Diamenty Innowacji, to statuetki, które mają na celu uhonorowanie najlepszych przedsiębiorstw, wybitnych menedżerów i liderów biznesu, którzy wdrażają nowe technologie i innowacje. Laureaci muszą się również wyróżniać zaangażowaniem w rozwój gospodarczy kraju oraz odznaczać się szczególną dbałością o najwyższe standardy przywództwa.

KATEGORIE konkursowe

Podmiot wyróżniający się innowacyjnością w zakresie oferowanych produktów i usług finansowych przeznaczonych dla klientów indywidualnych lub biznesowych.

Podmiot wyróżniający się wysoką aktywnością w pracy nad nowymi produktami lub optymalizacją procesów w sektorze przemysłowym.

Podmiot wyróżniający się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu łańcuchem dostaw lub cyfryzacji i automatyzacji procesów logistycznych.

Podmiot wyróżniający się innowacyjnością w procesie wytwarzania, magazynowania, dystrybucji lub sprzedaży energii elektrycznej.

Podmiot wyróżniający się zaangażowaniem w prace badawczo-rozwojowe, opracowujący i wdrażający na rynek innowacyjne produkty farmaceutyczne.

Podmiot skutecznie wprowadzający wysokiej jakości innowacyjne produkty i technologie dla przemysłu chemicznego.

Podmiot oferujący produkt lub rozwiązanie technologiczne, które w znaczący sposób przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju ze szczególnym naciskiem na ochronę środowiska naturalnego.

Podmiot, który opracował nowy lub ulepszony produkt, różniący się znacząco od dotychczasowych wyrobów producenta, a także od rozwiązań o podobnej specyfice występujących na rynku.

Osoba wyróżniająca się wybitnymi osiągnięciami w zakresie budowania innowacyjnej organizacji i tworzenia warunków dla wdrożenia nowatorskich idei.

FINALIŚCI KONKURSU POPRZEDNIEJ EDYCJI

INNOWACJA ROKU: FINANSE

INNOWACJA ROKU: PRZEMYSŁ

INNOWACJA ROKU: LOGISTYKA

INNOWACJA ROKU: ENERGETYKA

INNOWACJA ROKU: FARMACJA

INNOWACJA ROKU: CHEMIA

INNOWACJA ROKU: EKOLOGIA

INNOWACJA ROKU: PRODUKT

Kapituła konkursu Diamenty Innowacji

Rafał Bednarek

Rafał Bednarek

Wiceprezes Zarządu, BIK

Magdalena Burzyńska

Magdalena Burzyńska

Dyrektor Zarządzająca,
Ayming Polska

Dyrektor Zarządzająca polskiego oddziału Ayming – międzynarodowej grupy doradczej wspierającej przedsiębiorstwa w optymalnym prowadzeniu działalności operacyjnej i zwiększaniu wyników finansowych. Z Ayming (dawniej Alma Consulting Group) związana od ponad 14 lat – najpierw jako Konsultant we Francji, a później Dyrektor Konsultingu w Polsce. Od 2011 nadaje strategiczny kierunek Ayming Polska. Zapewnia klientom profesjonalne wsparcie w pozyskiwaniu finansowania innowacji (ulga na badania i rozwój, IP Box, dotacje). Odpowiada za koncepcję i wdrożenie na polskim rynku rozwiązań ukierunkowanych na obniżenie opłat z tytułu podatku od nieruchomości i składki wypadkowej. Absolwentka Prawa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Zarządzania na Université Paris Dauphine, a także General Management Program w Harvard Business School w Bostonie.

