ses baner v2
spotkania z biznesem

Dotrzyj do czołowych przedstawicieli biznesu 

możliwości

Wykorzystaj możliwości jakie daje konferencja promocji własnych produktów i usług 

dzielimy się wiedzą

Podziel się zdobytą wiedzą i doświadczeniem

wiedza

Zwróć uwagę biznesu na konkretny temat lub zagadnienie

Program

KONFERENCJA: dzień 1 (30 maja)

Temat wystąpienia: “Czy widać już granicę wzrostu gospodarczego?”

  • Osiągnięcie celów klimatycznych poprzez zaangażowanie całego sektora finansowego. Jak zwiększyć skalę inwestycji przyjaznych środowisku dzięki zielonym produktom finansowym?

  • Transformacja sektora bankowego w kierunku zrównoważonych modeli finansowania. Czy banki czeka zmiana strategii, modeli biznesowych, a nawet konstrukcji produktów finansowych?

  • Istniejące uwarunkowania i regulacje – kluczowe trendy, planowane zmiany, nowe instrumenty mające wpływ na dostępność zielonego finansowania dla firm.

  • Zielone Obligacje – ramy regulacyjne emisji zielonych obligacji. Kto emituje, kto inwestuje? Jak wygląda dziś rynek zielonych obligacji?

  • Zrównoważona produkcja – jak zmniejszać negatywne oddziaływanie na środowisko na każdym etapie wytwarzania produktu?

  • Innowacyjne technologie oraz nowoczesne systemy w gospodarce odpadami i recyklingu.

  • Odpowiedzialny łańcuch dostaw. Czy wprowadzanie systemów monitorowania w logistyce pozwala obniżyć ślad węglowy?

  • Cyfryzacja a gospodarka o obiegu zamkniętym. Kluczowe czynniki ułatwiające wdrażanie zrównoważonych rozwiązań dzięki nowym technologiom.

  • Przedsiębiorczy w każdym wymiarze. Jak biznes zmobilizował siły by walczyć z największym kryzysem humanitarnym w Europie XXI wieku?
  • Jak powinna się rozkładać odpowiedzialność miedzy inicjatywami rządowymi, a prywatnymi? W jakim stopniu na biznesie spoczywa obowiązek naprawiania świata?
  • Współpraca partnerska biznesu i NGO na przykładzie kryzysu z uchodźcami. Jak pojedyncze działania przeobrazić w systemowe?
  • Zaangażowany społecznie pracownik to dobry pracownik? Jak CSR, w tym aktywny wolontariat wpływa na lojalność wobec organizacji?
  • Rola producentów nawozów w redukcji negatywnego wpływu globalnego ocieplenia i zmian klimatycznych na produkcję rolną.

  • Rozwój technologii innowacji przyjaznych środowisku w największych koncernach chemicznych. Czy nowoczesna chemia może działać na rzecz ochrony środowiska?

  • Trendy konsumenckie a produkcja żywności. Tworzenie zrównoważonego systemu żywnościowego w ramach strategii „od pola do stołu”.

  • Wspieranie nowej strategii leśnej przez ochronę i utrzymanie zdrowych lasów. Czy sadzenie lasów pomaga redukować ślad węglowy?

DIAMENTY SUSTAINABLE ECONOMY

KONFERENCJA: dzień 2 (31 maja)

  • Na czym polega racjonalne wykorzystanie surowców i zarządzanie zasobami w świetle GOZ?
  • Jak minimalizować ilości wytwarzanych odpadów na każdym etapie procesu produkcji oraz jak najbardziej efektywnie je zagospodarować?
  • Proekologiczne rozwiązania technologiczne racjonalnego wykorzystania materiałów i odpadów, surowce z odpadów – przykłady i dobre praktyki.
  • Co z plastikiem? Innowacje w GOZ we wprowadzaniu tworzyw biodegradowalnych jako alternatywy dla tradycyjnych tworzyw polimerowych.
  • Polityka proekologiczna w polskiej branży energetycznej. Jakie kroki muszą podjąć przedsiębiorstwa z sektora energetycznego by realizować cele klimatyczne?

  • Malejące złoża zasobów naturalnych a energetyka odnawialna. Które technologie pozwolą na zmniejszenie eksploatacji zasobów naturalnych i oszczędność kosztów ?

  • Waste to Energy najciekawsze wdrożenia i przykłady dobrych praktyk w zakresie wykorzystania odpadów do produkcji energii i ciepła.

  • Efektywność energetyczna w biznesie. Jak kontrolować zużycie energii, wprowadzić większy udział paliw alternatywnych i oszczędzać energię?

  • Innowacje dla miast bez smogu. Nowoczesne technologie w koncernach budowlanych na rzecz czystego powietrza w mieście.

  • Jak nowe rozwiązania technologiczne w budownictwie pomagają redukować negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne i mieszkańców?

  • Energooszczędność fundamentem współczesnych projektów. Jak redukować straty energii dzięki inteligentnym technologiom?

