pojedynczych zakładów produkcyjnych duże przedsiębiorstwa w Niemczech instalują sieć 5G na ich obszarze. Podsumowując ten panel, mając w pamięci wszystkie możliwości i zagrożenia należy działać, poszukiwać i wykorzystać swoja szansę aby jej nie zaprzepaścić czekając na lepsze czasy.

Po panelu nadszedł czas na wystąpienie online autorstwa Piotra Skowrońskiego, Presales Director, SimplicITY pt. „Sztuczna Inteligencja – klucz do przyszłości czy taran marketingowy?”. Mówca w swojej prezentacji rozbił sztuczną inteligencję na jej elementy, czyli algorytm postępowania, procesor i dane oraz przedstawił mnogość przykładów algorytmów, które usprawniają codzienne życie i biznes.

Po tym wystąpieniu rozpoczął się drugi panel dyskusyjny pt. „Automatyzacja w praktyce”, którego moderatorem był Michał Pawlik – CEO, SMEO a do rozmowy zaproszeni zostali: Marcin Rybicki – Digital Communication Manager, Grupa Jeronimo Martins, Mariusz Pełechaty – CEO, Koda Bots, Bartosz Ziółko – CEO, Techmo Sp. z o.o. Praktyczna strona automatyzacji według panelistów to przede wszystkim upraszczanie pracy i zdobywania nowych informacji. Pomóc w tym mogą czatboty i voiceboty, które są w stanie bardzo efektywnie zautomatyzować komunikację. Może okazać się to niezbędne gdy dysponujemy intranetem z którego korzysta 70000 użytkowników i który ma 15 milionów odsłon. Takim właśnie intranetem zarządza największy prywatny pracodawca w Polsce, czyli sieć sklepów Biedronka. Aby dowiedzieć się ile trwa takie wdrożenie, jaki jest jego poziom skomplikowania i jakie obawy pojawiają się w jego trakcie zachęcamy do obejrzenia relacji video z wydarzenia pod tym linkiem.

Współorganizator: Hexe Capital

Patroni Honorowi: Ministerstwo Cyfryzacji, Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Patroni: Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Cyfrowyurząd.pl, Cyfrowa Polska

Partner Złoty: Huawei

Partnerzy: Atende, Fujitsu, Nokia, SimplicITy

Główny Patron Medialny: Manager Magazine