Michał Janik

Michał Janik

Site Senior Director,
AstraZeneca Pharma Poland

Dariusz Jasak

Dariusz Jasak

Prezes Zarządu,
SEEN Technologie

Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej na Politechnice Łódzkiej. Studia podyplomowe w zakresie przetwarzania obrazów medycznych w University Hospital College w Londynie. Od 1991 związany z Siemens Sp. z o.o. gdzie pełnił funkcje Dyrektora Sprzedaży w Biurze Medycyny , a następnie Dyrektora Branży Industrial Solutions & Services. Odpowiedzialny za stworzenie oferty i potencjału wykonawczego „pod-klucz” rozwiązań Siemens dla przemysłu. W roku 2009 obejmuje stanowisko Prezesa Zarządu Veolia Water Technologies Sp. zo.o., będącej częścią francuskiego koncernu Veolia Environment. W roku 2019 pełni funkcję Prezesa Zarządu firmy SEEN Technologie Sp. z o.o. lidera na rynku uzdatniania wody i oczyszczania ścieków w Polsce.

Prof. dr hab. Michał Kleiber

Prof. dr hab. Michał Kleiber

Przewodniczący Rady Executive Club, Przewodniczący Polskiego Komitetu ds. Unesco, Kawaler Orderu Orła Białego

Jest specjalistą w zakresie zastosowań nowoczesnych technik komputerowych w badaniach naukowych, technice i medycynie. Zajmuje się także problematyką prorozwojowej polityki państwa, a w szczególności strategią rozwoju edukacji, nauki i innowacyjności gospodarki. Jest autorem bądź współautorem ponad 240 prac naukowych oraz 7 książek opublikowanych w wydawnictwach o światowej renomie.

Igor Matus

Igor Matus

Wiceprezes ds. Logistyki,
Grupa CCC

Igor Matus, ukończył studia magisterskie na Wydziale Biotechnologii Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (tytuł magistra-inżyniera), a także studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (tytuł magistra). Wieloletnie doświadczenie zarządcze zdobywał w firmach Nestle (2004-2007), Mondelez (2007-2018), oraz Beiersdorf (2018-2021). W wymienionych spółkach pełnił funkcje operacyjne w Łańcuchu Dostaw (Menedżer Operacyjny, Dyrektor Fabryki, Regionalny Menedżer Rozwoju Biznesu Polska-Rosja). W latach 2018-2021 zarządzał spółką Beiersdorf Polska sp. z o.o. pełniąc funkcję Prezesa Zarządu Spółki. Igor Matus posiada doświadczenie w zarządzaniu obszarem Łańcucha Dostaw oraz projektami strategicznymi mającymi na celu poprawę płynności finansowej spółek.

Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

Rektor, Akademia Leona Koźmińskiego

Profesor tytularny specjalizujący się w tematyce strategii transformacji cyfrowej organizacji, e-handlu oraz e-marketingu. Szczególnie interesuje się zmianami, jakie procesy digitalizacji wywołują w sektorze szkolnictwa wyższego. Jest również Dyrektorem Centrum Badań Transformacji Cyfrowej – CYBERMAN, członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum. Od 2020 roku pełni funkcję Prezydenta International Advisory Board francuskiej uczelni ISC Paris. W latach 2016-18 był członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek opublikowanych w najważniejszych czasopismach i wydawnictwach nauk o zarządzaniu w Polsce i na świecie, m.in. w Cambridge University Press, Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Polską Akademię Nauk. W latach 2012-2020 pełnił w Akademii Leona Koźmińskiego funkcję Prorektora ds. Współpracy Zagranicznej odpowiadając za całościową strategię umiędzynarodowienia oraz marketing uczelni. Jest także koordynatorem programu Koźmiński MBA Digital oraz studiów podyplomowych związanych z gospodarką cyfrową: Marketing Internetowy, Handel elektroniczny, Transformacja Cyfrowa Biznesu oraz Menedżer w Przemyśle 4.0. Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University (Wlk. Brytania), Soongsil University (Korea Płd.), Universidad del Pacifico (Peru), Univeristy of Reykjavik (Islandia). Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce. Grzegorz Mazurek ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarki elektronicznej, m.in. z Izbą Gospodarki Elektronicznej, Fundacją Digital Poland i Interactive Advertising Bureau. Realizował projekty m.in. dla takich marek jak: Nokia, Nikon, Polpharma, Egmont, PZU, Michelin, IKEA, Mars Corp., Vivus.