  • Gospodarka obiegu zamkniętego w budownictwie. Jakie działania regulacyjne i pozaregulacyjne powinny zachęcać do recyklingu materiałów budowlanych?

Goście Specjalni

Prof. Guy Standing

Prof. Guy Standing

Ekonomista, wykładowca na University of London, członek Academy of Social Sciences

był profesorem bezpieczeństwa ekonomicznego na University of Bath i profesorem ekonomii pracy na Monash University, był również dyrektorem programu bezpieczeństwa społeczno-ekonomicznego w Międzynarodowej Organizacji Pracy ONZ. Jest współzałożycielem i honorowym współprzewodniczącym Basic Income Earth Network. Napisał między innymi A Precariat Charter: From Denizens to Citizens (2014); The Precariat: The New Dangerous Class (2011), Workafter Globalization: Building Occupational Citizenship (2009) oraz Basic Income – A Transformative Policy for India (2015).

Prof. Witold Orłowski

Prof. Witold Orłowski

Ekonomista, wykładowca Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej

Założyciel Niezależnego Ośrodka Badań Ekonomicznych NOBE, 2002-05 szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, wykładowca z dziedziny makroekonomii, autor wielu książek naukowych i publikacji w tej dziedzinie. Od 2003 r. pełni funkcję Dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Kamil Wyszkowski

Kamil Wyszkowski

Przedstawiciel i Dyrektor Wykonawczy, United Nations Global Compact Network Poland

Prawnik, specjalista prawa międzynarodowego. W latach 2009-14 był dyrektorem biura UNDP w Polsce. Od 2004 roku krajowy przedstawiciel i Dyrektor Generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce. Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE.

Masz pytania?

Zapraszamy do kontaktu:

phone-call 60x
tel: +48 510-105-474

Zobacz jak wyglądało to w latach ubiegłych

Prelegenci

PANEL 1: Zielone finansowanie

Jacek Kubas

Jacek Kubas

Zastępca Dyrektora w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju

Ewa Mochocka

Ewa Mochocka

Associate Partner, EY-Parthenon

Ewa świadczy usługi z zakresu pozyskania finansowania oraz restrukturyzacji. Posiada blisko 20- letnie doświadczenie w zakresie doradztwa finansowego w szczególności w obszarze pozyskania finansowania oraz restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw. W swojej karierze Ewa doradzała przy wielu procesach pozyskiwania finansowania, w tym transakcjach finansowania projektów typu greenfield i brownfield, a także procesach restrukturyzacji, obsługując klientów z różnych branż, takich jak w szczególności energetyka (w tym projekty związane z energetyką odnawialną), infrastruktura, produkcja, handel detaliczny, dystrybucja czy usługi finansowe. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada certyfikaty ACCA i PMP.

Łukasz Pobudejski

Łukasz Pobudejski

Dyrektor Departamentu Finansowania Strukturyzowanego, BNP Paribas

Michał Popiołek

Michał Popiołek

Prezes Zarządu, mInvestment Banking

Absolwent finansów i bankowości w SGH oraz IESE Business School w Barcelonie. Od 25 lat jest związany z obszarem bankowości inwestycyjnej ( Bank Handlowy i Polski Bank Inwestycyjny). Z mBankiem związany od 22 lat , gdzie od 2008 pełnił funkcje Dyrektora Departamentu Finasowania Strukturalnego i Mezzanine. Ponadto, członek Rady Nadzorczej mBanku Hipotecznego oraz Prezes mInvestment Banking S.A. Od 2017 zarządza pionem Bankowości Globalnej i Inwestycyjnej

Andrzej Stosio

Andrzej Stosio

Partner, Współkierujący Departamentem Bankowości i Finansów, Kancelaria Clifford Chance

Andrzej Stosio jest adwokatem. Specjalizuje się w bankowości i rynkach kapitałowych, z perspektywy transakcyjnej i regulacyjnej. Doradzał licznym instytucjom finansowym i korporacjom w zakresie różnych rodzajów finansowania, w tym w związku z finansowaniami z elementami ESG. Doradzał również w związku ze skomplikowanymi restrukturyzacjami zadłużenia, emisjami obligacji, produktami rynków finansowych, systemami clearingowymi i rozliczeniowymi, zabezpieczeniami, zarządzaniem ryzykiem kredytowym oraz liniami gwarancyjnymi. Według niezależnych międzynarodowych rankingów kancelarii prawnych, w tym Chambers Global, Chambers Europe, Legal 500 EMEA oraz IFLR1000, Andrzej należy do grona wiodących prawników w sektorze bankowości i finansów, dłużnych rynków kapitałowych oraz restrukturyzacji i upadłości w Polsce.

Paweł Strączyński

Paweł Strączyński

Wiceprezes Zarządu, Pekao SA

Paweł Strączyński jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydziału Gospodarki Narodowej, kierunku: finanse i bankowość oraz Master of Business Administration – Executive MBA o specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu Tauron Polska Energia S.A. oraz był Członkiem Rady Zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Wcześniej był Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych w PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Pracował także w zarządach m.in.: Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., ZOWER Sp. z o.o., PGNiG Termika Energetyka Przemysłowa S.A., Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. w Jastrzębiu-Zdroju i Polskiej Grupy Biogazowej S.A.

