„Biznes Fair Play”, czyli jak nie my to kto? Zachęcamy do obejrzenia video z webinaru!

Za nami czwarty webinar organizowany przez Executive Club. W tych trudnych dla przedsiębiorstw czasach staramy się odpowiadać na potrzeby chwili, dlatego też postanowiliśmy zorganizować webinar „Biznes Fair Play”, który odbył się 29 kwietnia o godzinie 11:00. Transmisja wydarzenia odbyła się „na żywo” na naszej stronie, kanale YouTube oraz pozostałych kanałach społecznościowych – LinkedIn i Facebook. Video z webinarem jest już dostępne do obejrzenia w linku powyżej.

29 kwietnia mieliśmy przyjemność zorganizować czwarty webinar Executive Club – „Biznes Fair Play”. Transmisja „na żywo” miała miejsce na naszej stronie, na firmowym profilu na YouTube oraz na naszych kanałach społecznościowych – LinkedIn oraz Facebook.

Tematyka webinaru „Biznes Fair Play” skupiła się na aktywnościach, jakie podejmują przedsiębiorstwa, by pokazać solidarność biznesową. Wspólnie stawiliśmy czoła wyzwaniu, jakim jest kryzys gospodarczy spowodowany pandemią. Pokazaliśmy też, jak ważne są postawy etyczne i dawanie przykładu poprzez liderów, gdyż w trudnych czasach trzeba myśleć o innych oraz przede wszystkim grać „fair”. Zastanowiliśmy się też, jak dziś wygląda dobroczynność i etyka biznesu oraz jakie dobre praktyki można wdrożyć, by wesprzeć potrzebujących.

Poprzez nasze webinary chcemy wraz z zaproszonymi ekspertami zbudować bazę trwałej i przydatnej wiedzy. Zależy nam na kultywowaniu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, a także rozwijaniu kompetencji polskich przedsiębiorstw. Mają one na celu zainspirować firmy, które potrzebują pomocy oraz przedsiębiorców, którzy takiej pomocy mogą komuś udzielić. Praktykowanie uczciwego biznesu fair play ma ogromne znaczenie tak wcześniej, jak i w obecnej trudnej sytuacji, kiedy to gospodarka wisi na włosku wskutek pandemii koronawirusa.

Partnerem Głównym webinaru została firma Skanska, Partnerem Złotym firma Michelin a Partnerami firmy: Budimex, BOLIX i Pfizer.

W dyskusji udział wzięli:

  • Prof. Boleslaw Rok – Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego

  • Dr n. med. Dorota Hryniewiecka – Firlej – Prezes Zarządu, Pfizer Polska

  • Karolina Radziszewska – Wiceprezes ds. HR i Administracji CEE, Skanska CDE

  • Agata Trzcianowska – Dyrektor Personalna, Michelin Polska

  • Maciej Korbasiewicz – Prezes Zarządu, Bolix

  • Łukasz Kolano – Executive Director, Global Compact Network Poland

Eksperci poruszyli tematy takie jak:

  • Przestrzeganie zasad „biznes fair play” w zarządzaniu organizacją. Czy jest teraz szczególne ważne?

  • Rola lidera w kształtowaniu etyki biznesu i kultury opartej na wartościach.

  • Zaufanie najlepszą walutą. Dlaczego warto być uczciwym wobec kontrahentów?

  • Jaka jest istota i znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu?

  • Jakie są koszty społeczne i ekonomiczne biznesu nieodpowiedzialnego?

  • Jak dziś wygląda dobroczynność biznesu? Czy biznes powinien dać przykład dobrych praktyk we wsparciu potrzebujących w trudnych czasach?

W czasach pandemii COVID-19 szczególnie ważne jest, aby prowadzić uczciwy biznes. Społeczna odpowiedzialność biznesu daje korzyści w perspektywie długofalowej, co będzie miało ogromne znaczenie w przyszłości, gdy już opanujemy sytuację. Przedsiębiorcy powinni działać w oparciu o zasady „biznes fair play”, solidarnie wobec siebie oraz konsumentów. Taka wysoka etyka biznesu przysłuży się całemu społeczeństwu.