Dr hab. inż. Tomasz Nasiłowski

Dr hab. inż. Tomasz Nasiłowski

Prezes Zarządu,
INPHOTECH

Naukowiec, przedsiębiorca, wizjoner. Założyciel grupy InPhoTech i prezes zarządu spółki InPhoTech, wiodącej polskiej firmy technologicznej wdrażającej do przemysłu innowacyjne rozwiązania światłowodowe. Uzyskał tytuł doktora nauk fizycznych na Politechnice Warszawskiej(2000) i doktora habilitowanego na Uniwersytecie Jagiellońskim (2017). Przez ponad 10 lat pracował w Belgii jako profesor wizytujący na Wolnym Uniwersytecie Brukselskim (VUB). Współautor kilkunastu patentów, ponad 120 publikacji naukowych, kierownik i uczestnik blisko 40 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych i przemysłowych. Koordynator tematyki wykorzystania światłowodów w przemyśle w platformie europejskiej European Photonics Alliance. Był wiceprzewodniczącym Krajowych Inteligentnych Specjalizacji ds. fotoniki i konsultantem Banku Światowego w zakresie fotoniki. Ekspert w obszarze nowych technologii i propagator osiągnięć polskiej nauki na arenie międzynarodowej. Prelegent i ekspert podczas wielu polskich i zagranicznych konferencji naukowych oraz wydarzeń biznesowo-gospodarczych. Uhonorowany m.in. tytułem ‘Osobowość Innowacyjna 2016’ przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Piotr Paszczyk

Piotr Paszczyk

Prezes Zarządu,
APN Promise

Absolwent Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki na Uniwersytecie Warszawskim. Związany ze spółką APN Promise od początków jej istnienia. Ma ponad 25-letnie doświadczenie w branży IT, gdzie buduje rozwiązania w oparciu o oprogramowanie i sprzęt znanych, sprawdzonych producentów oraz usługi własne. Od roku 1992 odpowiedzialny za sprzedaż, od roku 1998 – Członek Zarządu, natomiast od roku 2008 – Prezes APN Promise Sp. z o.o. Od roku 2011 wraz ze zmianami w strukturze spółki sprawuje funkcję Prezesa APN Promise S.A. Obecnie zarządza całą grupą, która składa się z kilkunastu spółek, takich jak: APN Promise S.A., Sevenet S.A., TTS Company Sp. z o.o., RET-ALL Sp. z o.o., Predictes Sp. z o.o., Alterkom Sp. z o.o., Supremo Sp. z o.o. oraz APN ISV-HUB Sp. z o. o.

Marcin Petrykowski

Marcin Petrykowski

Prezesk Zarządu,
Atende

Obecnie pełni funkcję Prezesa Zarządu w Atende S.A., technologicznej grupie notowanej na GPW. Ponadto, jest doradcą globalnego funduszu Vauban Infrastructure Partners, wspierając strategię inwestycyjną na region Europy Środkowej i Wschodniej (CEE). Przed obecnymi rolami pracował w S&P Global, zarządzając całościowym biznesem w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) oraz wprowadził firmę do Polski i CEE. Rozpoczął karierę w bankowości korporacyjnej w Citibanku, a następnie pracował jako dyrektor wykonawczy w J.P. Morgan Corporate and Investment Bank w Londynie, gdzie odpowiadał za rynek niemiecki, rosyjski oraz CEE, jednocześnie pełniąc funkcję zastępcy dyrektora generalnego J.P. Morgan w Polsce. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze technologii i gospodarki cyfrowej oraz uznany za wiodący głos obszaru gospodarki cyfrowej, technologii, nowej gospodarki i rynków kapitałowych w Polsce i regionie CEE.