PANEL 2: Biznes dla ochrony klimatu

Dominik Budny

Dominik Budny

Specjalista ds. Komunikacji Europa Centralna, Nordkalk

Tomasz Gontarz

Tomasz Gontarz

Członek Zarządu PKP Intercity S.A., Doradca społeczny Prezesa Rady Ministrów ds. transportu i infrastruktury

Pełnił stanowisko kierownicze w Ministerstwie Infrastruktury, gdzie był odpowiedzialny za projekty kolejowe, m.in. za Program Kolej+ oraz Program Przystankowy. Wcześniej m.in. pracował jako prawnik w PKO Banku Polskim S.A. Od 2018 roku społeczny Pełnomocnik Wojewody Lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej. Od marca 2021 roku społeczny Doradca Prezesa Rady Ministrów ds. infrastruktury i transportu. Od września 2020 roku w PKP Intercity pełni funkcję Członka Zarządu ds. strategii i rozwoju.

Wiesław Hałucha

Wiesław Hałucha

Prezes Zarządu Alventa SA

Absolwent Wydziału Zarządzania na Akademii Ekonomicznej, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Grupą Kapitałową na SGH w Warszawie oraz studiów MBA na Uniwersytecie Minnesota. Od 2003 roku związany zawodowo z „Alventa” S.A. Twórca Grupy Kapitałowej „Alventa Invest”. Radca w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Krakowie.

Monika Morawiecka

Monika Morawiecka

Prezes Zarządu, PGE Baltica

Od 2006 roku związana z PGE. W lutym 2019 roku została Prezesem Zarządu PGE Baltica, spółki z Grupy Kapitałowej PGE koordynującej budowę pierwszych morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Od 2010 roku, pełniąc funkcję dyrektora Departamentu Strategii, odpowiadała za strategię całej Grupy Kapitałowej, była odpowiedzialna za analizy otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego PGE oraz proponowanie długoterminowych planów rozwoju Grupy zarówno w zakresie energetyki konwencjonalnej, jak i OZE. W latach 2013-2018 była także członkiem Rady Zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej, wiodącej organizacji sektora energetycznego w Polsce. Wcześniej pracowała m.in. w firmach doradczych, realizując różnorodne projekty w sektorze elektroenergetycznym, gazowym i ciepłowniczym. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość, a także posiadaczką międzynarodowego dyplomu Master of International Management, przyznawanego przez europejskie stowarzyszenie szkół ekonomicznych CEMS.

Dr hab. Mikołaj Pindelski

Dr hab. Mikołaj Pindelski

Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie

Marcin Ujejski

Marcin Ujejski

Prezes Zarządu, Blue Timber

PANEL 3: Zrównoważone rolnictwo i produkcja żywności

Grzegorz Brodziak

Grzegorz Brodziak

Dyrektor Zarządzający, Goodvalley

Łukasz Dominiak

Łukasz Dominiak

Dyrektor ds. Public i Government Relations, Animex Foods

Marek Łuczak

Marek Łuczak

Prezes Zarządu, Syngenta Polska

Prof. dr hab. Roman Niżnikowski

Prof. dr hab. Roman Niżnikowski

Członek Państwowej Rady Ochrony Środowiska, Katedra Hodowli Zwierząt, Instytut Nauk o Zwierzętach, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Nauki rolnicze, zootechnika i rybactwo, ochrona i pielęgnacja środowiska (w tym krajobrazu), systemy chowu, genetyczne i środowiskowe uwarunkowania produkcji zwierzęcej. Studia ukończył w 1977 roku w SGGW. Stopień doktora r. 1981, dr hab. w r. 1989, tytuł profesora w r. 1996. Był promotorem w 13 przewodach doktorskich, 93 magisterskich. Od 2015 r. jest członkiem Rady Nadzorczej NFOŚiGW (od 20.11.2015 do 24.02.2020 jej przewodniczący). W latach 2017-2018 był członkiem Rady Nadzorczej WFOŚiGW w Lublinie. Od 2017 r. jest przewodniczącym Rady Naukowej IOŚ – PIB, członkiem Rady Naukowej IZ – PIB oraz Rady Naukowej IUNG – PIB. Od 2021 r. jest członkiem PROŚ . Kierował 24 projektami. Jest autorem 604 publikacji. Posiada odznaczenia państwowe, resortowe oraz statuetki okolicznościowe.

Jakub Olipra

Jakub Olipra

Ekonomista w Credit Agricole Bank Polska

Absolwent ekonomii w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Od 2015 r. ekonomista w Departamencie Analiz Makroekonomicznych banku Credit Agricole, gdzie odpowiada za analizy dotyczące sektora rolno-spożywczego. W 2016 r. został wyróżniony w konkursie Narodowego Banku Polskiego na najlepsze propozycje reform polskiej gospodarki za pracę pt. „Uwolnić potencjał polskiej wsi”. Laureat czołowych miejsc w konkursie Rzeczpospolitej na najcelniejsze prognozy cen surowców rolnych.

Tomasz Piszczatowski

Tomasz Piszczatowski

Manager Segmentu Rolnictwo, Lafarge Polska

Tomasz Piszczatowski , Kierownik Segmentu Rolnictwo, związany z Lafarge od 2008. Poprzednio pełnił funkcję Kierownika ds. Kluczowych Klientów oraz Specjalisty ds. Sprzedaży Produktów Agrarnych w Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z o.o. Obecnie zarządza również segmentem nawozów w Polcalc – czołowego producenta nawozów wapniowych należącego do Lafarge w Polsce. Ukończył studia z zakresu ochrony środowisku na Politechnice w Białymstoku.

PANEL 4: Gospodarka obiegu zamkniętego

Robert Daniluk

Robert Daniluk

Dyrektor ds. Jakości, Bezpieczeństwa i Zrównoważonego Rozwoju, Lyreco Polska

Doktor nauk ekonomicznych. Absolwent UMCS w Lublinie i Politechniki Warszawskiej. Zdobywał doświadczenie w obszarze zarządzania i organizacji w BRE Banku (mBank) oraz Inter Polska. Z firmą Lyreco Polska związany od 2004, wchodząc w skład kadry zarządzającej spółki. Odpowiedzialny za obszary zarządzania jakością, bezpieczeństwa oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Równolegle do aktywnego życia zawodowego, realizuje się jako wykładowca uniwersytecki w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Systemów Zarządzania. Czynnie reprezentuje Lyreco Polska SA w organizacjach i stowarzyszeniach takich jak: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Executive Club, Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej oraz Komisjach ds. CSR w Ministerstwie Rozwoju oraz Środowiska. Prywatnie pasjonuje się czytaniem i słuchaniem książek oraz zdrowym trybem życia. Aktywny sportowo: pływa, gra w tenisa, chodzi. Do rozwijania aktywności fizycznej zachęca także pracowników firmy.

Władysław Grochowski

Władysław Grochowski

Prezes i współwłaściciel, Arche SA

Absolwent szkoły filmowej , urodzony optymista kochający ludzi i świat. Tworzy polską sieć ( kolekcję) hoteli, głównie w obiektach zabytkowych. Na każdy jest inny pomysł. Łączenie elementów starych z nowoczesnymi powoduje, że powstaje nowa wartość, nowe życie obiektu, a gość otrzymuje pozytywne emocje. Stara się aby to co robi miało sens, a praca sprawiała mu przyjemność. Podejmuje się trudnych projektów, co daje wiele siły , ale uczy również pokory. Mówi, że we wszystkim ma dużo szczęścia. W życiu, w firmie, w relacjach pomaga mu zaufanie. Pracownicy i klienci firmy obdarzają go zaufaniem, a on stara się nikogo nie zawieść. Uważa, że wszyscy ludzie są uczciwi, tak ich odbiera i oni tacy są. Przewodnim jego hasłem, które wprowadził również do firmy „Arche” jest: łączymy sprzeczności, ufamy wszystkim, zmieniamy siebie. Z żoną Leną założyli Fundację Leny Grochowskiej, która zapewnia mieszkania i pracę dla repatriantów z Kazachstanu. Fundacja organizuje również konkursy sztuki nieprofesjonalnej „szukamy Nikifora”, plenery i wystawy malarstwa, kolonie dla dzieci z Ukrainy, oraz pracę dla osób niepełnosprawnych w pracowniach ceramicznej i krawieckiej.

Iwona Jacaszek-Pruś

Iwona Jacaszek-Pruś

Dyrektorka ds. korporacyjnych, Kompania Piwowarska SA

Od 2017 roku dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej SA odpowiadająca za całokształt działań public relations firmy, członek zespołu zarządzającego firmą. W latach 2003 – 2016 odpowiadała za podobny obszar będąc członkiem zespołu zarządzającego Coca-Cola HBC Polska. Zdobywała także doświadczenie zawodowe w British-American Tobacco Polska, w agencji Burson-Marsteller, w Gdańskim Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową oraz w firmie ABC Consulting. Prowadziła ponadto wykłady z zakresu strategii marketingowych oraz zintegrowanej komunikacji marketingowej w Canadian International Management Institute. Jest absolwentką Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim. Pełni funkcję wiceprzewodniczącej Komitetu Wykonawczego Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. W latach 2004 – 2016 członek Zarządu, od 2010 roku pełniąc funkcję wiceprezesa Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców. W latach 2003-2016 członek Rady Nadzorczej Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA, od 2006 pełniąc rolę Przewodniczącej Rady.