Dr hab. Piotr Płoszajski

Dr hab. Piotr Płoszajski

Wiceprzewodniczący Rady Przedsiębiorczości, Zarządzania i Innowacji, Emerytowany Profesor Szkoły Głownej Handlowej

Kierownik Katedry Teorii Zarządzania. Absolwent Uniw. Łódzkiego i Harvard B-School. Research Scholar w Sloan School, MIT. Był dyrektorem Inst. Filozofii i Socjologii PAN i Dyrektorem Generalnym PAN. Wykładowca na kilkudziesięciu uniwersytetach w Europie, USA, Japonii, Indiach i Nowej Zelandii; Visiting Prof. w Minneapolis, Wiedniu, Lwowie, Kijowie i Dortmundzie. Doradca korporacyjny. Członek rad nadzorczych.

Dr inż. Artur Pollak

Dr inż. Artur Pollak

Prezes Zarządu,
APA Group

Ekspert w zakresie komputerowych systemów sterowania. Przewodził realizacji kilkunastu projektów związanych z automatyzacją skomplikowanych procesów technologicznych, tworząc fabryki określane mianem Industry 4.0 w Europie i Chinach, współpracując z takimi koncernami jak: VW, GM, Daimler oraz Siemens. Był konsultantem technicznym podczas budowy fabryki VW Poznań, gdzie odpowiadał za standaryzację i optymalizację procesu produkcyjnego. Obecnie pełni rolę Prezesa Zarządu APA Sp. z o.o. i APA Innovative Sp. z o.o, jest także Członkiem Rady Programowej Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej.

Dr hab.  Aleksandra Przegalińska

Dr hab. Aleksandra Przegalińska

Profesor Akademii Leona Koźminskiego

Doktor habilitowana w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW. Obecnie jest Prorektorem ds Współpracy z Zagranicą oraz ESR w Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2016 prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Aktualnie Research Fellow w American Institute for Economic Research. W 2021 rozpocznie współpracę z Labour and Worklife Program na Harvardzie. Interesuje się rozwojem sztucznej inteligencji, przetwarzaniem języka naturalnego, uczeniem maszynowym, robotami społecznymi i technologiami ubieralnymi.

Beata Radomska

Beata Radomska

Prezes,
Executive Club

Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości. Ukończyła studia MBA. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menedżerskie. Pracowała w instytucjach finansowych: austriackiej firmie brokerskiej Allfinanz i Skarbiec Asset Management Holding. Od kilku lat związana z branżą doradztwa personalnego, w szczególności jako Managing Partner w Cigno Consulting, która prowadzi działalność z zakresu selekcji i rekrutacji oraz doradztwa personalnego. Pomysłodawczyni oraz Prezes Zarządu Executive Club, najbardziej elitarnej organizacji zrzeszającej top management. Odpowiada za strategię klubu, który integruje elity biznesowe oraz jest platformą wymiany poglądów i inspiracji dla najwyższej kadry menedżerskiej.

Prof. dr hab. Tomasz Szapiro

Prof. dr hab. Tomasz Szapiro

Polski Ekonomista oraz Rektor Szkoły Głównej Handlowej w latach 2012-2016

Magister fizyki (Uniwersytet Warszawski), doktor matematyki (Polska Akademia Nauk), habilitacja i profesura z ekonomii (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). Jest autorem lub współautorem wielu publikacji w Polsce i zagranicą – m.in. sześciu książek, współ-redaktorem naukowym rocznika Annals of Operations Research, ponad 100 artykułów i prac konferencyjnych zamieszczanych m.in. w Operations Research, IEEE Transactions on System Man and Cybernetics, European Journal of Operations Research. Aktywnie udziela się w konferencjach naukowych w kraju i zagranicą (prezentacje, moderacja i przewodniczenie sesjom, organizacja). Jest profesorem wizytującym w School of Business na Carleton University i w Department of Computer Science na University of Ottawa w Kanadzie. Przewodniczący Interdyscyplinarnego Zespołu MNISZW ds. Młodych naukowców, Przewodniczący Stypendialnej Kapituły „Polityki”. Laureat subsydium “Mistrz” Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Dwukrotnie prestiżowa nagroda Canadian Executive MBA Program for Excellency in Teaching.