Monika Michalska

Monika Michalska

Commercial Manager, Geocycle Polska

Monika Michalska od 8 lat w strukturach Lafarge w Polsce, specjalizuje się w paliwach alternatywnych i tematyce odpadowej. W Geocycle odpowiada za zakup paliw alternatywnych oraz odpadów dla Cementowni Małogoszcz i Cementowni Kujawy. Jest absolwentką Inżynierii Środowiska na AGH w Krakowie i studiów podyplomowych Akademii Finansów i Biznesu Vistula oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Doświadczenie zdobywała m.in. w Ministerstwie Środowiska w dep. Gospodarki odpadami, gdzie poznała specyfikę branży od strony regulacyjnej i administracyjnej. W social mediach znana jako Pani od odpadów, gdzie prowadzi działalność edukacyjną nt. segregacji odpadów i racjonalnego podejścia do ekologii.

Artur Michalski

Artur Michalski

Zastępca Prezesa Zarządu, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Mgr inż. Artur Michalski jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Częstochowskiej (1999). Ukończył specjalistyczne studia podyplomowe, m.in. Międzyuczelniane Podyplomowe Studium Oceny i Wyceny Zasobów Przyrodniczych SGGW i SGH, Podyplomowe Studium Kompensacje Przyrodnicze Natura 2000 (SGGW), a także Studium Relacje Międzynarodowe i Dyplomacja oraz Podyplomowe Studium Polityka Ochrony Środowiska – Ekologia i zarządzanie. Jest autorem lub współautorem kilkunastu publikacji naukowych, a także działa społecznie w organizacjach ekologicznych, m.in. w Stowarzyszeniu na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju Polski.

Michał Mikołajczyk

Michał Mikołajczyk

Prokurent, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA

prawnik, wolontariusz i pracownik Polskiego i Międzynarodowego Czerwonego Krzyża, studia podyplomowe w zakresie CSR na Akademii L. Koźmińskiego. Od 2004 roku związany z Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. Autor wielu projektów i akcji promujących segregację odpadów i świadome zakupy np. ogólnopolskiej kampanii „Dzień bez Śmiecenia”. Organizator przedsięwzięć z zakresu „zielonego CSR-u” prowadzonych wspólnie przez przedsiębiorców, samorząd, firmy gospodarki odpadami, organizacje pozarządowe. Od 2009 roku dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, od 2014 prokurent. Uczestnik prac nad Circural Economy Package prowadzonych przez BusinessEurope w Brukseli oraz nad koncepcją gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w Polsce. Prelegent i panelista licznych konferencji i seminariów dotyczących m.in. Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta i Agendy ONZ 2030.

Prof. Bolesław Rok

Prof. Bolesław Rok

Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego

Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego. Od trzydziestu lat związany z biznesem jako przedsiębiorca i doradca. Współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm dla Dziennika Gazety Prawnej, koordynator międzynarodowych projektów z zakresu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pełnomocnik Zarządu ds. etyki w PGNiG SA. Członek m.in. Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka, Komisji Sędziowskiej Polish National Sales Awards, konkursu Dyrektor Marketingu Roku, Rady Nadzorczej mFundacji, Rady Programowej United Nations Global Compact, Sieci Sensownego Biznesu.

Nie czekaj

Promocyjna cena EARLY BIRD tyko do końca kwietnia

konkurs ses

Diamenty Sustainable Economy to forma zaprezentowania i uhonorowania firm za wybitne osiągnięcia w działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz budowania zaangażowania, lojalności i satysfakcji pracowników. Statuetkami nagradzane są spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi. Celem konkursu jest wyróżnienie podmiotów, które na co dzień promują etyczne działania, będąc wzorem dla swoich współpracowników, klientów i kontrahentów.

Kategorie Konkursowe

Podmiot, który swoimi działaniami zwiększa wydajność produkcji przy równoczesnym ograniczeniu zużycia surowców i wywierania negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne.

Podmiot promujący działania prowadzące do rozwoju zrównoważonego budownictwa i realizujący inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi, działając w duchu zielonego budownictwa.

Podmiot realizujący inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi, działający w duchu minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.

Podmiot, który wprowadził na rynek produkt, usługę lub rozwiązanie technologiczne o nowatorskim charakterze, które w znaczący sposób przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

Podmiot, który poprzez podejmowane działania ogranicza emisję CO2 w procesie produkcyjnym, transporcie lub zużyciu energii dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii, gospodarkę obiegu zamkniętego lub zwiększenie efektywności energetycznej.

Podmiot specjalizujący się w doradztwie z zakresu implementacji rozwiązać przyczyniających się do wzrostu ochrony środowiska i zasobów naturalnych, wyróżniający się najwyższymi standardami usług prawnych.

Podmiot oferujący usługi, które mają na celu łączenie ekologicznych i społecznych aspektów finansowania, przy jednoczesnym uwzględnieniu długofalowych efektów zarówno dla klientów, jak i społeczeństwa jako całości.

Podmiot, wykazujący dbałość o pracowników, realizujący działania prospołeczne i dobroczynne, który wyróżnia się wysokimi standardami zachowań biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem prawości i uczciwości.

Podmiot, który wyróżnia się wysokimi standardami zachowań biznesowych i moralnych, ze szczególnym uwzględnieniem prawości i uczciwości, będący wzorem dla swoich współpracowników, klientów i kontrahentów.

Osoba zarządzająca i wyróżniająca się wybitnymi osiągnięciami w zakresie budowania zaangażowania firmy w działania mające na celu rozwój zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu.

Kapituła konkursu POPRZEDNIEJ EDYCJI

Andrzej Stanisław Augustyński

Andrzej Stanisław Augustyński

Przewodniczący Zarządu, Stowarzyszenie SIEMACHA

Inicjator powstania i Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia SIEMACHA, organizacji pożytku publicznego, działającej w zakresie wychowania, sportu i terapii; Prezes Zarządu Fundacji DEMOS; członek międzynarodowej organizacji Ashoka zrzeszającej przedsiębiorców społecznych. Od 1986 r. współpracuje z organizacjami społecznymi na Malcie. Jest znawcą i promotorem kultury maltańskiej. Od 1999 r. związany z krakowskim samorządem jako koordynator Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przestępczości Młodzieży, pełnomocnik i doradca społeczny Prezydenta Miasta Krakowa ds. Młodzieży. W latach 2001 – 2011 członek Rady Duszpasterskiej Archidiecezji Krakowskiej. W 2000 r. wspólnie z ojcem Kazimierzem Augustyńskim rozpoczął budowę wielofunkcyjnego kompleksu dla dzieci w Odporyszowie, w ramach którego działają: dom dziecka, placówka wsparcia dziennego, ośrodek wakacyjny i nowoczesne centrum sportowe. Ks. Andrzej Augustyński jest laureat wielu nagród i odznaczeń m.in. otrzymał nagrodę w plebiscycie Krakowianin Roku 2014 w kategorii „Społeczeństwo”. W 2014 przyznano mu Nagrodę Grand Prix Amicus Hominum, Pro Publico Bono oraz medal „Zasłużony dla Województwa Małopolskiego Palatinatus Poloniae Minoris Meriti”. W 2012 roku otrzymał Medal św. Jerzego przyznany przez redakcję „Tygodnika Powszechnego”. W 2009 roku za wybitne zasługi w działalności na rzecz osób potrzebujących pomocy, za osiągnięcia w pracy zawodowej i społecznej został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest autorem książek „Coca kocha colę”, „Czyja jest socjoterapia?”, „Wędrowiec” a także inicjatorem i wydawcą „Dziennikarstwo i polityka” oraz „Jan Wnęk. Między niebem a ziemią”.

Katarzyna Byczkowska

Katarzyna Byczkowska

Prezes Zarządu, BASF Polska

Ukończyła studia na Politechnice Wrocławskiej (Magister inżynierii chemicznej) oraz studia MBA na Uniwersytecie w Calgary. Przez 10 lat pracowała dla Dow Chemical na różnych stanowiskach w Warszawie i Londynie, a karierę w BASF rozpoczęła w 2005 roku jako Kierownik Sprzedaży na Europę Północną, w Wielkiej Brytanii. Następnie pełniła funkcje komercyjne w Ludwigshafen, w Niemczech (2006-2007) oraz w Warszawie, gdzie objęła stanowisko Dyrektora Handlowego EUC i Rosji (2008-2012). W latach 2013-2017 została oddelegowana do Barcelony, gdzie pełniła rolę Vice President, Sales & Regional Market Development Iberia. Lata 2017-18 spędziła we Wiedniu jako Head of Controlling and Projects na Europę Centralną. Po powrocie do Polski w maju 2018 roku Katarzyna Byczkowska objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej BASF Polska, spółki, która jest wśród największych krajowych oddziałów koncernu BASF w Europie. Obecnie BASF Polska to ponad 870 pracowników i blisko 860 milionów EURO obrotu (2019).

Wiesław Hałucha

Wiesław Hałucha

Prezes Zarządu Alventa SA

Absolwent Wydziału Zarządzania na Akademii Ekonomicznej, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Grupą Kapitałową na SGH w Warszawie oraz studiów MBA na Uniwersytecie Minnesota. Od 2003 roku związany zawodowo z „Alventa” S.A. Twórca Grupy Kapitałowej „Alventa Invest”. Radca w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Krakowie.

Wojciech Hann

Wojciech Hann

Prezes Zarządu,
Bank Ochrony Środowiska SA

Wojciech Hann koordynuje działalność banku oraz nadzoruje obszar zarządczy. Absolwent studiów fizyki teoretycznej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów MBA (finanse) na University of Rochester (USA). Ma 25-letnie doświadczenie w bankowości inwestycyjnej i finansowaniu przedsiębiorstw. Doradzał przy pięćdziesięciu transakcjach w sektorze energetycznym, bankowym, maszynowym, budowlanym i innych, w Polsce i zagranicą. W latach 2016 - 2019 był członkiem Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego, nadzorującym Obszar Sprzedaży i Produktów. W 2016 roku był dyrektorem zarządzającym departamentu rynków kapitałowych Ipopema Securities. Wcześniej, jako Partner w Deloitte, był odpowiedzialny za tworzenie i realizację projektów doradztwa w zakresie fuzji i przejęć w Europie Środkowej w sektorze energetycznym. Pracował w UniCredit Markets & Investment Banking / CA IB , gdzie pełnił między innymi funkcję dyrektora departamentu Energy&Utilities.