Prof. dr hab. inż. Jan Szmidt

Prof. dr hab. inż. Jan Szmidt

Rektor Politechniki Warszawskiej (w latach 2012–2020), Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki

jest Absolwentem Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, elektronikiem, profesorem nauk technicznych. Rektor Politechniki Warszawskiej w kadencjach 2012–2016 i 2016–2020. W latach 2002-2005 był Prodziekanem, zaś w latach 2008-2012 Dziekanem Wydziału Elektroniki Technik Informacyjnych. Na tej samej uczelni doktoryzował się, a potem uzyskał stopień doktora habilitowanego. Otrzymał także tytuł profesora nauk technicznych. Jest współautorem i autorem dwóch monografii i dziesięciu rozdziałów w książkach polsko i anglojęzycznych, w tym: NATO ASI Series, Kluwer Academic Publishers i Elsevier oraz ponad 580 publikacji naukowych, z czego ponad 100 artykułów w takich czasopismach jak: Diamond Related Materials, Journal of Crystal Growth, Chaos Solutions & Fractals, Solid State Electronics i Surface Science oraz prawie 200 referatów na międzynarodowych konferencjach naukowych. Jest współautorem lub autorem 14 zgłoszeń patentowych oraz ponad 50 raportów z realizacji projektów badawczych. Został nagrodzony nagrodą Wydziału IV Nauk Technicznych PAN oraz wieloma nagrodami Rektora Politechniki Warszawskiej, otrzymał także nagrody na targach innowacji i wynalazków w Pittsburgu, Londynie, Budapeszcie i Damaszku.

Dr hab. Piotr Wachowiak,  prof. SGH

Dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH

Rektor, Szkoła Główna Handlowa

Od 26 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach, m.in. był zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa-Śródmieście, Dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa-Centrum oraz zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członkiem Zarządu Dzielnicy i Kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce zarządzania ludźmi w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi badania naukowe na temat: polityki personalnej w przedsiębiorstwach działających w Polsce, negocjacji, pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, MBA i podyplomowych. Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadr menedżerskich.

Marta Wojciechowska

Marta Wojciechowska

Prezeska Zarządu,
Fiberhost

Prof. dr hab. inż. Adam Woźniak

Prof. dr hab. inż. Adam Woźniak

Prorektor ds. Rozwoju,
Politechnika Warszawska

Profesor nauk technicznych, wykładowca akademicki i naukowiec specjalizujący się w metrologii współrzędnościowej. Prorektor ds. Rozwoju Politechniki Warszawskiej w kadencji 2020–2024. W latach 2012–2020 pełnił funkcję Dyrektora Instytutu Metrologii i Inżynierii Biomedycznej, potem Dziekana Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. W latach 2005–2006 pracował jako visiting professor w Polytechnique de Montréal w Kanadzie. Autor ponad 150 publikacji naukowych, w tym 2 monografii oraz kilkudziesięciu artykułów w prestiżowych międzynarodowych czasopismach. Organizator i kierownik kilkunastu projektów innowacyjnych i badawczych, realizowanych również we współpracy z polskimi przedsiębiorstwami. Wypromował 6 doktorów nauk technicznych oraz kilkudziesięciu magistrów i inżynierów. Członek Rady Metrologii, ekspert Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, a także wielu innych instytucji.

Kontakt

Współpraca Partnerska:
Mirosław Witkowski
miroslaw.witkowski@executiveclub.pl
tel: +48 510-105-474

Karla Głodek
karla.glodek@executiveclub.pl
tel: +48 530-306-046

Uczestnictwo:
Małgorzata Topolska
malgorzata.topolska@executiveclub.pl
tel: +48 570-105-450

Media i Patronaty:
Anastazja Lach
anastazja.lach@executiveclub.pl
tel: +48 509-031-577