Prof. Michał Kleiber

Prof. Michał Kleiber

Wiceprezes Europejskiej Akademii Nauk i Sztuk, Prezydent międzynarodowej organizacji The European Community on Computational Methods in Applied Sciences (ECCOMAS)

Jest specjalistą w zakresie zastosowań nowoczesnych technik komputerowych w badaniach naukowych, technice i medycynie. Zajmuje się także problematyką prorozwojowej polityki państwa, a w szczególności strategią rozwoju edukacji, nauki i innowacyjności gospodarki. Jest autorem bądź współautorem ponad 240 prac naukowych oraz 7 książek opublikowanych w wydawnictwach o światowej renomie.

Marek Krupiński

Marek Krupiński

Dyrektor Generalny, UNICEF Polska

Pracę zawodową rozpoczął w połowie lat siedemdziesiątych w sektorze turystyki; następnie pracował w wydziale handlowym Polskich Linii Lotniczych LOT oraz kierował przedstawicielstwem LOT w Tunezji . W roku 1992 został powołany na stanowisko Dyrektora Biura Zarządu LOT, a następnie członka Zarządu PLL LOT SA. Po zmianach systemowych w Polsce został oddelegowany do Ministerstwa Obrony Narodowej jako pierwszy cywilny dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej, odpowiedzialny za wdrożenie cywilnych struktur zarządzania. W latach 1996-2002 Dyrektor polskiego biura handlowego Aerospatiale – francuskiej grupy działającej w sektorze lotniczym. W latach 2003-2006, Dyrektor Zarządzający jednej z najbardziej znanych agencji reklamowych na polskim rynku, gdzie z sukcesem wdrożył program redukcji i restrukturyzacji zadłużenia. W latach 2006-2007 powrócił do LOT jako Wiceprezes ds. Handlowych i członek Zarządu. W połowie roku 2007 został powołany przez Radę Polskiego Komitetu Narodowego UNICEF na stanowisko Dyrektora Generalnego.

Piotr Maciak

Piotr Maciak

Prezes Zarządu, Nordkalk

Absolwent wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej Doświadczenie zawodowe: Od 1991 roku pracuje na stanowiskach kierowniczych w obszarze sprzedaży i zarządzania w dużych międzynarodowych organizacjach w segmencie B2B i B2C (Henkel, General Electric, Miele, Lafarge, Ursa). W Nordkalk pracuje od 10 lat, w tym od 9 lat zajmuje stanowisko Prezesa Zarządu Nordkalk Sp. o.o. Od 2016 roku pełni obowiązki Dyrektora Handlowego w Regionie Centralnej Europy (Polska, Niemcy, Ukraina, Czechy i Słowacja). Osiągnięcia zawodowe: Zmiana modelu organizacyjnego oraz sprzedażowego w Nordkalk. Odpowiedzialny za projekt wapna granulowanego (nazwa handlowa Nordkalk AtriGran) prowadzony z sukcesem od 2009 r. Od kilku lat koncentruje się na rozwoju sprzedaży i inwestycjach na Ukrainie, głównie w obszarze produktów dla rolnictwa.

Piotr Mirosław

Piotr Mirosław

Prezes Zarządu, Lyreco Polska

Piotr Mirosław posiada prawie 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem i operacjami w korporacjach międzynarodowych, na rynkach B2C oraz B2B, w różnych kulturach i strukturach organizacyjnych. Od 2014 roku kieruje Lyreco Polska, będącego liderem w branży produktów i usług dla miejsc pracy. Wcześniej szef polskiego oddziału Tech Daty, jednego z największych globalnych dystrybutorów IT. Przez kilka lat pełnił funkcję członka zarządu Philips Polska, kierując sprzedażą i marketingiem produktów konsumenckich w Polsce i Europie Centralnej. Był także Dyrektorem Sprzedaży i Dyrektorem Zarządzającym w LG Electronics. Absolwent Politechniki Warszawskiej, studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz MBA Uniwersytetu w Illinois.

Prof. dr hab. Roman Niżnikowski

Prof. dr hab. Roman Niżnikowski

Członek Państwowej Rady Ochrony Środowiska, Katedra Hodowli Zwierząt, Instytut Nauk o Zwierzętach, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Nauki rolnicze, zootechnika i rybactwo, ochrona i pielęgnacja środowiska (w tym krajobrazu), systemy chowu, genetyczne i środowiskowe uwarunkowania produkcji zwierzęcej. Studia ukończył w 1977 roku w SGGW. Stopień doktora r. 1981, dr hab. w r. 1989, tytuł profesora w r. 1996. Był promotorem w 13 przewodach doktorskich, 93 magisterskich. Od 2015 r. jest członkiem Rady Nadzorczej NFOŚiGW (od 20.11.2015 do 24.02.2020 jej przewodniczący). W latach 2017-2018 był członkiem Rady Nadzorczej WFOŚiGW w Lublinie. Od 2017 r. jest przewodniczącym Rady Naukowej IOŚ – PIB, członkiem Rady Naukowej IZ – PIB oraz Rady Naukowej IUNG – PIB. Od 2021 r. jest członkiem PROŚ . Kierował 24 projektami. Jest autorem 604 publikacji. Posiada odznaczenia państwowe, resortowe oraz statuetki okolicznościowe.

Prof. Witold Orłowski

Prof. Witold Orłowski

Ekonomista, wykładowca Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej

Założyciel Niezależnego Ośrodka Badań Ekonomicznych NOBE, 2002-05 szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, wykładowca z dziedziny makroekonomii, autor wielu książek naukowych i publikacji w tej dziedzinie. Od 2003 r. pełni funkcję Dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Dr Jacek Pawlak

Dr Jacek Pawlak

Prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe

Absolwent Politechniki Warszawskiej (Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych – lata 1982-1987) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (studia doktoranckie na kierunku „Instytucje Finansowe i Strategie Gospodarcze Firm” – lata 2003-2006) . Tytuł doktora nauk ekonomicznych uzyskany na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (2012). Rozprawa doktorska: „Fuzje i przejęcia jako strategia alternatywna dla rozwoju organicznego przedsiębiorstw – badania długookresowych efektów ekonomicznych na przykładzie sektora motoryzacyjnego”. Jacek Pawlak, po 5 latach spędzonych w Toyota Motor Europe na stanowisku Dyrektora Sprzedaży i Projektów Strategicznych Toyoty w Europie, w 2012 roku został pierwszym w historii Polakiem zarządzającym polskim oddziałem koncernu.

Beata Radomska

Beata Radomska

Prezes Executive Club

Absolwentka Wydziału Nauk Humanistycznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości. Ukończyła studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W latach 1995-1996 pracowała jako tłumacz języka niemieckiego w Hit Centrala Usługowa (obecnie Tesco), w latach 1996-1998 w austriackiej firmie brokerskiej Allfinanz (instytucji finansowej związanej z branżą ubezpieczeń i funduszy emerytalnych). Od 1998 do 2002 Manager ds. Sprzedaży w Skarbiec Emerytura i Skarbiec Serwis Finansowy. Od 2003 do 2005 Dyrektor ds. Rozwoju w grupie HRC. Od 2005 r. Prezes Zarządu Executive Club.

Prof. Bolesław Rok

Prof. Bolesław Rok

Profesor nadzwyczajny, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego

Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego. Od trzydziestu lat związany z biznesem jako przedsiębiorca i doradca. Współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm dla Dziennika Gazety Prawnej, koordynator międzynarodowych projektów z zakresu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pełnomocnik Zarządu ds. etyki w PGNiG SA. Członek m.in. Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka, Komisji Sędziowskiej Polish National Sales Awards, konkursu Dyrektor Marketingu Roku, Rady Nadzorczej mFundacji, Rady Programowej United Nations Global Compact, Sieci Sensownego Biznesu.

Wojciech Rosa

Wojciech Rosa

Członek Zarządu, Polpharma

Ukończył studia na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej, Finanse i Rachunkowość na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia MBA prowadzone przez GFKM z Erasmus University Rotterdam. Swoja karierę rozpoczął od pracy naukowej specjalizując się w matematyce finansowej oraz strategiach inwestycji kapitałowych. W roku 2003 rozpoczął pracę w Grupie Polpharma jako kontroler finansowy Jednostki Biznesowej Chemia w Starogardzie Gdańskim. W kolejnych latach pełnił kluczową dla obszaru krajowych i międzynarodowych operacji przemysłowych rolę jako Dyrektor Kontrolingu Operacyjnego. W roku 2017 objął stanowisko Dyrektora Finansów Korporacyjnych i odpowiada za finanse Grupy Polpharma w Polsce.

Marcin Ujejski

Marcin Ujejski

Prezes Zarządu, Blue Timber

Prof. Piotr Wachowiak

Prof. Piotr Wachowiak

Rektor, Szkoła Główna Handlowa

Od 26 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach, m.in. był zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa-Śródmieście, Dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa-Centrum oraz zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członkiem Zarządu Dzielnicy i Kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce zarządzania ludźmi w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi badania naukowe na temat: polityki personalnej w przedsiębiorstwach działających w Polsce, negocjacji, pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, MBA i podyplomowych. Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi. Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w szkoleniach dla kadr menedżerskich.

Kamil Wyszkowski

Kamil Wyszkowski

Przedstawiciel i Dyrektor Wykonawczy, United Nations Global Compact Network Poland

Prawnik, specjalista prawa międzynarodowego. W latach 2009-14 był dyrektorem biura UNDP w Polsce. Od 2004 roku krajowy przedstawiciel i Dyrektor Generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce. Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE.

Katarzyna Zawodna-Bijoch

Katarzyna Zawodna-Bijoch

Prezes, spółka biurowa Skanska w CEE